6 december 2013
Trådstartare
Hej. Kommer förmodligen bli ett rätt långt inlägg, så ni vet. Jag äger en Volvo v70II (min profil) Drive 1,6L 2010 momentum, high performance, blåtand, keyless, dieselvärmare med tidur mm mm. bilen har i skrivande stund gått 6970mil. har haft den sen september förra året. Jag fick köpa bilen via jobbet där en arbetsledare haft den som förmånsbil sedan ny. Därmed servad osv som den ska, och första ägaren är precis som jag pedantiskt så alltid handtvättad rekondad osv. Jag köpte bilen då jag inte kunde motstå erbjudandet jag fick. Den hade gått 5500 mil då, precis gjort 6000mila service, inlämad för att lacka om stötfångare som hade ett minimalt svart märke och ny helrekondad och köpte den för 125000:-.
Har vart helnöjd med bilen i sig, men nu vill jag ha en bil som är lite mer rapp och med automatlåda
Den har ju vart så extremt snäll mot plånboken med skattebefriad, låg försäkring, billiga driftskostnader osv. Så helst ska den nya bilen ligga i närheten av denna varje månad. Kör inte speciellt mycket, mest i stan eller i närheten runt. Nån längre resa per år.
Audi, BMW, Volvo är kanske dom märken jag tänkt mest på.
Har funderat på att byta upp mig till en lika Volvo men med större motor, 2,4d/d3/d4 etc. Som gått längre och göra en plusminusnoll affär. Det är det jag tänkt för övrigt, att byta in den jag har och byts rakt av med en annan bil. Dock kommer jag väl förlora pengar på en sån affär? Med tanke på vad jag köpte den för.
Vill ha tips på vad ni skulle göra och bilar som är liknande med samma ekonomi.
Krav på nya bilen; automat, mer effekt än 109hk, liknande storlek som v70 har en liten med vagn. Ungefär samma utrustningsnivå, keeless och en bra stereo (high performance) är viktigt.
En Audi a4-a6? BMW 5serie? Volvo med större motor? Hoppas ni pallat läsa denna uppsats. Fråga om jag missat massa viktig info!
God jul!