_Blue_Speed_ skrev:
it_mutt skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Vadå? Du säger att en Prius troligen är mer miljövänlig att tillverka än en 740, det stämmer nog. Men om man tar två Prius, vad händer då? Kommer dessa två Priusar vara mer miljövänliga att tillverka än
EN 740?
Din fråga var högst retorisk och hade ingen koppling alls till det du fetstilat.
Jag tror dock, att två Priusar är något mer milj
oövänliga att tillverka än en 740. Notera att detta är ett "tror". Hur mycket mer miljoovänliga vet jag dock inte. Däremot gör dessa två Priusar en enorm miljövinst mot en 740 sett till utsläpp och förbrukning, alltså vinner trots det två Priusar ur miljöaspekt.
Du tycker Prius är mer miljövänlig men vad tycker din plånbok om att du lagt ut 600 tusen för två Prius när du kunde köpt lågmilad 940 för 14 tusen som går längre än de två Priusarna tillsammans?
Spännande hur du nu helt plötsligt byter infallsvinkel
1) Jag skulle -aldrig-, och tro mig, jag menar verkligen -aldrig- köpa en 940. Än mindre för 14.000:-. Jag är tveksam om jag ens skulle ta emot den om jag fick den.
2) Åter igen så säger du dig veta hur långt en Prius kommer kunna rulla. Jag är väldigt nyfiken på hur du har fått denna informationen (och nu menar jag som fakta, inte bara vad du själv intalar dig).
3) Jag inte bara tycker, utan tror nog att de flesta klarar av att räkna ut att två Priusar är mer miljövänliga än en gammal Volvo.
4) Som jag sa tidigare; OM jag ska köpa en ny bil idag och det finns ett miljövänligt alternativ, så skulle jag absolut betänka det.
Du hakar fortfarande upp dig på "Gammal skrovolvo" vs "ny miljöbil" av någon anledning. Säger du samma sak om den som vill lägga ex.vis 3-400.000 på en ny volvo, som -inte- är en miljöbil? "Varför köper du inte en gammal 940 och stegar tillbaka 20 år i utvecklingen?". Oavsett vad du svarar, så tror jag inte dig om svaret är något annat än "nej".
- - Edit - -
Din "sanning" är just en "sanning", du har ingen aning om hur långt en Prius kommer rulla, så; "sanning"