Domkraften. Ska inte den sitta fast med en mutter snett upp till höger? Eller kanske tänker på fel bilmodell nu. Däcket ska och bör ligga uppåt. Men de plåtfälgar man har haft så har man vänt på det för att få plats med lite extra skit.
Domkraften. Ska inte den sitta fast med en mutter snett upp till höger? Eller kanske tänker på fel bilmodell nu. Däcket ska och bör ligga uppåt. Men de plåtfälgar man har haft så har man vänt på det för att få plats med lite extra skit.
Ja det finns ju ett gängat hål uppe till höger, men då kommer ju däcket ligga på domkraften.
Ny skylthållare monterad. Använde dem "nygjorda" fyra hålen, men med rostfria låsbrickor och skruvar. Jag la i silikon i det ena original-hålet för hållaren så att det inte ska komma in fukt där. Blev väl ok resultat med tanke på förutsättningarna
Jävlar vad bra det blev! Nu får du rostlaga min baklucka med
Vart köpte du reghållaren utan eu skylt? Om det nu är utan eu märke. Mekonomen säljer ej längre hann köpa 1 :p
hehe, ja det där får jag väl vara nöjd med Men fan va tråkigt det är med rost...
Nej, är det så att dem slutat sälja den alltså? Jag köpte ju min på Mekonomen o tänkte ju köpa en till för jag vill ha en fram också...jo jag kollade nu dem finns ju på lager fortfarande, du kan ju beställa en online från Mekonomen.
Meca hade för några veckor sedan! Ingen som vet var man får tag på en hållare för plastakylten? De, är ju typ lika stor som icke eu skylt. Men plastskylten är tjockare.
Blev rengöring idag, imorgon ska jag vaxa plåten närmast stötfångaren och insidan/nederdelen av bakluckan och sen börja montera ihop det igen. Hoppas jag hinner få dit staget också.
Lagt på sen förtvätt från Turtle som lägger sig som en gel ovanpå smutsen, funkar bra tycker jag
Iallafall här uppe verkar dom slutat med dom. det var i början av sommaren jag var inne där. dom kunde inte beställa hem heller då det hade utgått och fanns inte på huvudlagret eller vad han sa
Iallafall här uppe verkar dom slutat med dom. det var i början av sommaren jag var inne där. dom kunde inte beställa hem heller då det hade utgått och fanns inte på huvudlagret eller vad han sa
Monterat staget idag, satte skyddsplast mellan kaross och staget.
På med Loctite (karossen lutar därför inte plasten går ända ut)
Kommer ju få vänta till nästa vår för att känna om det blev nån skillnad
Sen gjorde jag om jobbet med skylthållaren, satt dit plastdistanser mellan kaross o hållare...sen satt ju hållaren 2mm snett o det är ju helt oacceptabelt
ang staget. Har du möjligtvis inte lust att mäta hur tjockt röret är och hur långt det är inklusive fästplatorna?
Hehe, ja det är go känsla när man gjort rent alltså
Nja, av respekt till baardh här på garaget som tillverkade staget så vill jag inte lämna ut måtten. Men jag rekommenderar att ni kontaktar baardh och köper ett av han istället, bra pris och snabb frakt