Har monterat fjäderbenet, ABS-givare och bromsskölden idag
Använde elektronikrengöring på kontakten till ABS-givaren först, sedan sprayade jag med detta. Tänkte att det skulle bli som ett tjockare lager, men det blir en tunn skyddande hinna med vaselin. Tänker använda detta på alla kontakter som är blir utsatta för fukt
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Dem här dagarna när man funderar på att sälja R:en och köpa en färdig bil istället, så hjälper ett sånt här klipp till att vilja behålla bilen och fortsätta förädla
Har rengjort trösklarna idag och fått fram vad som behöver rostlagas...
Var lite rost på ovansidan som jag inte hade räknat med
Här trodde jag att det skulle vara värre, får se om det går att sätta skyddsfilm som skyddar mot skavet från plasttröskeln
Skyddsplasten som sitter här har jag köpt nya på Volvo och dem kommer att bytas när det är klart
Undersidan så var det blommigt vid nästan varje hål för plastnitarna för plasttröskeln. Kommer att slipa bort rosten sedan lägga grundfärg och hammarlack och avsluta med rostskydd, på samma sätt som i hjulhusen
Men i det stora hela så var det inte så farligt, det ska nog bli ordning på detta