Fästa Regplåten med dubbelhäftande tejp? Eller annat smart sätt

zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

Hej, Hade en regplåtshållare i Plast, men skulle trycka dit skylten bättre nu ikväll, men så sprack plasten -23c, så borrade jag hål i Regplåten och skruvade fast den, men Tänkte beställa ny plåt och ny regskylttshållare,

Men tänkte på om kanske det går att fästa den med dubbelhäftande tejp från Biltema?
http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Ko … ejp-29320/

En sån, men  vet inte om det håller när det är 0gradigt i garaget, sen ut i -30 och kallare,

Tips på nån regplåtshållare som är av bättre kvallite? Lite svårt att lägga på min bil, då jag har extraljus fäste i Rostfritt och några skruvar som är monterade så skallen sticker ut på Fästet

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ste-42490/

en sådan men i Rostfritt, och Rostfritt är sådär lagomt tråkgt att borra i

EDIT: Eu plåt ,   den här hittade jag som är någorlunda generös med hål på baksidan så man enkelt kan justera,
http://www.jula.se/nummerskylthallare-jula-619398

men vet inte kvalliten

Senast redigerat av zxcvbn (23 november 2013)

----------_---------------------------------------------------------
myran Foto/Bilnörd
23 november 2013 · 1 541 Inlägg

Den tejpen från biltema är grym! funkar kalas att sätta skyltarna med.

Gör rent ordentligt bara innan så tejpen fäster så funkar det kalas.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
23 november 2013 · 1 004 Inlägg

Säger som myran, funkar utmärkt.
Gjort så på några av mina bilar, dock ruggar jag ytan på skyltens baksida med putsduk så tejpen fastnar väl och applicerar den lodrätt. Fått för mig att det lättare samlas smuts om tejpen sätts vågrätt..

Senast redigerat av REG-SKYLTEN (23 november 2013)

"My drinkingteam has a racingproblem"
zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

Tack för svar!
okej då kanske jag gör så då, men Ni har väll plast baki Skylten? Jag har Rostfritt tänkte om det fäster sämmre på det,

----------_---------------------------------------------------------
zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

okej den verkar ju tåla stor Temperatur ändringar, Har ni nå andra åsikter om den? Beställt nya plåtar så kommer i Veckan då får man svänga förbi Biltema och köpa sådan tejp då, och montera till Helgen, Tack för Svaret!

----------_---------------------------------------------------------
Putteliten
23 november 2013 · 9 077 Inlägg

Bara så att du vet, om inte regplåten sitter i en hållare eller med medföljande skruv så är det 1500:- i böter för det. Har själv fått erfara och sett i boken som polisen har......

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
23 november 2013 · 1 004 Inlägg

Putteliten skrev:
Bara så att du vet, om inte regplåten sitter i en hållare eller med medföljande skruv så är det 1500:- i böter för det. Har själv fått erfara och sett i boken som polisen har......

Vad var anledningen?

"My drinkingteam has a racingproblem"
zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

Putteliten skrev:
Bara så att du vet, om inte regplåten sitter i en hållare eller med medföljande skruv så är det 1500:- i böter för det. Har själv fått erfara och sett i boken som polisen har......

Ojj då, Jaa nä då är det lika att köpa en hållare då....

Kör nog på Julas för 10:-, om ingen har ett bättre förslag?
Kan tänka mig att det var för "brisfällig fastsättning" typ?

----------_---------------------------------------------------------
Blyfot_Racing
23 november 2013 · 904 Inlägg

Å fan mina sitter med kardborre :-) lätt å ta bort om man ska åka på bil träff

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Putteliten
23 november 2013 · 9 077 Inlägg

REG-SKYLTEN skrev:

Putteliten skrev:
Bara så att du vet, om inte regplåten sitter i en hållare eller med medföljande skruv så är det 1500:- i böter för det. Har själv fått erfara och sett i boken som polisen har......

Vad var anledningen?

Bristfällig montering, även fast regplåten satt bergfast med 3M dubbelhäftande härdande tejp.

zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

Okej, men dem säger inget på Besiktningen om det? Om man sätter fast den ordentligt med Tejp,

----------_---------------------------------------------------------
Putteliten
23 november 2013 · 9 077 Inlägg

zxcvbn skrev:
Okej, men dem säger inget på Besiktningen om det? Om man sätter fast den ordentligt med Tejp,

Bara för att besiktningen inte säger något om det, så behöver det tyvärr inte vara lagligt. Du kan åka runt hörnet och få ombes eller körförbud av polisen.

För min del så har bes aldrig sagt något om regplåtarna.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
23 november 2013 · 1 004 Inlägg

Putteliten skrev:

REG-SKYLTEN skrev:

Putteliten skrev:
Bara så att du vet, om inte regplåten sitter i en hållare eller med medföljande skruv så är det 1500:- i böter för det. Har själv fått erfara och sett i boken som polisen har......

Vad var anledningen?

Bristfällig montering, även fast regplåten satt bergfast med 3M dubbelhäftande härdande tejp.

Okej, det va som F ! Då vet man.. yikes

"My drinkingteam has a racingproblem"
Caffe
23 november 2013 · 1 436 Inlägg

Putteliten skrev:

zxcvbn skrev:
Okej, men dem säger inget på Besiktningen om det? Om man sätter fast den ordentligt med Tejp,

Bara för att besiktningen inte säger något om det, så behöver det tyvärr inte vara lagligt. Du kan åka runt hörnet och få ombes eller körförbud av polisen.

För min del så har bes aldrig sagt något om regplåtarna.

Det var det fittigaste, i klass med att ge regbesiktning för att någon bytt växelspaksknopp (vilket jag inte ännu hört talas om)... Måste känts surt.

Har själv kört med tejpad regplåt. Blev cleant, skallrade inte från basen och satt som fan. Enda nackdelen var att jag slarvade med att täcka hålen bakom (men det är en annan historia). Skulle blivit lagom lack om någon hävdade att den monteringen varit sämre än orginal.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
zxcvbn
23 november 2013 · 105 Inlägg

Okej, nä jag förstog att Länsmännen kan säga och ge böter om det, men tänkte om man får typ en 2a på Besiktningen, om man tejpar fast den med dubbelhäftande,

Måste kännas Surt när Länsmänen skriver ut en böter för 1500 för en sådan skitsak, men men Länsmännen har alltid rätt smile

Ska fundera, på fredag tänkte jag montera, då jag har 32mil enkel väg till Närmsta Biltema så tänkte jag ha det färdigt med vilket jag ska ta smile
Tack än en gång för svar!

----------_---------------------------------------------------------
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
23 november 2013 · 1 004 Inlägg

zxcvbn skrev:
Okej, nä jag förstog att Länsmännen kan säga och ge böter om det, men tänkte om man får typ en 2a på Besiktningen, om man tejpar fast den med dubbelhäftande,

Måste kännas Surt när Länsmänen skriver ut en böter för 1500 för en sådan skitsak, men men Länsmännen har alltid rätt smile

Ska fundera, på fredag tänkte jag montera, då jag har 32mil enkel väg till Närmsta Biltema så tänkte jag ha det färdigt med vilket jag ska ta smile
Tack än en gång för svar!

32 mil enkel!! Då lär du göra en shoppinglista! smile
Å jag som bara har 7 mil enkel till närmsta Biltema roll

"My drinkingteam has a racingproblem"
granadadr
24 november 2013 · 7 288 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Å fan mina sitter med kardborre :-) lätt å ta bort om man ska åka på bil träff

precis har gjort samma å den satt kvar i 200km/h


det där med att få böter för att inte använda skylthållare eller skruv är rena skitsnacket,, enligt lagen ska skylten synas väl framifrån och i vissa vinklar,, hur den sitter fast skiter alla totalt i

att man ej får ha den i framrutan beror på att

den syns ej tillräckligt väl
den går att plocka bort mkt snabbt under färd
rutan kan reflektera bort regskylten
man får dessutom inte montera en regskylt bakom någonting

zxcvbn
24 november 2013 · 105 Inlägg

Okej tackar så mycket då vet jag, legat och klurat på det igår kväll, men blir nog den röda Dubbelhäftande tejpen! smile
Oroar mig inte för Polisen så mycket, då man har så pass ny bil att dem aldrig stannar en och kollar sånt, men kan ju hända, men men oroar mig för besiktningen mer, men kör på Tejpen, tack så mycket än en gång för svar smile!

----------_---------------------------------------------------------
NiKeMaN Entreprenör
24 november 2013 · 1 286 Inlägg

MIg veterligen finns det inga regler om att skylten måste sitta skruvad. Jag har kört tejpad plåt i över 10 år nu utan problem.

Tror snarare Danne har retat upp polisen och dom var tvungna att komma på något bara för att få skriva ut en lapp smile

// Niklas Johansson
myran Foto/Bilnörd
24 november 2013 · 1 541 Inlägg

Åkt tejpade plåtar i flera år på olika bilar.


Skulle tro att den polisen som sätter böter för att skylten inte är skruvad eller sitter i hållare har haft en riktigt dålig dag.. Så länge den är Väl synlig och fungerande belysning finns lär det vara lungt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang