2663
Sök

Bilspelet Gran Turismo 6 Officiel tråd.

349 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Tänkte en likadan tråd som Gran Turismo 5 tråden fast enbart för Gran turismo 6.

Vad har ni för förväntningar på spelet?
Jag själv hoppas att det blir lite bättre mer likt Forza i körningen...

Kommer börja uppdatera en lista på vilka som spelar spelet online också, så skriv erat ID så börjar jag med en lista.

Kör hårt!

169 Inlägg
28 november 2013
Har faktiskt mycket höga förväntningar på spelet, gillar GT5 som tusan.

Har kikat lite på olika videor och det verkar som dom ändrat körningen till det positiva, med att bilarna verkar kränga mer och man verkligen märker av diverse krafter som G osv.

Här har ni listan på alla bilar i spelet = http://www.gran-turismo.com/local/jp/da … st_en.html

Mvh

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

349 Inlägg
28 november 2013
Skulle vara kul om de implementerade lite mer karriärsgrejer. Typ att man måste hitta sponsorer för att få lite extra cash och att de ställer vissa krav på att man måste klara vissa grejer annars drar de tillbaka avtalet.

Och motorljudet! De måste göra något åt motorljudet!

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

349 Inlägg
28 november 2013
Bullet--- skrev:
Hoppas verkligen inte det blir likt Forza på något sätt lol . Gran Turismo är Gran Turismo, inget annat.
Något jag hoppas dem ändrar jag irriterade mig som fan på i 5:an är att utväxlingen inte automatiskt ändras när man ökar effekten i bilen. Skulle trimma en bil en gång och använda originallådan med originalutväxlingen, den hade helt plötsligt ändrats för att möta upp den ökade effekten, bara löjligt rent ut sagt! Annars är jag nöjd med urvalet av banor,bilar och väghållningen. Och det hade inte varit fel om alla bilar varit Premium wink

Hur kan du irritera dig på att utväxlingen ändrades automatiskt om den nu gjorde det?

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782

169 Inlägg
29 november 2013
Tanso skrev:
Och motorljudet! De måste göra något åt motorljudet!

Det hoppas jag med! En prius i gt5 låter precis lika skumt som en trimmad ferrari..

---------------------

Utan lem
419 Inlägg
14 december 2013
några frågor:
1. Jag vinner inte bilarna som man ska vinna (Goodwood festival of speed) fastän jag har fått guld, händer det er också?
2. Är det bara mitt ps3 eller är det väldigt många buggar och att det kan lagga lite ofta
3. Hur ändrar jag nationalitet, vill inte ha en vit flagga med jordglob på
4. gt500 eller boss 302, vilken är bäst på spelet enligt er?

169 Inlägg
14 december 2013
Någon som prövat GT6 med G27 ratt? Drifting med en rwd bil är fan helt omöjligt :-p

---------------------

Team Breehäng
1 623 Inlägg
24 december 2013
Spelar GT6 för fullt, vore roligt om vi kunde dra ihop ett gäng som vi gjorde förrut i GT5-tråden och köra lite ibland! smile Heter Bazeman_ på psn, adda gärna om ni vill lira tongue

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

1 298 Inlägg
25 december 2013
Fick GT6 i julklapp igår och när man förväntansfullt ska stoppa i skivan och börja spela så står PS3an bara och tuggar och tuggar men hittar inget GT6. Konsolen har ledigt minne och är uppdaterad och allt så de blir att reklamera spelet. Skivan ser lite vågig ut faktiskt när man kollar noggrant på undersidan.
Trist iallafall när man var sugen att dra igång. hmm

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 298 Inlägg
25 december 2013
Bullet--- skrev:
Själv hade jag problem med att hitta första uppdateringen, tog 4 försök sen funkade den. Annars är det rätt känt att det är en del buggar i spelet men inte hört att det ska vara fel på skivorna hmm

Jaså okej. Första uppdateringen i spelet eller vad menar du? smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 298 Inlägg
25 december 2013
Bullet--- skrev:
Pendulum skrev:
Bullet--- skrev:
Själv hade jag problem med att hitta första uppdateringen, tog 4 försök sen funkade den. Annars är det rätt känt att det är en del buggar i spelet men inte hört att det ska vara fel på skivorna hmm

Jaså okej. Första uppdateringen i spelet eller vad menar du? smile

Första uppdateringen innan spelet startar vill säga. Tror det var 1.01 för mig. Kommer upp att man ska ladda ner uppdateringen innan man kan köra spelet och därefter ska den installera den, grejen är den att för mig gick den till 11% sen stannade den och gav felkod. Gjorde så 3 ggr till så funkade det till sist hmm

Okej då är jag med. Men jag kommer inte ens dit för konsolen hittar inte skivan. Står och tuggar nån minut innan den ger upp. hmm

1 298 Inlägg
30 december 2013
Reklamerade den vågiga skivan och fick en ny skiva i fodral från CDON. Kollade noga denna gången och ingen vågighet på skivan. Stoppar i den i PS3an och samma resultat som sist. Den läser en stund innan den ger upp och tjoffar till. Tar ut skivan och ser att denna nu också blivit vågig som den gamla.

Googlat runt lite och det är inte helt ovanligt att lasern ger sig på tidiga PS3 40gig. Nu är denna lite nyare på 60gig och har nu provat både med bluerayfilmer och andra spel utan problem, de är just GT6-skivan som den inte gillar.

Någon som har nån idé?

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
30 december 2013
^Ladda ner GT6 på PSN smile
Senast redigerat av supersupra87 (30 december 2013)

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

1 298 Inlägg
30 december 2013
supersupra87 skrev:

Tanken har slagit mig, men fick spelet i julklapp så de var smidigast att få det i skivformat. Problemet kvarstår dock ifall de är nåt kass med min PS3a. hmm

1 298 Inlägg
30 december 2013
Bullet--- skrev:
Pendulum skrev:
supersupra87 skrev:

Tanken har slagit mig, men fick spelet i julklapp så de var smidigast att få det i skivformat. Problemet kvarstår dock ifall de är nåt kass med min PS3a. hmm

Vilken PS3 är det du har?

PS3 Slim inköpt slutet av 09 nån gång så alla typer av garantier och konsumentköplagar har gått ut med råge. Provade lite fler större spel nu i morse som inte heller fungerade. Däremot redan installerade spel funkar. Kikade runt lite på nätet och kom fram till att läsaren verkar gett upp helt eller delvis. Finns ju både Blueray-läsare och "vanlig" läsare på dem så någon av dem har ju sagt upp sig.

Men gjorde så att jag stack och köpte mig ett nytt PS3 av ännu slimmare modell med 500gb hårddisk för 1995:- så förpassar jag de gamla till min lillebror så kan han lira med de befintliga spelen, vem vet de kanske också slutar fungera sen när läsarna är helkass. Sneglade på PS4 men jag lirar i princip bara GTA och GT spelen så PS3an kommer tjäna mig i några år till ändå, och då har man ju lagringsmöjligheter, bluerayspelare osv på det.

Jag har iallafall kommit igång med GT6 och de är inte dumt. smile

2 182 Inlägg
3 januari 2014
I has it :-)
Dock inte kört så jättemycket, men hittils bara positiva saker att säga om spelet.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

* Voff voff *
10 955 Inlägg
4 januari 2014
Är det nå´n som spelar GT6 som kan berätta lite om skillnaderna(!) mot GT5...? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

99 Inlägg
4 januari 2014
Har GT6 men inte har inte spelat GT5 innan. Tycker att dom har misslyckats enormt med motor ljud och ljud från avgas, låter väldigt overkligt. Känslan i spelet är väldigt bra annars. smile

1 801 Inlägg
4 januari 2014
AktaLacken skrev:
Har GT6 men inte har inte spelat GT5 innan. Tycker att dom har misslyckats enormt med motor ljud och ljud från avgas, låter väldigt overkligt. Känslan i spelet är väldigt bra annars. smile

Ljuden har varit dåligt ändå från första GT så inget vi är förvånade över tongue

99 Inlägg
4 januari 2014
BlauMes skrev:
AktaLacken skrev:

Ljuden har varit dåligt ändå från första GT så inget vi är förvånade över tongue

Hehe jaha lol

Sök