Använder inga sociala medier alls nuförtiden, har varken ork eller intresse till det. Jag har däremot en väl fungerande telefon och mina vänner vet om att det är den som gäller om man vill få tag på mig. Detta är ingenting jag tänkte igenom, utan jag gled bara ifrån det och slutade använda dom tjänsterna. Längesen jag var aktiv där.
Jag gillade Facebook som ide när det kom, att man kunde se bilder enkelt och hålla kontakt med folk. Nuförtiden är det förändrat, massvis med bilder, konstanta inlägg om vilka kläder man har på sig, vad man äter, vilken buss man är på, osv. Det är givetvis inte alla, men det är många, som faller ganska djupt in i Facebook. Sen har vi alla små löjliga skitspel som folk spenderar enormt med tid på. Det kan bli som en drog, där man konstant suger efter nästa bekräftelse/tumme upp, speciellt irriterande om personen sitter i ett socialt sammanhang och bara måste ta upp telefonen och undersöka Facebook istället för att fokusera på det som händer här och nu. Utifrån sätt ett väldigt underligt förhållande till något otroligt ytligt.
Jag är definitivt ingen Facebook hatare, och förstår att alla inte är destruktiva användare, men det är verkligen ingenting för mig. En till aspekt är att man lägger ut så otroligt mycket om sitt liv, lätt tillgängligt för nästan vem som helst. Obekvämt att dela med sig av så mycket information, omedvetet och tanklöst. Det man en gång delar med sig av kan aldrig försvinna.
Senast redigerat av sleepyoh (3 november 2013)
_----------'