Har börjat riva ner inför sista bromsbytet på höger sida. Tog bort bromsskivan och märkte att handbromsbacken satt kvar i trummen...det var väl helt klart läge att byta ut detta
Angående clipsen så köpte moessan sådana från ebay också, kan intyga att de fungerar klockrent! 100-pack för bråkdelen av vad ett par stycken kostar på Volvo!
Vet du om det är två artikelnummer som gäller, översidan 3512624 och undersidan 9133417? För det är vad jag har beställt från Ebay nu...
Dem jag beställde skulle vara ersättare till artikelnummer "9133417-7" men passade lika bra på över- som undersidan.
Dem jag beställde skulle vara ersättare till artikelnummer "9133417-7" men passade lika bra på över- som undersidan.
Hehe, jaha det var ju smidigt Hoppas verkligen dem passar som jag beställt nu, segt om man ändå måste beställa från Volvo...då blir det ju verkligen dyra clips för mig
Hehe, jaha det var ju smidigt Hoppas verkligen dem passar som jag beställt nu, segt om man ändå måste beställa från Volvo...då blir det ju verkligen dyra clips för mig
Läst alla 36 sidor nu... Riktigt imponerad och underhållande tråd att läsa! Blir sugen på att köpa en 855a igen för det är oerhört mycket glädje i en sådan trotts allt mek Prem lagd och fortsätt kämpa!
Läst alla 36 sidor nu... Riktigt imponerad och underhållande tråd att läsa! Blir sugen på att köpa en 855a igen för det är oerhört mycket glädje i en sådan trotts allt mek Prem lagd och fortsätt kämpa!
Hehe, ja det var starkt jobbat och roligt att höra! Ja det är ju ändå ganska lättmekat liksom
Hehe, ja tanken har ju slagit mig, men eftersom jag inte kan plocka bort dem och snygga till dem på baksidan så känns det som att dem får sitta tills hjullagren ska bytas ut
Fick hem min "Luftman" från Mekonomen idag, har hört lite blandat om detta. Att det skulle vara risk för att spränga behållaren för bromsvätskan...men det var ju inga problem, det var ju otroligt smidigt att jämför med det klassiska "Tryck! Släpp!" osv
Tog bort locket på behållaren och satte på locket med slangen på
Sen sätter man slangen på däckventilen
Öppnar luftningsskruven på oket och väntar tills luften är borta...sen ska man ju såklart se till så att det finns tillräckligt med bromsvätska i behållaren så den inte går tom. Sen är det klart!
Ja nu är ena sidan rubbad, polerad och vaxad...kanterna syns ju och var inte så lätta att få ner. Men detta är ju bättre än rost så det får vara good enough liksom
En liten fråga angående luftman. Är det bara ett jippo eller funkar den så bra och lätt att man kan göra det själv? Hur funkar den exakt och är det värt pengarna?
Ser ju toppen ut! Oavsett hur resultaten blir så är de oftast bättre än rosten iaf
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.