Volkswagen Golf L -75

denna sällsynta mk1:an får lite uppfräschning.. målet är att ha en fin bruksbil och den ska bli en investering för framtiden. ja just det, den ska renoveras och sen njutas av sen ska den långtidsförvaras. :-)
  • 56 Följare
  • 19 533 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 april 2016
KMD
7 januari 2014 · 47 Inlägg

Tallifjant skrev:
bak då? borde väl få plats med en liten halvliters behållare eller något?

Hm kanske i motorrummet trots allt men då blir det en dold plats. wink

Bra och noggrant jobb, en klassiker!

Fint bygge:)

Tacktack..

Fratma Prototyp tekniker
7 januari 2014 · 259 Inlägg

Hade inte golfarna med spolning på bakrutan en spolarvätskebehållare i höger eller vänster sida bak i bagagen? Om jag inte minns fel så rymde den 1,5-2liter, bara att dra en slang till framrutan med en backventil i början på slangen. Rent och snyggt i motorrummet smile

Opel Kadett 1.2s "Vopeln" (1978)
KMD
7 januari 2014 · 47 Inlägg

Fratma skrev:
Hade inte golfarna med spolning på bakrutan en spolarvätskebehållare i höger eller vänster sida bak i bagagen? Om jag inte minns fel så rymde den 1,5-2liter, bara att dra en slang till framrutan med en backventil i början på slangen. Rent och snyggt i motorrummet smile

Jo sant men min bil har ej det så jag måste dra dit ny elkabel och slangen.. Jag tänkte gömma i motorrummet under golvet där batteriet stod. Syns inte ens sen. Kabel finns redan där.. Praktiskt ju.. Hmm

Fratma Prototyp tekniker
8 januari 2014 · 259 Inlägg

KMD skrev:

Fratma skrev:
Hade inte golfarna med spolning på bakrutan en spolarvätskebehållare i höger eller vänster sida bak i bagagen? Om jag inte minns fel så rymde den 1,5-2liter, bara att dra en slang till framrutan med en backventil i början på slangen. Rent och snyggt i motorrummet smile

Jo sant men min bil har ej det så jag måste dra dit ny elkabel och slangen.. Jag tänkte gömma i motorrummet under golvet där batteriet stod. Syns inte ens sen. Kabel finns redan där.. Praktiskt ju.. Hmm

Funkar ju helt klar lika bra smile

Opel Kadett 1.2s "Vopeln" (1978)
KMD
12 januari 2014 · 47 Inlägg

nu har jag monterat upp hjul på mk1 och ställt den på marken. satans vad lågt det blev!!
dock måste jag justera upp den inför besiktningen sen..
https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5627/5627-1769148b9c8c3c93c70c39a116f7a0e1.jpg

och så var jag tvungen ställa undan bilen i en hörna,
https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5627/5627-c70b675ecf12d9cbca50db2d66afc2cd.jpg

på grund av av en stor "beställningsjobb" från en barndomsväns svärfar så jag prioriterar kundens bil högre numera.
men självklart ska jag fixa mk1:an om jag har spilltid..
https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5627/5627-8ba2ab48c792f32a77925cf77ede7178.jpg

Senast redigerat av KMD (12 januari 2014)

polo_td
13 januari 2014 · 563 Inlägg

Kanon fint
Du har inte möjlighet att ta en bild på den sida där dom visar hur elsystemet ser ut i den eminenta reparationshandboken?

Jag skall precis göra samma sak plus byta motor till en diesel. Precis alla kablar på bilen var det klippt i så det blir ett himla jobb att få ordning på detta.

Thomas

Volkswagen polo "Polo RS-D" (1993)
Volkswagen Golf GTI special "BERGCUP STEEL EDITION" (1983)
KMD
13 januari 2014 · 47 Inlägg

polo_td skrev:
Kanon fint
Du har inte möjlighet att ta en bild på den sida där dom visar hur elsystemet ser ut i den eminenta reparationshandboken?

Jag skall precis göra samma sak plus byta motor till en diesel. Precis alla kablar på bilen var det klippt i så det blir ett himla jobb att få ordning på detta.

Thomas

jodå det kan jag göra men då tar vi det på PM. specifera mer exakt vad du vill få för bild och sånt.

Rynooos
28 januari 2014 · 78 Inlägg

Så jävla cool goffe!

Rynooos
28 januari 2014 · 78 Inlägg

Så jävla cool goffe!

Christofferekstrand
28 januari 2014 · 178 Inlägg

Mina gamla fälgar från polon va? wink Lycka till med golfen ser bra ut smile

Senast redigerat av Christofferekstrand (28 januari 2014)

Love the life you live, live the life you love
KMD
29 januari 2014 · 47 Inlägg

Christofferekstrand skrev:
Mina gamla fälgar från polon va? wink Lycka till med golfen ser bra ut smile

Tack tack.. wink ja tror det va din gamla fälgar. wink

KMD
29 januari 2014 · 47 Inlägg

pege_one skrev:
Så jävla cool goffe!

Tack. Ja jag tycker det med. wink

Cortina1
29 januari 2014 · 1 026 Inlägg

Ser bra ut detta! Följer ...

B0sse MK1<3
6 mars 2014 · 367 Inlägg

Fränt med en äkta Swallowtail! följer det här ,ser riktigt bra ut smile

Det finns bara 2 sorters bra musik Rock & Roll!
Caddy Mk1 Turbodiesel Projektet
Passat Pendlarprojektet
KMD
15 april 2016 · 47 Inlägg

Bilen är TILL SALU! pga ändrade förhållanden och tappat motivation! Kontakta mig på djossarna@hotmail.com eller SMS till 0735128199! Kan ordna bra pris på denna sällsynta bilmodellen!

Goken71
21 maj 2016 · 18 Inlägg

Riktigt bra tråd.
Imponerande jobb på bilen.
Sälj den inte.
Gör klart den.
Du kommer sakna den.
Full hand med stjärnor ;-))

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang