Firebird och Camaro av de här årgångarna lär ha urusel passform så lycka till
Du kör till sommaren nu
Haha jo du det märkte jag , linjerna mellan framskärm och dörr är inte i närheten av varandra såg jag samt fick använda våld för att få i bultarna i hålen mellan ut/ innerskärmkant , Samt fick skimsa skärmarna mot karossen i nederkant ca 8-12 mm .....
Men får göra det bästa av det Bilen ska köras till lack så fort all snö försvinner och det blir tort ute :p Med vänlig hälsning, david
Jag har en bekant som håller på med en -70 Firebird och han har haft rejäla problem med att få allt att stämma.
Firebird och Camaro av de här årgångarna lär ha urusel passform så lycka till
Du kör till sommaren nu
Haha jo du det märkte jag , linjerna mellan framskärm och dörr är inte i närheten av varandra såg jag samt fick använda våld för att få i bultarna i hålen mellan ut/ innerskärmkant , Samt fick skimsa skärmarna mot karossen i nederkant ca 8-12 mm .....
Men får göra det bästa av det Bilen ska köras till lack så fort all snö försvinner och det blir tort ute :p Med vänlig hälsning, david
Jag har en bekant som håller på med en -70 Firebird och han har haft rejäla problem med att få allt att stämma.
Lycka till i alla fall
Tackar får se imorgon håller tummarna för att det blir bra ,
här kommer dagens uppdatering , har nu monterat dit alla delar och försökt göra det bästa av passformen
samt fått hem nya dörrlister som är monterade ,
dock så visade sig shaker scoopet bli för högt monterad så den ligger för tight mot huven , så måste lösa det på något sätt blir kannse att korta ner luftburken och flytta ner fästen för scoopet , kommer nog bilder på det imorgon
Hehe alla som har sett skims av amerikanska mått förstår att det är inte helt enkelt att pilla ihp en såndär kaross igen efter demontering så bra jobbat!
Hehe alla som har sett skims av amerikanska mått förstår att det är inte helt enkelt att pilla ihp en såndär kaross igen efter demontering så bra jobbat!
tackar så mycket jo fick skimsa det mesta mellan 2-12 mm :p
Sådär nu har jag åtgärdat problemet med att scopet låg för tight mot huven , kapade bort 15 mm på överkanten av luftburken och flyttade ner fästena på den för scoopet så nu rör det på sig fint i huven
hej , idag har jag börjat med dörrsidorna , då dom var så dåliga i nederkant valde jag att kapa bort det dåliga och göra nya bottendelar , sen har jag fräst av kanten och limmat dom om lott ska klä om det på torsdag kommer mer bilder då , Med vänlig hälsning, david
Dom är ganska lätta att fixa faktiskt då hela den delen jag bytt täcks av ett stort fack man skruvar dit , så det kläs bara runt om kanten Kommer att köra vinylfärg på dom sen för att det ska bli samma kulör på allt Med vänlig hälsning, david
då har man varit en sväng i garaget , tittat över karossen och åtgärdat småskavanker som blivit när jag satt ihop den , har även monterat dit spoilerpaketet för att borra hål för fästen osv då jag bytt ut plåten i skärmkanterna osv , har lagt in matta i bagaget
hej hopp .. idag har jag börjat med ändrören till avgassystemet , istället för att beställa kromade från usa tänkte jag att jag bygger liknande i rostfritt som jag polerar ,
dom delar som behövdes 2 1/2 tums snedkapade
här har jag grovpolerat delarna för att få bort div repor