2531
Sök

Chrysler 300C Project

Min 300C som ska genomgå en lite förvandling. Eftersom man inte ska pilla med dessa bilar för mycket, så blir det ett litet projekt :)

90 757 Visningar
Projektet avslutat 6 augusti 2014
3 722 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
kameramannen skrev:
Finns lösningar på allt

http://www.hidetheplate.com

Haha det va smart smile

Finraggare
2 381 Inlägg
16 mars 2014
Beställt en sådan med knapp från kupén - får prova hur det blir när den kommer smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

3 722 Inlägg
16 mars 2014
Trådstartare
kameramannen skrev:
Beställt en sådan med knapp från kupén - får prova hur det blir när den kommer smile

Lägg upp film på det sen!

3 722 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
Skulle fått mina nya fälgar och däck levererade idag. Men icke... DHL fuckade till det, och när man ringer till dom så hittar dom inte kollit. Får hoppas på leverans på måndag.

JDM Life Sweden
1 142 Inlägg
21 mars 2014
Digital_Kicker skrev:
Skulle fått mina nya fälgar och däck levererade idag. Men icke... DHL fuckade till det, och när man ringer till dom så hittar dom inte kollit. Får hoppas på leverans på måndag.

Skickas de med DHL Express eller DHL Freight?
Du kan svara i PM så ska vi nog kunna fixa de smile

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

3 722 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
cat_fish_1 skrev:
Digital_Kicker skrev:

Skickas de med DHL Express eller DHL Freight?
Du kan svara i PM så ska vi nog kunna fixa de smile

You got a PM smile

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Okey! Stor update! 22" sitter på nu! Bilder tagna direkt efter monteringen! Ursäkta den smutsiga bilen smile
Och ja! Jag tittar efter Coilovers haha.

Tar lite bättre bilder med systemkameran efter att bilen blivit tvättad smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-01bf0380797c4c6648c0c47239d2ef59_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-e7812599db2d06443c96d940582f5c5f_large.jpg
Senast redigerat av Digital_Kicker (24 mars 2014)

JDM Life Sweden
1 142 Inlägg
24 mars 2014
FAN så grymt de blev!
Vad är de för dimensioner på däcken?
Senast redigerat av cat_fish_1 (24 mars 2014)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Tack! smile
295/30 bak
265/30 fram

192 Inlägg
24 mars 2014
blev riktigt bra fälgarna! smile

roligt också att se din gamla v70 rullar i min stad, kikade in i bilen o såg inredningen irl, såg grymt bra ut med alla vitlackerade saker smile

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
ttefwes skrev:

roligt också att se din gamla v70 rullar i min stad, kikade in i bilen o såg inredningen irl, såg grymt bra ut med alla vitlackerade saker smile

Tack! Ja dom sitter fint på bilen.

Jaså den rullar där uppe? Inget som har förändrats på den då? Trodde jag skulle få se den här inne igen. Men det verkar inte som att ägare tänkt lägga upp den.

192 Inlägg
24 mars 2014
Digital_Kicker skrev:
ttefwes skrev:

Jaså den rullar där uppe? Inget som har förändrats på den då? Trodde jag skulle få se den här inne igen. Men det verkar inte som att ägare tänkt lägga upp den.

lite förändrat är det men inte massor :p  grillen och boarden i rutan har blivit svarta och andra fälgar sen såg jag inte så mycket skillnad smile

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
ttefwes skrev:
Digital_Kicker skrev:
ttefwes skrev:

lite förändrat är det men inte massor :p  grillen och boarden i rutan har blivit svarta och andra fälgar sen såg jag inte så mycket skillnad smile

Aha smile okey. Kul att någon annan får njuta av en fantastisk bil smile

- Always Faithful
507 Inlägg
24 mars 2014
Jäävlar va grymt de blev! Riktigt snygga fälgar smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

Finraggare
2 381 Inlägg
24 mars 2014
Kompis. Coilovers. Nu. smile

Rulla in den hos mig så byter vi på en kväll och dricker en eller två goda öl.

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
Antinoxious skrev:
Jäävlar va grymt de blev! Riktigt snygga fälgar smile

Tack! Kul att höra! smile

kameramannen skrev:
Kompis. Coilovers. Nu. smile

Rulla in den hos mig så byter vi på en kväll och dricker en eller två goda öl.

Haha där kom den första Coilover kommentaren tongue hehe. Jag har spanat på ett kit på eBay från Tyskland för 4700kr. Blir säkerligen detta jag väljer. smile Varför bor du så långt bort? tongue

Finraggare
2 381 Inlägg
24 mars 2014
Vad är det för märke på det? Akta dig för de värsta skitgrejerna som inte är anpassade för våra bilar. Blir rätt skumt då. Har provat och misslyckats.

Street Edge är de billigaste jag har hittat som faktiskt passar hyfsat och funkar (550 USD + frakt + tull + moms) men kvaliteten har varit skit på de kit jag har monterat till folk. Nu sitter D2 fram på min och Afco bak. Inte bästa som finns men gör sitt jobb smile

Och ja - på med coils nu så slipper du fler traktorkommentarer wink

Vaddå långt bort? Vad tar det att köra? 6 timmar?

3 722 Inlägg
24 mars 2014
Trådstartare
kameramannen skrev:
Vad är det för märke på det? Akta dig för de värsta skitgrejerna som inte är anpassade för våra bilar. Blir rätt skumt då. Har provat och misslyckats.

Street Edge är de billigaste jag har hittat som faktiskt passar hyfsat och funkar (550 USD + frakt + tull + moms) men kvaliteten har varit skit på de kit jag har monterat till folk. Nu sitter D2 fram på min och Afco bak. Inte bästa som finns men gör sitt jobb smile

Och ja - på med coils nu så slipper du fler traktorkommentarer wink

Vaddå långt bort? Vad tar det att köra? 6 timmar?

Det heter TA Technix.

Något skit vill jag ju inte ha sad

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
25 mars 2014
Ta technix är faktiskt inte så dumma, vill man bara åka med stil så duger det gott och väl, men kanske inte är lämpat för super bilar på bana. Men helt klart kan du köra med dessa smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

3 722 Inlägg
25 mars 2014
Trådstartare
BunnA skrev:
Ta technix är faktiskt inte så dumma, vill man bara åka med stil så duger det gott och väl, men kanske inte är lämpat för super bilar på bana. Men helt klart kan du köra med dessa smile

Ja jag vill också få det till att vara grejer som duger. Det är ju ändå ett relativt känt märke

Sök