3399
Sök

Volvo 855 t-5r t-gul renovering/förfining

Följ gärna med när jag renoverar/förfinar min Volvo 855 t-5r TGul, en volvo klassiker som jag ska ta hand om så gott jag kan. Det kommer bli allt mellan renoveringar och små uppgraderingar för att få en så fin orginalbil som... Visa mer

98 667 Visningar
Uppdaterades senast 10 maj 2015
475 Inlägg
3 februari 2014
#61
JonteWikman skrev:
Skolda skrev:
Är det 2.3L eller 2.0L motor på belgien importen ? smile

2.3L ja trodde det skulle sitta 2.0L men icke, vet inte om dom gjorde någon t-5R med 2.0L ? smile

Italienbilarna har 2.0L motorer smile


321 Inlägg
3 februari 2014
Trådstartare
#62
Pouk skrev:
JonteWikman skrev:
Skolda skrev:
Är det 2.3L eller 2.0L motor på belgien importen ? smile

2.3L ja trodde det skulle sitta 2.0L men icke, vet inte om dom gjorde någon t-5R med 2.0L ? smile

Italienbilarna har 2.0L motorer smile

aa haft en manuell sådan innan gulingen smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

321 Inlägg
3 februari 2014
Trådstartare
#63
vad säger ni alla följare, många små uppdateringar eller färre men dock större uppdates på motorn? smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

1 804 Inlägg
3 februari 2014
#65
Skolda skrev:
Många små smile

Håller med Skölden där wink

Meguiars_sverige

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 februari 2014
#66
Många små.. Skiter egentligen om det kommer 10 bilder på hur man byter dörrhandtag etc  xD

Alltid kul med bilder oavsett vad det är!


354 Inlägg
3 februari 2014
#67
Många små med mycke bilder big_smile


321 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
#68
Ser tydligt vad som gäller:D

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

321 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
#69
Nu så mina trogna följare, har fått upp motorn i stativet nu, vart riktigt nöjd även fast det är biltema stativ motorn fick sitta på, här kommer lite bilder på vad som vart gjort idag:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130489/130489-71783fc29382fd13a7cf5f3cfc3163d5.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130489/130489-6ea14f62d2521c5209cd35d96e250cad.jpg

Så klart krånglade kamkåpan så in åt ...... Så det vart spricka, tur ja har en reservdels bil;)
https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130489/130489-20df5a3c1565089ee99ba1211e497597.jpg

Det var de ja han med idag, så nu lär jag skruva av toppen från min italien import2.0L för jag kan inte förstå att den inte skulle passa, eller har jag fel?smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130489/130489-f8ba99428d6922939da745f1342e368f.jpg

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

926 Inlägg
8 februari 2014
#70
vilken jävla spricka! annars var det fin smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
8 februari 2014
#71
Gott..
Sviktar stativet mycket?


321 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
#72
Extrazz skrev:
Gott..
Sviktar stativet mycket?

Nej inte så mycket:)

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

321 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
#73
Tungrott på projektsidan nu, har blivit med ny lägenhet nu så lite stramt med pengar och tid framöver, men men det är ju för en god sak 1000kr billigare hyra betyder ju 1000kr mer till gulingen i månaden, har iaf börjat högglanspolerat fuelrailen och dess kåpa, bilder kommer sen:cool:

Har oxå ett litet problem med gulingen givetvis stått sen i höstas men iaf så när man ska varmköra den så går den bra ända tills motorn börjar bygga upp tempen, den börjar missa och bluddra på lite högre varv, har stått med för lite glykol så ja tänkte ärgat på givaren vid termostaten vad tror ni, kom med vettiga förslag, väntar man tills den e kall går den bra igen men ju varmare den blir desto mer missar den smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 februari 2014
#74
Låter ju onekligen så att den får felvärden vid varmmotor. Både billigt och smidigt att byta givarna så.


321 Inlägg
17 februari 2014
Trådstartare
#75
Extrazz skrev:
Låter ju onekligen så att den får felvärden vid varmmotor. Både billigt och smidigt att byta givarna så.

Ja eller hur , men ja tänkte ja lägger upp det här ifall nån haft liknande problem, tack för svaret Extrazz smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

354 Inlägg
17 februari 2014
#76
JonteWikman skrev:
Tungrott på projektsidan nu, har blivit med ny lägenhet nu så lite stramt med pengar och tid framöver, men men det är ju för en god sak 1000kr billigare hyra betyder ju 1000kr mer till gulingen i månaden, har iaf börjat högglanspolerat fuelrailen och dess kåpa, bilder kommer sen:cool:

Har oxå ett litet problem med gulingen givetvis stått sen i höstas men iaf så när man ska varmköra den så går den bra ända tills motorn börjar bygga upp tempen, den börjar missa och bluddra på lite högre varv, har stått med för lite glykol så ja tänkte ärgat på givaren vid termostaten vad tror ni, kom med vettiga förslag, väntar man tills den e kall går den bra igen men ju varmare den blir desto mer missar den smile

känner han den där som polera din fuelrail jag wink jävla bra jobb han gjorde du wink


321 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
#77
Alexlindblad skrev:
JonteWikman skrev:
Tungrott på projektsidan nu, har blivit med ny lägenhet nu så lite stramt med pengar och tid framöver, men men det är ju för en god sak 1000kr billigare hyra betyder ju 1000kr mer till gulingen i månaden, har iaf börjat högglanspolerat fuelrailen och dess kåpa, bilder kommer sen:cool:

Har oxå ett litet problem med gulingen givetvis stått sen i höstas men iaf så när man ska varmköra den så går den bra ända tills motorn börjar bygga upp tempen, den börjar missa och bluddra på lite högre varv, har stått med för lite glykol så ja tänkte ärgat på givaren vid termostaten vad tror ni, kom med vettiga förslag, väntar man tills den e kall går den bra igen men ju varmare den blir desto mer missar den smile

känner han den där som polera din fuelrail jag wink jävla bra jobb han gjorde du wink

jahaa gör du deee wink

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

354 Inlägg
18 februari 2014
#78
JonteWikman skrev:
Alexlindblad skrev:
JonteWikman skrev:
Tungrott på projektsidan nu, har blivit med ny lägenhet nu så lite stramt med pengar och tid framöver, men men det är ju för en god sak 1000kr billigare hyra betyder ju 1000kr mer till gulingen i månaden, har iaf börjat högglanspolerat fuelrailen och dess kåpa, bilder kommer sen:cool:

Har oxå ett litet problem med gulingen givetvis stått sen i höstas men iaf så när man ska varmköra den så går den bra ända tills motorn börjar bygga upp tempen, den börjar missa och bluddra på lite högre varv, har stått med för lite glykol så ja tänkte ärgat på givaren vid termostaten vad tror ni, kom med vettiga förslag, väntar man tills den e kall går den bra igen men ju varmare den blir desto mer missar den smile

känner han den där som polera din fuelrail jag wink jävla bra jobb han gjorde du wink

jahaa gör du deee wink

Kanske de då smile men hitta inte skruvdragaren så hann aldrig polera med den hmm


321 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
#79
Nu ni, har äntligen fixat en egen garageplats åt gulingen så nu kommer det äntligen börja hända lite mer grejer än på föräldrarnas grusuppfart, väntar bara på att ägaren som ja ska hyra utav rensar ut de sista av hans grejer sen få ja flytta in big_smile
Här är oxå en bild på kåpan över fuelrailen som ja å alexlindblad här på garaget börjat polera, kolla gärna in på hans projekt som ja brukar åka å hjälpa han med nu när de stått lite still med gulingen  smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/131/130489/130489-4cef2abd06f5e976fc5657925b67bdcb.jpg

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
23 februari 2014
#80
Nu när du ändå har motorn på stativet kan du bara kolla vad för skruv det är som ska hålla Oljeslangaran/rören i blocket som går från värmeväxlaren till kylet.



Sök