3450
Sök

Regler bygga 740 limo?

3 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
tjena, har två st 740 som står och skrotar på gårn. min fundering är då om det är lagligt att svetsa ihop dom till en limo?
Senast redigerat av lillbonna (27 november 2013)

254 Inlägg
27 november 2013
Bara svetsa på men kan nog bli problem med att få den typ godkänd som ombyggd fordon om du har otur
Senast redigerat av SuddenRacing (27 november 2013)

SuddenRacing Performance Club

tummen mitt i handen
190 Inlägg
27 november 2013
Blir nog billigare o betydligt enklare att köpa en "väl begagnad" 740 Limo. Jag tycker att de nästan skänker bort dom bara för att de inte är fräscha nog att använda just som limo längre.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

3 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Bara svetsa på men kan nog bli problem med att få den typ godkänd som ombyggd fordon om du har otur

Blir nog billigare o betydligt enklare att köpa en "väl begagnad" 740 Limo. Jag tycker att de nästan skänker bort dom bara för att de inte är fräscha nog att använda just som limo längre.

tänkte bara görne som en kul grej:) kapa av den ena alldeles i början av taket och den andra i slute av taket och sedan bara svetsa ihop:) men det jag undrar är om den skulle kunna gå att besiktiga och vad det är för krav på förstärkning osv isåfall?
kolla mitt fotoalbum där jag gjort om en bild i paint på hur jag tänkt göra
Senast redigerat av lillbonna (27 november 2013)

254 Inlägg
27 november 2013
lillbonna skrev:

tänkte bara görne som en kul grej:) kapa av den ena alldeles i början av taket och den andra i slute av taket och sedan bara svetsa ihop:) men det jag undrar är om den skulle kunna gå att besiktiga och vad det är för krav på förstärkning osv isåfall?
kolla mitt fotoalbum där jag gjort om en bild i paint på hur jag tänkt göra

Ring in till bilprovningen så tror jag att dom berättar vad som gäller och vad som behövs göras för att få att gå igenom smile

SuddenRacing Performance Club

1 125 Inlägg
27 november 2013
Bilen ska SFRO-besiktas. Full avgift är 4000 kr, halv avgift 2000 kr (den senaree KAN tillämpas om bygget är väl utfört och allt går smidigt).

Förlängningen ska förstärkas med förstyvningar längs med trösklarna (man behöver få upp profilhöjden), mellan hjulhusen, och längs med takbalkarna. Oftast behövs också extra tvärbalkar.

Man får inte kapa ihop en framdel från en bil, och bakdel från en annan, utan det ska vara en bil som förlängs. Normalt sett max cirka 1 meter.

Detta är från sfro

216 Inlägg
27 november 2013
Du reggar bilen som amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon. All information om detta hittar du hos http://www.sfro.com

3 Inlägg
28 november 2013
Trådstartare
Bilen ska SFRO-besiktas. Full avgift är 4000 kr, halv avgift 2000 kr (den senaree KAN tillämpas om bygget är väl utfört och allt går smidigt).

Förlängningen ska förstärkas med förstyvningar längs med trösklarna (man behöver få upp profilhöjden), mellan hjulhusen, och längs med takbalkarna. Oftast behövs också extra tvärbalkar.

Man får inte kapa ihop en framdel från en bil, och bakdel från en annan, utan det ska vara en bil som förlängs. Normalt sett max cirka 1 meter.

Detta är från sfro

Du reggar bilen som amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon. All information om detta hittar du hos http://www.sfro.com

tackar

Sök