9409
Sök

Akut! vilket tryck på bränslepumpen ford focus 2.0 2000?

450 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
tjenare.

bränslepumpen på kompisens ford focus 2.0 16v har lagt av och kan inte bli klok på vilket tryck det ska vara på pumpen. 3.8 eller 4 bar? har haynesboken men hittar inte nått om det där

oerhört tacksam för svar

2 174 Inlägg
18 januari 2014
Den går på vilket som. Resten skickar han tillbaka via returen så gör inget om de är lite högre... över 3.5 är ganska ovanligt vad jag har för mig.

450 Inlägg
18 januari 2014
Trådstartare
okey. jo men hade ju varit bra och veta om nån vet vad orginaltrycket ligger på.

2 174 Inlägg
19 januari 2014
ChrisO skrev:
okey. jo men hade ju varit bra och veta om nån vet vad orginaltrycket ligger på.

fast varför? du ställer ju på det så bilen går om du har ställbart. Ska du mäta trycket så ser du ju om det är 1 bar eller 4 typ.... Och det står i haynes boken det är jag nästan säker på på teknisk info sidorna.

450 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
hangman skrev:
ChrisO skrev:

fast varför? du ställer ju på det så bilen går om du har ställbart. Ska du mäta trycket så ser du ju om det är 1 bar eller 4 typ.... Och det står i haynes boken det är jag nästan säker på på teknisk info sidorna.

finns inte ställbart på bilen. men får leta lite i boken och se om  jag hittar nått

2 174 Inlägg
19 januari 2014
ChrisO skrev:
hangman skrev:
ChrisO skrev:

finns inte ställbart på bilen. men får leta lite i boken och se om  jag hittar nått

startar den inte eller vad är problemet? Du hör om det surrar under baksätet när du drar på tändningen, annars sitter det väl nån ventil på fuelrailen du kan kolla om du har tryck, ser ut som en ventil till bildäck typ...ska komma en fet dusch när du sätter på tändningen annars är det något fel....

450 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
nej den är helt stendöd. har haft loss bränsleslangarna och pumpen startar inte. relät är helt och säkringarna likaså

7 283 Inlägg
19 januari 2014
Om pumpen är död så köp en ny bara. Det är bränsletrycksregulatorn som bestämmer vilket tryck du har i systemet, inte pumpen.

2 174 Inlägg
19 januari 2014
exakt, bara köpa en ny pump, Prova med direktström för säkerhets skull, startspärren brukar strula på dom där.

6 749 Inlägg
19 januari 2014
Är det vanliga Zetec eller är det ST:n?

STn har elektroniskt styrt bränsletryck.

De/Dem

450 Inlägg
19 januari 2014
Trådstartare
har fått reda på nu att det ska vara 3.8 bar smile.

Sök