Köpråd vill ha en "sportbil" men vad?

Busgrabb Rejsa ?
5 januari 2014 · 2 959 Inlägg

dawwe skrev:
Hangman: Yxskaft... Jag VET vad jag pratar om, då jag ÄGER alla de modellerna du nämner...Du kan OMÖJLIGEN ha sett en M5 3.8 med 15" mil i "nyskick", eller jo i nyskick enligt ditt synsätt, som förmodligen är vad vi entusiaster kallar för "bruksskick". Kan ta min 3.8 som exempel, påkostad ca 300" utöver inköp. Nyskick? Absolut INTE. Men DU skulle tycka "Fan den är som NY", för det är ungefär vad de allra flesta säger när de får se den, o då ser de bara ytan, inte "det osynliga". Men NEJ, den har en bra bit kvar till vad jag skulle vilja kalla för "nyskick". Det är samma visa med mina övriga, men det är E34:an som jag kostat på mest, övriga ligger på mellan 50"-120" var i "förädlingskostnader", o NEJ ingen av de heller är i "nyskick", även om du o dina polare skulle tycka det...
Så lycka till med att hitta en M i "nyskick" för under 100". Bra brukssick absolut, men då är det ljusår kvar till det skick som tex min E34 håller, ljusår...

Så mitt råd är: Håll dig borta från M,AMG, RS o andra liknande högpresterande vagnar. Som sagt satsa på en pigg nyare bil, säg en 5-6 år gammal "GTi" av nåt slag, kanske med turbo så du lätt kan skrämma upp den lite...

Jag "bjuder" på en bild hur min 3.8 ser ut under (bromsoken är ersatta av NYA andra). Det mesta man ser på bilden är i "nyskick", just av den enkla anledningen att ALLT är köpt nytt på BMW...
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 7b3e56.jpg

Det var bra skrivet!

Jag blir förbannad när jag läser TS tidigare inlägg om att man får en M3 E36 eller M5 E39 för långt under 100k i "nyskick"
För 100k får man en jävligt fin E36:a men nyskick? Nej!
E39 för dom pengarna är ju bara skräp

Autotech
BMW 335D (2008)
dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Busgrabb: Ungefär som jag känner oxå. Och ändå bad jag honom backa upp sitt påstående (han hade hittat en "fin-fin" M5 E39 för 60" i utlandet), en enkel länk hade räckt. Fattar ju vem som helst att en M5 E39 för 60" kommer inte vara "fin-fin" men den kan fortfarande vara prisvärd, OM den fungerar som den skall, utan massa rost osv...Men nej det kunde han inte, konstigt nog...Jag vet varför, han hittade ingen för 60"...Varför ljuga?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
KHRacing
5 januari 2014 ·

dawwe skrev:
KHRacing: Här har du en lågmilad (4000 mil!) S2000 i UK för småpengar. Men den känns skum, extremt låga mil, bra med "tillbehör" o den näst billigaste med god marginal, dessutom en 2006:a. Övriga ligger kring 10000£

Känns helt fel o 100% skum.

jag tänkte mig en BILLIG, o sedan totalrenovera, m.m

dawwe ...has left the building...
5 januari 2014 · 4 474 Inlägg

KHR: Aha...En BILLIG för att TOTALRENOVERA. Hangman tror nog man får en i "toppskick" för 30000 SEK...
Den jag länkade till tror jag att det går ut på att man skall lägga handpenning på den, osedd...Resten får ni gissa*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ElTacoNacho
6 januari 2014 · 486 Inlägg

Sitter själv och undrar om jag faktiskt kan leva med högerstyrd bil, för det är så jävla prisvärt!! http://www.pistonheads.com/classifieds/ … vo/1050029

joH900
6 januari 2014 · 414 Inlägg

Honda S2000!

Vet inte hur de ligger i pris, men kanske svår och få för 100 000kr?

dawwe ...has left the building...
6 januari 2014 · 4 474 Inlägg

ËlTaco: Den där har du hemma o klar för lite över 50". Superbilligt! Klart du ska ha en! Sen när du tröttnat på högerstyrt hinkar du ner drivlinan i en E36 Touring o får en härlig sleeper:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ElTacoNacho
6 januari 2014 · 486 Inlägg

dawwe skrev:
ËlTaco: Den där har du hemma o klar för lite över 50". Superbilligt! Klart du ska ha en! Sen när du tröttnat på högerstyrt hinkar du ner drivlinan i en E36 Touring o får en härlig sleeper:)

Ja de är fruktansvärt bra priser! Nja sleeper har man tröttnat på (min toyota är lite av en sleeper). Lägger nog hellre dom pengarna på att bygga den till vänsterstyrd smile

DusanMandick Random Hero
6 januari 2014 · 4 047 Inlägg

ja körde hö styrd m3 e46. o nu hö styrd r34. man vänjer sig skitfort! mcdriven är ju svår. men de enorma prisskillnaderna gör det lätt värt det!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
ElTacoNacho
6 januari 2014 · 486 Inlägg

DusanMandick skrev:
ja körde hö styrd m3 e46. o nu hö styrd r34. man vänjer sig skitfort! mcdriven är ju svår. men de enorma prisskillnaderna gör det lätt värt det!

Bara för att backa mcdriven hahah! Jag vet inte varför, men har alltid vart emot högerstyrt så mkt. Men nu när man ser priserna där så är det svårt.  Enda riktiga problemet är väl försäkringen på mig, 21 ca 25k/år. Så lär nog få nöja mig med 328 tills jag är 24-25 wink

hangman
7 januari 2014 · 2 174 Inlägg

jag körde en sån här i somras, vi hade nån maserati nån ferarri, och denna, Den åkte ifrån fan allt, så fruktansvärt rolig och lättkörd, lite torque steer men inte överdrivet, 6 växlad distinkt låda, jag körde lite dragrace och från 0 den spann fan inte en meter hade fullt grepp direkt ett jävla monster, gick jämne med 430 scuderia, detta var tydligen snabbaste FWD bilen på nuburgring, det säger ju lite, i orginal utförande inte ens trimmad!

http://www.blocket.se/halland/Renault_M … 14&w=3

några inputs? tacksam!

Deleterious
7 januari 2014 · 26 Inlägg

hangman skrev:
jag körde en sån här i somras, vi hade nån maserati nån ferarri, och denna, Den åkte ifrån fan allt, så fruktansvärt rolig och lättkörd, lite torque steer men inte överdrivet, 6 växlad distinkt låda, jag körde lite dragrace och från 0 den spann fan inte en meter hade fullt grepp direkt ett jävla monster, gick jämne med 430 scuderia, detta var tydligen snabbaste FWD bilen på nuburgring, det säger ju lite, i orginal utförande inte ens trimmad!

http://www.blocket.se/halland/Renault_M … 14&w=3

några inputs? tacksam!

Om den drar jämt med en F430 från 0 så tycker jag du ska köpa den, det låter fullständigt rimligt.

dawwe ...has left the building...
7 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Here we go again...Meganen gör 0-100 på ca 6 sek, slöare än en gammal M3 E36. Det betyder alltså att min M3 E36 spöar en F430 LÄTT*haha*. Vad går du på om man får fråga Hangman? Verkar vara redigt starka grejer*haha*
Nej den är typ 15 sek efter en F430 även på ringen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
7 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Bullet: Jo den går bra Rönån. Gissar på att den har bra väghållning, o det är där den tjänar in tiden, plus att det var en duktig förare förståss...Men att jämföra den med en F430???

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
hangman
7 januari 2014 · 2 174 Inlägg

dawwe skrev:
Bullet: Jo den går bra Rönån. Gissar på att den har bra väghållning, o det är där den tjänar in tiden, plus att det var en duktig förare förståss...Men att jämföra den med en F430???

ingen har jämfört den för 5 öre, jag har kört dragrace mot mazerati med ca 450 hk och ferarrin med lite mer, upp till 200 kmh ca då det var på allmän väg ingen idé ge mer. Handledaren som körde den ena och vi körde var sin är känd och leder många evenemang, denna bil går som ledarbil på stcc m.m, Den går som ett jävla as, den är inte den mest imponerade på papper, men det är inte alltid riktigt samma i verkligheten som top gear motbevisat flera flera gånger, finns många klipp på youtube där du kan söka om denna bil, och det är den snabbaste fwd på ringen, kanske slaget idag men i somras var det inte det. Det är en otroligt rolig snabb bil som är sjukt underskattad.

Ett chip i den så har du runt 300 eller mer på den vikten och utväxlingen...då jävlar får du jobba.

dawwe ...has left the building...
7 januari 2014 · 4 474 Inlägg

hangman skrev:
gick jämne med 430 scuderia

Så detta är ingen jämförelse? Tror verkligen på att den går jämt med en 430? Det skiljer över 2 sek 0-100. O på en "långsam" bana lär 430 dra ifrån rätt lätt då den har typ 490 hästar...

Senast redigerat av dawwe (7 januari 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ElTacoNacho
7 januari 2014 · 486 Inlägg

hangman skrev:
jag körde en sån här i somras, vi hade nån maserati nån ferarri, och denna, Den åkte ifrån fan allt, så fruktansvärt rolig och lättkörd, lite torque steer men inte överdrivet, 6 växlad distinkt låda, jag körde lite dragrace och från 0 den spann fan inte en meter hade fullt grepp direkt ett jävla monster, gick jämne med 430 scuderia, detta var tydligen snabbaste FWD bilen på nuburgring, det säger ju lite, i orginal utförande inte ens trimmad!

http://www.blocket.se/halland/Renault_M … 14&w=3

några inputs? tacksam!

Även om bilen har en grym prestanda, så skulle jag fortfarande inte köpa den, skulle känna mig lite.. gay. De är fortfarande en renault ;D

dawwe ...has left the building...
7 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Rönån är snabb...Men vad vet "vi" om den där tiden på 8.08 på ringen? Standard-däck? Slicks? Inga mods i övrigt (tex extra overboost eller vad vet jag...)? För att det skall bli så rättvist som möjligt så borde man jämföra bilarna samma dag, helt original, där varje bil körs av en förare som kan bilen utan o innan...Vågar vi gissa på att det skulle skilja mer än 30 sek (till F430's fördel) efter "Gröna helvetet"?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
hangman
7 januari 2014 · 2 174 Inlägg

ElTacoNacho skrev:

hangman skrev:
jag körde en sån här i somras, vi hade nån maserati nån ferarri, och denna, Den åkte ifrån fan allt, så fruktansvärt rolig och lättkörd, lite torque steer men inte överdrivet, 6 växlad distinkt låda, jag körde lite dragrace och från 0 den spann fan inte en meter hade fullt grepp direkt ett jävla monster, gick jämne med 430 scuderia, detta var tydligen snabbaste FWD bilen på nuburgring, det säger ju lite, i orginal utförande inte ens trimmad!

http://www.blocket.se/halland/Renault_M … 14&w=3

några inputs? tacksam!

Även om bilen har en grym prestanda, så skulle jag fortfarande inte köpa den, skulle känna mig lite.. gay. De är fortfarande en renault ;D

jo det har ja inte tänkt på wink

Jag vet sen tidigare erfarenhet att en clio sport 140 hk åkte ifrån oss alla när vi hade 250-300 hk saab/ volvo m.m så vikt är ju extremt känsligt inte bara hk/kilo, dom är pigga upp till 200 sen kanske det tar slut en aning.

ElTacoNacho
7 januari 2014 · 486 Inlägg

hangman skrev:

ElTacoNacho skrev:

hangman skrev:
jag körde en sån här i somras, vi hade nån maserati nån ferarri, och denna, Den åkte ifrån fan allt, så fruktansvärt rolig och lättkörd, lite torque steer men inte överdrivet, 6 växlad distinkt låda, jag körde lite dragrace och från 0 den spann fan inte en meter hade fullt grepp direkt ett jävla monster, gick jämne med 430 scuderia, detta var tydligen snabbaste FWD bilen på nuburgring, det säger ju lite, i orginal utförande inte ens trimmad!

http://www.blocket.se/halland/Renault_M … 14&w=3

några inputs? tacksam!

Även om bilen har en grym prestanda, så skulle jag fortfarande inte köpa den, skulle känna mig lite.. gay. De är fortfarande en renault ;D

jo det har ja inte tänkt på wink

Jag vet sen tidigare erfarenhet att en clio sport 140 hk åkte ifrån oss alla när vi hade 250-300 hk saab/ volvo m.m så vikt är ju extremt känsligt inte bara hk/kilo, dom är pigga upp till 200 sen kanske det tar slut en aning.

Vet hur det är med liten bil med bra hk, rätt kul när man kör toyotan på 201m mot 300hk volvos smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang