4460
Sök

V70N 2,4D-07 bygga eget avgassystem

3 722 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
Tänkte att jag skulle ge mig på å bygga ett 3" avgas efter ordinarie katalysatorn.

Eftersom jag aldrig gjort detta så hade det varit nice å få svar på tre frågor innan jag börjar.

1. Vad behöver jag mer förutom rören?
2. Måste man svettsa?
3. Är allt lättillgängligt vid av/på montering?

Säkert dumma frågor för många här inne, men det är väl det forum är till för? tongue

2 266 Inlägg
10 oktober 2013
1. Stålpinne som man kapar och gör egna fästen som man svetsar på röret.
2. Ja svets underlättar annars blir de en massa kapande och använda sig av avgasklammers hela vägen.
3. De beror på hur du bygger systemet, lättast är att försöka göra så lika originalet och följa de med böjar och fästen så blir de lika lätt som vanligt.

Börja med att mäta av originalet så du ser va de går att för material.
V70 har rätt lätt första biten efter katten är rak till bakaxel sen kommer typ en 30graders böj och vinklar de åt sidan , och där ifrån går de åt lite böjar och nån rak stump till.

svetsdiff !!!

3 722 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
PMPerformance skrev:
1. Stålpinne som man kapar och gör egna fästen som man svetsar på röret.
2. Ja svets underlättar annars blir de en massa kapande och använda sig av avgasklammers hela vägen.
3. De beror på hur du bygger systemet, lättast är att försöka göra så lika originalet och följa de med böjar och fästen så blir de lika lätt som vanligt.

Börja med att mäta av originalet så du ser va de går att för material.
V70 har rätt lätt första biten efter katten är rak till bakaxel sen kommer typ en 30graders böj och vinklar de åt sidan , och där ifrån går de åt lite böjar och nån rak stump till.

Får väl bli svetts då smile

Finns det inte färdiga fästen?

3 181 Inlägg
10 oktober 2013
Nja i bilen finns ju fästen..men du måste ju göra egna fästen på de nya avgassystem som du bygger...tips de finns lösa fästen på tex tex biltema som man kan svetsa på de nya avgassystemet

Forummoderator
10 576 Inlägg
11 oktober 2013

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök