Mitsubishi Galant årsmodeller.

joej
27 november 2013 · 44 Inlägg

Hej!

Har lite frågor angående modellbeteckning på Galanten då detta är min första och blir lite osäker.
Jag har en 97as Galant och har kollat runt lite på Ebay om diverse tillbehör. Men där står det att denna modell fanns mellan -99 och -03. Är det helt enkelt bara så att den introducerades i USA först 1999, eller kom dom med någon facelift eller dylikt detta år?

Tänkte mest ifall jag köper något som det står ska passa från -99 till -03, kommer det passa på min -97a?

DusanMandick Random Hero
27 november 2013 · 4 047 Inlägg

99-03.. mer logiskt att det inte passar din 97 kan de ju inte bli....

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
joej
27 november 2013 · 44 Inlägg

Kollat bluepower.se och deras Angeleyes är likadana som dom jag hittat på Ebay. Så logiskt? Nej. 97an är en Generation 8 Galant, och den kom till USA först 1999. Så därför undrar jag ifall det har kommit någon slags facelift eller någon annan uppdatering som gör att dessa Angeleyes som är avsedda enligt amerikanska säljaren för årsmodellerna 99-03 ändå skulle passa min 97a då det fortfarande är från samma generation.

Bespara mig spydigheterna tack, jag var ute efter ett svar baserat på fakta och inte på antagande efter rubriksättning.

fadret
27 november 2013 · 1 125 Inlägg

http://www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/

Kolla där så slipper du alla spydigheter

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
joej
29 november 2013 · 44 Inlägg

Tack!

koaaN
30 november 2013 · 136 Inlägg

Ja de passar på din 97:a men ska du köpa angel eyes så ska du veta att dom inte passar rätt på ändå (dom är till usa galant) och ser lite annorlunda ut så man måste modda lite

joej
14 december 2013 · 44 Inlägg

Hej!

Har varit lite inaktiv här på senaste tiden. Fick hem dom och som koaaN skrev så passar dom ej rätt på. Modifierade lite och nu sitter dom där smile

koaaN
14 december 2013 · 136 Inlägg

joej skrev:
Hej!

Har varit lite inaktiv här på senaste tiden. Fick hem dom och som koaaN skrev så passar dom ej rätt på. Modifierade lite och nu sitter dom där smile

Med ett litet spel mellan spoiler och lampa?

joej
15 december 2013 · 44 Inlägg

Fästena var inte riktigt rätt, så kapade bort fästena som sitter bakom grillen, fästet som sitter på ovansidan samt på insidan av framskärmen passade.
Angående passformen så är dom lite för små, både på bredden och höjden. Är ca 1cm spel mellan spoiler och lampans underkant, samt att det är ca 2 cm spel mellan lampan och grillen. Ska försöka lösa det med en gummilist smile

koaaN
15 december 2013 · 136 Inlägg

joej skrev:
Fästena var inte riktigt rätt, så kapade bort fästena som sitter bakom grillen, fästet som sitter på ovansidan samt på insidan av framskärmen passade.
Angående passformen så är dom lite för små, både på bredden och höjden. Är ca 1cm spel mellan spoiler och lampans underkant, samt att det är ca 2 cm spel mellan lampan och grillen. Ska försöka lösa det med en gummilist smile

Köpte mina förra vintern, hade dom 1 månad och nu ligger de och skräpar i garaget smile

joej
5 februari 2014 · 44 Inlägg

Exakt så har det blivit för mig också :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang