Tänkte jag skulle snygga till med säkringshållaren idag så det ser bättre ut till besiktningen och så slipper man tänka på den där för den har stört mig lite..
Jag började med att åka till Subaru/Saab verkstaden och kolla om mina clips hade kommit och det hade dom. Täcklocket för låskistan har jag lyckats lura i en kille ifrån USA att prova så var helt hundra på att det skulle passa, men jag lyckades ju såklart ta sönder min på en gång.. troligen för att jag inte väntade tills bilen var varm utan testade direkt på parkeringen där ute när bilen stått ute hela dagen och blivit lagaom kall.
Jag har funderat på vindavvisarna hela veckan och googlat runt på bilder på imprezor med dom så jag beställde dom nu när jag hämtade mina clips. De fanns inte på lager där Subaru i Sverige beställer ifrån så får se hur lång tid jag får vänta...
Efter att bilen fått stå i garaget 2-3 timmar så gick jag ner nu på kvällen för att kolla om jag kunde komma på något bättre ställe att ha säkringshållaren på. Så här såg det ut när jag började, Vad vackra dom är Saab motorer eller?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72272/72272-54f45e14fb91cf71ebe1f86d35a75afa.jpg]()
Säkringshållaren satt som sagt fast med dubbelhäftande tejp förut. Men när downpipen byttes och bilen mappades så jag vågade gasa på lite så smälte tejpen ihop till en klump

Löste problemet så här..
Jag hittade efter lite fundering vad jag tyckte såg ut som ett bra ställe och började med att lossa skruven som håller fast säkringarna under huven. Konstaterade att den var för grov för att passa något av de två hålen som finns i botten på min säkringshållare, men jag gav inte upp där utan lossade plus kablarna ifrån batteriet och började förstora ena hålet på säkringshållaren, lossade på kabeln på den sidan som gick till batteriet och kortade av den då jag tyckte den var lite väl lång. Man ska ju ha så korta kablar som möjligt och säkringen ska ju sitta så nära batteriet som möjligt så bara det var väll bättre än förut. Hursomhelst efter lite karvande gick skruven i och jag provmonterade. Var tvungen att ta bort säkringen för att komma åt att skruva så gjorde det, skruvade dit skruven och satte tillbaka säkringen. Känner mig riktigt nöjd, men då ser jag detta..
![https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72272/72272-1f9e2269b2197699339e73992af0fef7.jpg]()
Skruven ligger ju emot den ena plinten.. Jag vet inte ifall det gör något men eftersom att jag inte vet så vill jag inte ha det så.. Men tycker platsen jag hittade är så pass bra så vill ha kvar hållaren där. Jag tog bort säkringen igen och skruvade dit kabelskon på batteriet igen. Snyggade till kablarna med buntband och tänkte att jag ska försöka ta mig tid på eller efter jobbet imorgon och slipa bort kanterna på skruven.
Här är en bild på hur det ser ut nu, mycket bättre tycker jag. Ni ser även hur mycket jag kortade av kabeln.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72272/72272-66692cb0b1d707e9676494f0572f1d13.jpg]()
Hinner jag inte slipa skruven imorgon får jag väll fixa det efter besiktningen för blir nog tråkigt nu när jag bara har de bakre högtalarna att lyssna på

men det tittar dom ju inte på som tur är på besiktningen.
Ni som har "race katalysator" eller om det heter "sport" hur som brukar ni varmköra bilen ordentligt innan besiktningen eller hur gör ni?