Har fanimej rivit och tätat för tredje gången nu. man kan undra varför man inte gjorde de riktigt ifrån börja iställe... usch. alla ni där ute, gör rätt DIREKT!
Detta är utan labb!! och allt är i 2 ohm som ja kommer fortsätta med.
1. Först tätade jag runt låda med handdukar och sedan dämpmaterial... spela då 143.7 i 35 hz
2. Sedan rev ja dämpmaterialet och skummade lite halvbra å sedan dämpade mycket bättre och mer, detta resulterade en höjd peak och jag spelade nu istället 0.5 db mindre i 35 hz, spelade däremot ca 144 db i 38 hz (vet inte om det var min peak, hade för bråttom på slutet för att kolla det)
Men de spela fortfarande högre med öppen bagagelucka så då jäklar rev ja dämpningen igen och gjorde allt på nytt.
3. Tryckte in maaasssa handdukar, de gamla fogskummet va kvar, men skaffade HILTI-skum (oslagbart!!!)
och tätade som bara satan överallt runt lådan. Efter detta så dämpade jag ca 3 lager överallt runt lådan och även på lite fler ställen i närheten. Dom enda ställena det skulle kunna läcka ut nu är i ventilationshål och runt hatthyllan, men på dessa ställen ska jag köra alu/db-tejp! Ska även dämpa dörrarna.
När jag är färdig med dessa saker så har jag gjort en lista på över 20 åtgärder för att öka i db, så hoppas naturligtvis att de går vägen! Har räknat på vad alla andra i genomsnitt ökar av alla dessa metoder och skulle jag öka som dom av ALLT detta så borde jag spela över 147 dB i 35 hz sen... hahaha, DRÖM!!!
Men runt 146 db nånstans under 40 hz BORDE jag ju spela tycker jag.. Upp till bevis!
Alla metoder lämnar jag ut sedan tillsammans med resultatet.
Såhär fult är de nu, men ramen täcker ju givetvis.
Kastade snabbt ihop något så att ja kan använda "det stora" bagageutrymmet sålänge

Ska klä om alla covers och sätta en spegel med nån fet logo där de nu är trä-vinyl

Har lite fler idéer men de väntar vi med lite

![https://www1.garaget.org/gallery/images/150/149867/149867-daa4457ad113985ef0fa4e5f22b23101.jpg]()
uppdaterar så fort jag har något!

Följ följ följ nu å ge mig tips å kommentarer!