Tips när du monterar tillbaka kjolen är att slipa av den runda av hörnerna ganska så mycket i bakkant vid hundbenen så ligger de inte lika tajt mot lacken och gager.
Ja det är en bra ide, men frågan är hur mycket man måste slipa... Jag kommer nog köra på skyddsplast istället
Du ser ju var det gamla har nöts och där det slits så ligger det ingen skyddsplast från fabrik iaf.
Ja visst man ser ju vart lacken är sliten, men du ser ju antagligen inte på tröskeln vart den har tagit emot. Fast det kanske räcker att slipa ett par mm för att det ska ge resultat. Nej det är sant, det sitter inget där från fabrik, men det borde det ha gjort Jag kör på skyddsplast nu så får man utvärdera om det duger eller inte, det är ju ett tag kvar till hellack på henne iaf...om det nu ens blir i min ägo
Köpte ju backspegelkåporna från V-parts, men dem passade inte
Det är fästet längst ner till vänster som inte gick i
Sen var det en gjutkant på dem som man hade fått slipa innan lack...var inte vad jag hade tänkt mig så jag skickade tillbaka dem och beställde nya från Volvo...
Har våtslipat grunden som jag har lagt i flera lager, tog flera dagar att få upp det i nivå, ska finlira lite med 2000-papper sen blir det airbrusch över detta
Så här tråkiga såg trösklarna ut på in- och utsida. Här har jag ändå tagit bort massa jord som hade samlats på insidan...
Rengjort dem på insidan
På utsidan satt det så hårt att det var ingen ide att fortsätta. Lackeraren kommer ju ändå slipa dem...
Men nu har jag fått prisförslag på 3k med lyktlister, backspegelkåporna och trösklarna. För att lägga igen den så kallade "Smutsranden" så ville han ha ytterligare 1k. Han kommer lägga igen det med lim för att spacklet skulle eventuellt spricka och synas igenom efter ca 1 år. Så är det värt 1k för att lägga igen det eller ska jag köra original? Klart att det är skilnad på 3k o 4k liksom...
Köp trösklar utan smutsranden istället? Borde finnas på närmsta skrot.
Ja det är ju en ide, men har kollat nu och verkar inte finnas nåt i närheten av där jag bor. Sen kostar dem ju nästan lika mkt som mellanskillnaden...plus att jag måste göra rent dem och det tog tid alltså
Smakprov på hur lackningen blev, nu är det ju obehandlat, detta ska ju härda lite mer än en vecka, sen blir det rubbing. Huvudsaken i detta var ju att få bort rosten och att få så bra resultat som möjligt liksom
Dem där clipsen tror jag kostar 700 spänn på volvo, var och kollade själv för inte så länge sedan. försök rädda dem gamla ifall du kan, jag kunde rädda hälften så behövde inte köpa alla....
Dem där clipsen tror jag kostar 700 spänn på volvo, var och kollade själv för inte så länge sedan. försök rädda dem gamla ifall du kan, jag kunde rädda hälften så behövde inte köpa alla....
Ja jag var till Volvo och kollade och dina prisuppgifter stämmer ju tyvärr. Dem som satt på ovansidan gick inte att rädda, dem på undersidan hade man säkert kunnat rädda några stycken...men jag ville ju ha nytt så tänkte inte på det då och har dessutom slängt dem. Trodde inte det skulle bli så dyrt
J_Jespersen skrev:
Nitar och clips är fan asdyrt på Volvo. Ca 20kr/st är inte ovanligt.
Tror tom dessa hamnade på 27kr/st
Men jag har beställt från Ebay nu, artikelnumret stämmer men jag vet inte om dem kommer passa. Så jag avvaktar med att skriva ut uppgifter om det, kommer senare ifall det är rätt grejer. Kanske blir clips från Volvo i slutändan ändå...
Angående clipsen så köpte moessan sådana från ebay också, kan intyga att de fungerar klockrent! 100-pack för bråkdelen av vad ett par stycken kostar på Volvo!
Angående clipsen så köpte moessan sådana från ebay också, kan intyga att de fungerar klockrent! 100-pack för bråkdelen av vad ett par stycken kostar på Volvo!
Vet du om det är två artikelnummer som gäller, översidan 3512624 och undersidan 9133417? För det är vad jag har beställt från Ebay nu...