Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 901 318 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
kevska
24 november 2013 · 12 Inlägg

Läckert!

Volvo 744 GLE "MLZ" (1987)
xorox_88 Smack that ass!!
24 november 2013 · 2 953 Inlägg

ja jävligt grymma linjer när den e klappsänkt.. har velat haft en taksänkt 142 sen man va runt 15 kanske tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Paulit
24 november 2013 · 684 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Jodå, jag är också skitimponerad :-)  Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer.  Den är ju så jäkla läcker!  Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?

Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna.
http://www.garaget.org/?car=249784

Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...

PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer big_smile

Paulit
24 november 2013 · 684 Inlägg

xorox_88 skrev:
ja jävligt grymma linjer när den e klappsänkt.. har velat haft en taksänkt 142 sen man va runt 15 kanske tongue

StoreBrorsans typ första bil var en taksänkt volvo han byggde själv  och sedan dess har det passerat en och annan Volvo med åren.. Har också alltid varit lite sugen på taksänkning m.m., men inte sådär jättekapat så bilen ser platt ut, utan i princip som den här. 5cm tycker jag räckte. Fast det skiljer kanske lite på sättet min bil är taksänkt, jämfört med många andra. Jag har ju fram och bakruta fortfarande original, endast lutat...

/Pauli

teamvolvoracing Trucker
26 november 2013 · 1 220 Inlägg

sjukt frän 140 men baljorna bak? skulle se bättre ut utan dom

Vissa är bara bättre än andra!
Paulit
26 november 2013 · 684 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
sjukt frän 140 men baljorna bak? skulle se bättre ut utan dom

Dom får hänga kvar en stund till, får se vad som blir av dom... ingen större grej att ta bort dom i ett senare tillfälle.

greasemonkey2
26 november 2013 · 81 Inlägg

snyggare med baljor behåll dom...självmordsdörrar vore häftigt

The Devil is in the details...
Joel0666
26 november 2013 · 428 Inlägg

Damn! Den ser väldigt fin ut smile  premlagd!

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
Paulit
26 november 2013 · 684 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
snyggare med baljor behåll dom...självmordsdörrar vore häftigt

Baljornas vara eller inte vara, är lite inne på samma spår som dig, tanken är väl att bilen ska se så låg ut som möjligt, och baljorna gör faktiskt sitt lilla strå till stacken, men som sagt, vi får se..
Självmordsdörrar, tjaa, bra idé, det kan även lösa ett litet problem jag har med panelen.. Tål att tänkas på.

/Pauli

Paulit
26 november 2013 · 684 Inlägg

Jevil0666 skrev:
Damn! Den ser väldigt fin ut smile  premlagd!

Tack!

eastmotorsport -sommar ska de va....
27 november 2013 · 4 524 Inlägg

Paulit skrev:

eastmotorsport skrev:
Jodå, jag är också skitimponerad :-)  Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer.  Den är ju så jäkla läcker!  Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?

Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna.
http://www.garaget.org/?car=249784

Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...

PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer big_smile

Åja, det jobbet du gör med shoppning mm är inget vem som helst fixar. Jag gillar kärran och ditt jobb till tusen! Men som sagt då du ändå jobbar så fint med plåten, skänk nummerplåtarna en tanke och kanske fäll in dessa lite snyggt i karossen , inga kantiga lådor utan gärna en mjuk infällnad, blir så mycket snyggare än att bara montera dom där dom får plats.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Paulit
27 november 2013 · 684 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Paulit skrev:

eastmotorsport skrev:
Jodå, jag är också skitimponerad :-)  Alltid superkul med bilduppdateringarna även om det bara skulle vara detaljer.  Den är ju så jäkla läcker!  Men som med all customprojekt så ställer dom där jäkla nummerskyltarna till problem. Har du tänkt ut nån finurlig lösning på dom?

Här ett annat superfint Volvoprojekt som jag följt, han har samma trixande för att hitta bra plats för plåtarna.
http://www.garaget.org/?car=249784

Har inte tänkt så mycket på nummerplåtarna faktiskt, framtiden får utvisa detta...

PV bygget du länkar till är i en helt annan liga än mig, jag e bara en pappskalle som vill ha en låg 140:a, och tar dagen som den kommer big_smile

Åja, det jobbet du gör med shoppning mm är inget vem som helst fixar. Jag gillar kärran och ditt jobb till tusen! Men som sagt då du ändå jobbar så fint med plåten, skänk nummerplåtarna en tanke och kanske fäll in dessa lite snyggt i karossen , inga kantiga lådor utan gärna en mjuk infällnad, blir så mycket snyggare än att bara montera dom där dom får plats.

Tar man sig en funderare på skylten, så blir det antagligen att den hamnar på "slätplåten" bak där den är original.. Tanken är att jag ska ha dubbla utblås som kommer ut i nederdelen på bakdelen, så där får det kanske inte plats, förutsatt då att jag inte drar ut utblåsen brett, så nummerplåten får plate emellan... Tror dock att det kan se konstigt ut... Äh, får fundera på det där lite mer... Det är dock samma dilemma fram.....
/Pauli

greasemonkey2
27 november 2013 · 81 Inlägg

Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen smile

The Devil is in the details...
Paulit
27 november 2013 · 684 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen smile

Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.


Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?

greasemonkey2
27 november 2013 · 81 Inlägg

Menade att man kan göra ett seriöst fäste där man vill att den ska sitta. Flytta upp den vid besiktning måste vara ett vist avstånd från backen...

The Devil is in the details...
Iceen -Iceen Garage-
27 november 2013 · 772 Inlägg

Paulit skrev:

greasemonkey2 skrev:
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen smile

Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.


Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?

Minns ja rätt så från å med 1 Jan så kommer det bli mycket lättare att byta till liten reg.plåt.
För då kommer skyltarna ändras lite på hur dem ser ut, samt att dem kommer komma med fler slags skyltar typ.
Samt att alla skyltar kommer ha EU logga på sidan (så som dagens EU skyltar).
Så efter 1 Jan så har du nog inga problem att byta till liten smile

Sponsorer: Spacer.se
ICEEN GARAGE
Följ gärna min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 15&p=1
Chevrolet S10 "Stance truck" (1999)
Paulit
27 november 2013 · 684 Inlägg

greasemonkey2 skrev:
Menade att man kan göra ett seriöst fäste där man vill att den ska sitta. Flytta upp den vid besiktning måste vara ett vist avstånd från backen...

Aaahaaaa då fattar jag, då låter det du säger rätt vettigt..smile

/P

Paulit
27 november 2013 · 684 Inlägg

Iceen skrev:

Paulit skrev:

greasemonkey2 skrev:
Synd att sätta skylten på slät plåten. Förstör det rena stuket sätt den så lågt som möjligt istället kanske utblåsen i centrum och skylten på sidan. Provisoriskt fäste för besiktningen smile

Mnja fast då tror jag nog att jag sätter den i mitten mellan utblåsen... Bör nog vara en permanent lösning, ska ju ändå köra bilen på gatan.


Är det nån som vet vilka kriterier som ska uppfyllas för att få ut små reg.skyltar?

Minns ja rätt så från å med 1 Jan så kommer det bli mycket lättare att byta till liten reg.plåt.
För då kommer skyltarna ändras lite på hur dem ser ut, samt att dem kommer komma med fler slags skyltar typ.
Samt att alla skyltar kommer ha EU logga på sidan (så som dagens EU skyltar).
Så efter 1 Jan så har du nog inga problem att byta till liten smile

Låter skitbra. Kan med stor säkerhet säga att bilen INTE! kommer vara klar till dess, så ingen brådska. big_smile
Ska kolla på det sen.

/P

oscargrundstrom
28 november 2013 · 171 Inlägg

Har du funderat på att beställa ett registreringsnummer klistermärke? Så kan du kanske fästa den mellan utblåset och själva grillen smile Hade inte sett för taskigt ut tror jag!

Paulit
28 november 2013 · 684 Inlägg

oscargrundstrom skrev:
Har du funderat på att beställa ett registreringsnummer klistermärke? Så kan du kanske fästa den mellan utblåset och själva grillen smile Hade inte sett för taskigt ut tror jag!

Jag har tänkt på det faktiskt, men det är väl inget man kan besikta me idag?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang