Köpråd volvo v70 d5

Evildan
22 januari 2014 ·

Ang den röda du länkade till.
Nybes, men inte godkänd enligt transportstyrelsens sida.
Årsmodellen är 2003, tillverkad 2002/12.
Träratten är enligt mig bara den värd att betala några tusen extra för, löjligt skön sommartid då den inte blir så där mysigt klibbig som äldre Volvorattar gärna blir samt vintertid blir inte trä svinkallt.

jockev8
22 januari 2014 · 127 Inlägg

Evildan skrev:
Ang den röda du länkade till.
Nybes, men inte godkänd enligt transportstyrelsens sida.
Årsmodellen är 2003, tillverkad 2002/12.
Träratten är enligt mig bara den värd att betala några tusen extra för, löjligt skön sommartid då den inte blir så där mysigt klibbig som äldre Volvorattar gärna blir samt vintertid blir inte trä svinkallt.

har hört detta om rattarna, så träratt kan ju vara ett plus. är precis lika dant på Volvos lastbilar, klibbiga o äckliga på sommaren. bilen ska in på sbp imorgon torsdag på förmiddagen efter det ska jag bort och provköra den smile

är mest nyfiken på om det är värt med tanke på den rost som är, om de lagas gissar jag på att de kan hålla några år till. kändes inte som det börjat äta igenom precis men inte direkt ytrost heller. har sett värre v70 men finns ju bättre med antar jag.

jockev8
23 januari 2014 · 127 Inlägg

har vart och kikat på bilen och provkört den idag. går jämnt och fint i motorn. bes med 2 st bra att veta: länkarmslagring glapp och krängningshämmare infästning glapp. handbroms ok men tar ganska illa ändå(högt upp)

det som jag dock reagerade på var att bilen "viner" lät inget när man stod stilla men när man körde iväg så kom ljudet och satt sedan i hela tiden man körde. inget turbovinande, var mer som blandning mellan ett lager och lite som en kompressor. någon som har en aning om vad det kan vara?

mvh

Pendulum
23 januari 2014 · 1 298 Inlägg

jockev8 skrev:
har vart och kikat på bilen och provkört den idag. går jämnt och fint i motorn. bes med 2 st bra att veta: länkarmslagring glapp och krängningshämmare infästning glapp. handbroms ok men tar ganska illa ändå(högt upp)

det som jag dock reagerade på var att bilen "viner" lät inget när man stod stilla men när man körde iväg så kom ljudet och satt sedan i hela tiden man körde. inget turbovinande, var mer som blandning mellan ett lager och lite som en kompressor. någon som har en aning om vad det kan vara?

mvh

Följde vinet varvtalet? Isåfall kan det mycket väl vara lagret i generatorn, ac-kompressorn eller så simpelt som ett löphjul.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang