dawwe
...has left the building...
5 januari 2014
· 4 474 Inlägg
Hangman: Yxskaft... Jag VET vad jag pratar om, då jag ÄGER alla de modellerna du nämner...Du kan OMÖJLIGEN ha sett en M5 3.8 med 15" mil i "nyskick", eller jo i nyskick enligt ditt synsätt, som förmodligen är vad vi entusiaster kallar för "bruksskick". Kan ta min 3.8 som exempel, påkostad ca 300" utöver inköp. Nyskick? Absolut INTE. Men DU skulle tycka "Fan den är som NY", för det är ungefär vad de allra flesta säger när de får se den, o då ser de bara ytan, inte "det osynliga". Men NEJ, den har en bra bit kvar till vad jag skulle vilja kalla för "nyskick". Det är samma visa med mina övriga, men det är E34:an som jag kostat på mest, övriga ligger på mellan 50"-120" var i "förädlingskostnader", o NEJ ingen av de heller är i "nyskick", även om du o dina polare skulle tycka det...
Så lycka till med att hitta en M i "nyskick" för under 100". Bra brukssick absolut, men då är det ljusår kvar till det skick som tex min E34 håller, ljusår...
Så mitt råd är: Håll dig borta från M,AMG, RS o andra liknande högpresterande vagnar. Som sagt satsa på en pigg nyare bil, säg en 5-6 år gammal "GTi" av nåt slag, kanske med turbo så du lätt kan skrämma upp den lite...
Jag "bjuder" på en bild hur min 3.8 ser ut under (bromsoken är ersatta av NYA andra). Det mesta man ser på bilden är i "nyskick", just av den enkla anledningen att ALLT är köpt nytt på BMW...
Senast redigerat av dawwe (5 januari 2014)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure