Blev ju skarpa kanter efter jag tog bort maskeringen och det berodde väl delvis på att jag maskerat för nära området där det skulle målas och att jag la för många lager.
Ska låta detta torka, sedan gå på med våtslip och polering för att försöka få bort det med mesta av kanterna och en del damm som kom i färgen. Tacksamt ställe att börja öva på iaf
Hade en tanke som vore kul att höra vad du säger, när du bytte fjädring osv på bilen, hur upplevdes skillnaden jämt emot innan? Min har nämligen riktigt svampig fjädring bak och fram är topplagringarna långt gångna så vore kul med lite input så man skyndar på bytet mer!
Hade en tanke som vore kul att höra vad du säger, när du bytte fjädring osv på bilen, hur upplevdes skillnaden jämt emot innan? Min har nämligen riktigt svampig fjädring bak och fram är topplagringarna långt gångna så vore kul med lite input så man skyndar på bytet mer!
Jag hade ju original-chassi på henne innan och den var ju helt slut. Det blev stor skillnad efter skiftet till den nya uppsättningen, jag bytte ju alla delar till nytt då, förutom krängar-stagen som jag har bytte senare. Det är ju ingen race-uppsättning jag har, utan den har bra komfort samtidigt som den har bättre väghållning. Jag har för mig att ordningen som har blivit rekommenderad (klipp från AMMO NYC på Youtube) är att byta bromsar, chassi o sen trimma
Jag hade ju original-chassi på henne innan och den var ju helt slut. Det blev stor skillnad efter skiftet till den nya uppsättningen, jag bytte ju alla delar till nytt då, förutom krängar-stagen som jag har bytte senare. Det är ju ingen race-uppsättning jag har, utan den har bra komfort samtidigt som den har bättre väghållning. Jag har för mig att ordningen som har blivit rekommenderad (klipp från AMMO NYC på Youtube) är att byta bromsar, chassi o sen trimma
Ah okej kul då hade du samma utgångsläge som jag har i nuläget! Köpte bilen med den fjädring den har nu, har chip i den som suttit vid köp, inte trimmat den mer på något sätt utan bytt slitage-delar, (såsom vevhusvent, bussningar här och där) men nu är det verkligen dags att byta fjädring. Är nästan garanterat original saker som sitter på, bak är den somsagt svampig och mjuk, fram hög och ena fjädersätet har spruckit helt från fästet uppe i hjulhuset (snabbt förklarat).
Hur upplevde du med "torque-steering" ? Min är otroligt känslig för ojämnheter i vägen, och gasar man mycket så drar ratten åt alla håll samtidigt känns det som om vägen är bara lite ojämn. Dessutom ormar den sig väldigt mycket i snabbare hastigheter. Bytt så gott som alla bussningar i framvagnen (länkarmar, stab-stag, styrleder) så är ju fjädring kvar.
Förlåt om jag kluddrar lite för mycket men kul att höra från någon som gör saker såpass seriöst!