4 januari 2014
Trådstartare
Tjena!
Jag har fått funderingar på sportbil nu när jag fått fast jobb, kan lägga undan mycket pengar i månaden och jag har allt annars jag behöver och vill ha, så är riktigt sugen på börja spara till något, men VAD?
Jag är tacksam för erfarenhet om modeller och vad ni tycker, jag vill rent allmänt att det ska vara en pålitlig bil som kan köras lite längre, relativt lätt och skruva med, inte sjunka i värde, helst öka.
Har tittat lite på
Bmw m3 e36 ( älskar dom ) och är sjukt billiga nu, dom kan inte sjunka mycket mer i pris, lätta och skruva med och inte mycket elektronik som kan pajja.
BMW m5 e34 3,8 är drömmen men dom är ju så jävla ovanliga. En svart och grå orginal 6 växlad vill jag gärna ha, eller en kombi i fint skick.
M5 e39 nja....så jävla mycket problem och är svårsålda, en bekant fick knappt 85 för sin extremt fina.
mercedes amg C och E klass runt 02-03 årsmodell, dom verkar pålitliga ? Älskar komforten i mercorna, synd det inte finns manuell, men automaten kanske hänger med?
Toyota supra tt mk4, targa vore fint? Kan ingenting om supra dom är riktigt dyra äga, dyra skruva med, och ganska mycket skruva överlag? Skriv gärna och motbevisa mig!
Nissan skyline samma sak där...
Audi rs2/ s4a vore trevligt vad ska man akta sig för modeller ?
Runt 100 kan jag spendera på en vettig lek/sportbil då jag har en brukis redan jag inte tänker sälja.
Har ni andra bilar och tipsa om kör på!
Älskar gamla jänkare, trans am, firebird, stingray, corvette, ja allt som är roligt..
Är dags börja handla i juni eller nått så gött va ute i god tid och börja spana in vad man ska leta efter, för det tar ett tag hitta vettiga saker!
Tack på förhand!