En liten fråga angående luftman. Är det bara ett jippo eller funkar den så bra och lätt att man kan göra det själv? Hur funkar den exakt och är det värt pengarna?
Ja du ser ju bilderna och texten till och slutsatsen är ju att det är bra skit!
BlueScreeen skrev:
Ser ju toppen ut! Oavsett hur resultaten blir så är de oftast bättre än rosten iaf
Har luftat klart bromsarna idag och monterat handtagen på ena sidan. Fick tag på nya stora gummipackningar till handtagen som också monterades. Har även lagt hårdvax där handtagen sitter.
Beställt clips inför monteringen av långlisterna, fick även monteringsanvisningen utskriven, den var till stor hjälp
Det här är ett stöd som sitter för att stärka upp ifall man ska ha takräcke monterat, sitter två per sida
Clipsen monterat, sitter olika, längst bak och längst fram vid A-stolpen sitter det clips som inte tillåter listen att glida fram eller bak. Där emellan sitter det "gula", går åt 8st per sida. Längs A-stolpen sitter det en typ som jag återanvände sedan tidigare jag hade railsen monterade.
Lägg i från "undersidan" av tröskeln. Även från hålen på ovansidan där kjolen sitter. Är det överseriöst så plockas du bort mattan och kabelgenomföringen i A och B stolpen och tömmer en burk där i.
Lägg i från "undersidan" av tröskeln. Även från hålen på ovansidan där kjolen sitter. Är det överseriöst så plockas du bort mattan och kabelgenomföringen i A och B stolpen och tömmer en burk där i.
Ja jag sprutade ju upp från undersidan nu, fick täcka hålen för att det inte skulle komma upp mot dörrarna. Men visst kan man lägga i extra från ovansidan också. Men nåt överseriöst med A- och B-stolpar blir det inte den här gången, nu är målet alldeles för nära och tiden är kort om jag ska hinna köra i år
Det är värt att kolla upp så man får rätt.. Men jag har köpt många delar som jag vet är till 850 men så säger volvo killarna bakom disken att detta är till s70 eller liknande.. bra att de själva ha koll alltid xD Fick monteringsanvisningar till fjäderbenstaget till en S/v70 men inte ett ord om 850.
Antar att det gick smidigt att byta även om de är lite surt att åka fram och tillbaka.
Det är värt att kolla upp så man får rätt.. Men jag har köpt många delar som jag vet är till 850 men så säger volvo killarna bakom disken att detta är till s70 eller liknande.. bra att de själva ha koll alltid xD Fick monteringsanvisningar till fjäderbenstaget till en S/v70 men inte ett ord om 850.
Antar att det gick smidigt att byta även om de är lite surt att åka fram och tillbaka.
Ja det här var väl lite otur, men så går det när man inte tar det med sin vanliga kontakt liksom Men det är ju aldrig några problem att få rätt grejer annars och blir det fel så är dem snabba med att rätta till det. Bilia Skövde har varit grymma under min renovering
Har inte monterat fästena än, det blir imorgon. Kommer självklart bilder på det!