8937
Sök

940 färkod??

2 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
hejsan smile jag behöver hjälp med att hitta rätt färg till bilen..
det är en 940 ltt från 96, med en turkos metalic liknande färg
jag har kollat upp de nummer dom jag kan hitta och enligt instruktionsboken så ska min färkod vara: AA4CC24 men efter som jag inte kan hitta denna färg någonstans så börjar jag ju undra?
Så jag tog hjälp av min far och då hittade han en kod som han trodde att det var: 422-22 men hittar inte denna heller....
och då kommer mina frågor har dom gjort fel på volvo?? och vart kan jag hitta den rätta färgen? (behövs till lagning av rost)
Mvh Linus

1 147 Inlägg
9 december 2013
tja kan kolla upp den färgen till dig så ser jag vilken färgkod det är som menast annars så ser du en kod när du lyfter upp motorhuven en metalic bricka till vänster sidan...

Fri fart för ett fritt folk!
15 242 Inlägg
9 december 2013
422 är nog rätt kod.. skit i dom 2sista sifforna dom står bara för färgtillverkaren eller nått annat bös.

och 422 verkar stämma bra på din beskriving
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=20877245

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
9 december 2013
Trådstartare
ja den bilden från bildelsbasen är väldigt lik min ser det ut som så det borde la stämma, Tack!! men vet någn vart man får tag i den färgen då? har  försökt hitta men inte lyckats..

15 242 Inlägg
9 december 2013
volvo mekonomen mfl  bästa tipset är att besöka en färgaffär som säljer bilfärg dom brukar kunna blanda allt från sprejburkar till en halv liter eller så smile glöm inte klarlacken ;-)

3 181 Inlägg
9 december 2013
Volvo,meca,mekonomen..alla som blandar färg.. bara uppge färgkod å säga hur mycke du ska ha och betala wink

http://shop.bildeve.se/battringsfarg-p-443-c-146.aspx
Senast redigerat av tobzter (9 december 2013)

1 147 Inlägg
9 december 2013
kan vara solid färg då är det inget klar lack som behövs

15 242 Inlägg
9 december 2013
120kr tror jag en stor burk sprej brukar hamna runt när man handlar.

volvos burkar räcker ungefär till att måla en halv adonkjol. om man har tur..

så vad som är rätt val är avgörande hur stor grej man ska måla.

skulle försöka köpa en halv liter och lägga på med färgspruta blir lite dyrare men det blir bättre även om man aldrig målat förut. bara man läser på hur man ställer in sprutan

1 147 Inlägg
9 december 2013
2bar tryck ska man ha på sprutan smile

Sök