Smart tv, ja eller nej ?

Adder Adder
30 december 2013 · 972 Inlägg

Funderar på en ny tv men står i valet och kvalet om man ska köpa en smart.

Kommer man nyttja de ? Funkar de bra ?

De jag skulle nyttja är div Play appar samt Spotify. Känns dock meckit att skriva in saker via fjärrkontrollen. Eller går de smidigt ?

Någon som har åsikter ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Pontus1991
30 december 2013 · 423 Inlägg

Jag skippade smart tv vid senaste köpet och kör datorn inkopplad till tvn med trådlöst tangentbord och mus till soffan, mycket bättre enligt mig!

sleepyoh
30 december 2013 · 1 319 Inlägg

Slöseri med pengar om du har en fungerande dator. Jobbar inom branschen och är inte imponerad.

_----------'
The_Bunny
8 januari 2014 · 246 Inlägg

Köpte en samsung blue-ray spelare igår på elgiganten för 399:- i den finns youtube netflix facebook. DONE

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 januari 2014 · 17 466 Inlägg

Adder skrev:
Funderar på en ny tv men står i valet och kvalet om man ska köpa en smart.

Kommer man nyttja de ? Funkar de bra ?

De jag skulle nyttja är div Play appar samt Spotify. Känns dock meckit att skriva in saker via fjärrkontrollen. Eller går de smidigt ?

Någon som har åsikter ?

Ska du köpa en ny TV så är väl en smart ett självklart val? Samsung så klart. Jag har dock som tidigare talare nämnt en Platt "dumtv" som är kopplad till en gammal dator med ett trådlöst tangentbord från Kjell & Co. Fungerar utmärkt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Bebben Legitimerad besserwisser
9 januari 2014 · 921 Inlägg

Köpte mig en LG Smart-TV för några månader sedan, och sen installerade jag LGs app på min telefon och helt plötsligt blev all form av inmatning/styrning mycket enklare. smile

Appar jag ville ha var Spotify och Netflix, och denna har båda så det var perfekt.

Busgrabb Rejsa ?
10 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Bebben skrev:
Köpte mig en LG Smart-TV för några månader sedan, och sen installerade jag LGs app på min telefon och helt plötsligt blev all form av inmatning/styrning mycket enklare. smile

Appar jag ville ha var Spotify och Netflix, och denna har båda så det var perfekt.

Jag kör med LG smart sedan några månader, vad heter appen?

Senast redigerat av Busgrabb (10 januari 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 januari 2014 · 2 972 Inlägg

Testa sök på LG i din app-affär så hittar du nog en del..
T ex https://play.google.com/store/search?q= … &hl=sv

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Bebben Legitimerad besserwisser
10 januari 2014 · 921 Inlägg

Busgrabb skrev:

Bebben skrev:
Köpte mig en LG Smart-TV för några månader sedan, och sen installerade jag LGs app på min telefon och helt plötsligt blev all form av inmatning/styrning mycket enklare. smile

Appar jag ville ha var Spotify och Netflix, och denna har båda så det var perfekt.

Jag kör med LG smart sedan några månader, vad heter appen?

LG TV Remote.

Kravet är att de ska vara anslutna mot samma nätverk.

[EDIT]
Ska tillägga att jag har en Android-telefon.

Senast redigerat av Bebben (10 januari 2014)

VD-Design
10 januari 2014 · 1 324 Inlägg

Har Philips smart tv..  Du kan sätta på en film på datorn och överföra den helt helt trådlöst till Tvn i Hd kvalité..  Och det fungerar!

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
yakozan
10 januari 2014 · 333 Inlägg

VD-Design skrev:
Har Philips smart tv..  Du kan sätta på en film på datorn och överföra den helt helt trådlöst till Tvn i Hd kvalité..  Och det fungerar!

det här var enda anledningen jag skaffade en tv med "smartfunktioner". att spegla datorn till tvn gör dock resten av de smarta apparna ganska överflödiga.

däremot har jag lite problem med widi överföringen på min LG när jag skickar 1080p från datorn. bilden blir inte lika mjuk som att spela upp på datorn eller direkt från usb och ljudet hackar ibland. kanske beror på att jag kör över 5ghz bandet, men det känns lite som om det borde vara bättre än 2,4ghz bandet.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
VD-Design
10 januari 2014 · 1 324 Inlägg

yakozan skrev:

VD-Design skrev:
Har Philips smart tv..  Du kan sätta på en film på datorn och överföra den helt helt trådlöst till Tvn i Hd kvalité..  Och det fungerar!

det här var enda anledningen jag skaffade en tv med "smartfunktioner". att spegla datorn till tvn gör dock resten av de smarta apparna ganska överflödiga.

däremot har jag lite problem med widi överföringen på min LG när jag skickar 1080p från datorn. bilden blir inte lika mjuk som att spela upp på datorn eller direkt från usb och ljudet hackar ibland. kanske beror på att jag kör över 5ghz bandet, men det känns lite som om det borde vara bättre än 2,4ghz bandet.

Ja detta är ända funktionen jag egentligen använder..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Busgrabb Rejsa ?
10 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Bebben skrev:

Busgrabb skrev:

Bebben skrev:
Köpte mig en LG Smart-TV för några månader sedan, och sen installerade jag LGs app på min telefon och helt plötsligt blev all form av inmatning/styrning mycket enklare. smile

Appar jag ville ha var Spotify och Netflix, och denna har båda så det var perfekt.

Jag kör med LG smart sedan några månader, vad heter appen?

LG TV Remote.

Kravet är att de ska vara anslutna mot samma nätverk.

[EDIT]
Ska tillägga att jag har en Android-telefon.

Tack!
Ja samma nätverk kan jag ju köra på.
Självklart kör man Android smile

Autotech
BMW 335D (2008)
Cadillac_The_King
10 januari 2014 ·

Sj kör med samsung kanon tv har prövat samsung 55 tum 3D smart tv mkt tv för pengarna men i jänkligen så är det bättre bild på än hederlig tjock tv

Busgrabb Rejsa ?
11 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Sj kör med samsung kanon tv har prövat samsung 55 tum 3D smart tv mkt tv för pengarna men i jänkligen så är det bättre bild på än hederlig tjock tv

Prova med lite punkter och kommatecken och sådär så blir det mycket lättare att läsa.
Sen bättre bild på en gammal tjock TV än en modern led TV? Neeee...

Autotech
BMW 335D (2008)
Cadillac_The_King
11 januari 2014 ·

Busgrabb skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Sj kör med samsung kanon tv har prövat samsung 55 tum 3D smart tv mkt tv för pengarna men i jänkligen så är det bättre bild på än hederlig tjock tv

Prova med lite punkter och kommatecken och sådär så blir det mycket lättare att läsa.
Sen bättre bild på en gammal tjock TV än en modern led TV? Neeee...

Orka va så himla petig jag skriver på telefon ........... Så är du nöjd

Busgrabb Rejsa ?
11 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Busgrabb skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Sj kör med samsung kanon tv har prövat samsung 55 tum 3D smart tv mkt tv för pengarna men i jänkligen så är det bättre bild på än hederlig tjock tv

Prova med lite punkter och kommatecken och sådär så blir det mycket lättare att läsa.
Sen bättre bild på en gammal tjock TV än en modern led TV? Neeee...

Orka va så himla petig jag skriver på telefon ........... Så är du nöjd

Ja men det blir så jobbigt att läsa.
Finns väl en knapp med punkt på telefonen med smile

Autotech
BMW 335D (2008)
alain www.bimmerpower.org
11 januari 2014 · 3 995 Inlägg

Köpte förra vecka en Samsung smart TV 55 tum men kamera, det är mycket att lära sig och trevligt att se hur gå utvecklingen.
Köpte också Samsung trådlöst tangentbord och en ny mobil Samsung Galaxy 4s, mycket på en gång men verka vara trevligt.
Det ta lite tid att komma in på alla finesser men jag är envis och har gott om tid.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Munkis
11 januari 2014 · 1 635 Inlägg

Kör Samsung 46" LED 3D Smart TV och är skitnöjd, Riktigt smidigt att köra t.ex Netflix direkt från tv-dosan m.m klart värt pengarna enligt mig smile

granadadr
13 januari 2014 · 7 286 Inlägg

jag kommer att vänta med att köpa en smarttv,,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang