2640
Sök

Aktivera Färddator volvo 850 med s70 mätarhus

2 452 Inlägg
20 januari 2014
kan säga så här skulle du nu vilja ha hela huset aktiverat så är det svårt då du har det i en 850...för på s70 så kopplar dom in en dator det kan dom inte göra på en 850 på samma sätt....säger som jag tror det kommer inte funka,men du kan ha tur,annars bara över till skroten kolla på alla s70 o ta hela huset för 150 spänn

döden kommer tillbaka

107 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
Jajamen, det är ju inte så lätt att kolla om det finns aktiverade färddatorer på bilarna efter som man inte få ström till mätarna, eller kan man kolla det på något annat sätt om dem är aktiverade

hur isåfall

Maxfart och ljudet i bilen är Härligt

2 452 Inlägg
20 januari 2014
det lättaste sättet o se om det är så ....kollar du om det finns infoknapp i bilen då kan du nästan vara helt säker....så gjorde jag o jag hittade 2st på samma sätt...

döden kommer tillbaka

107 Inlägg
20 januari 2014
Trådstartare
tack för tipset, men om där inte är någon info knapp kan man väl bara kolla om där går en sladda till färddatorn eller det måste ju gå det också

* Voff voff *
11 055 Inlägg
21 januari 2014
Bluewear855 skrev:
tack för tipset, men om där inte är någon info knapp kan man väl bara kolla om där går en sladda till färddatorn eller det måste ju gå det också

Eftersom det endast är mjukvara (och knappen) som skiljer så skulle jag nog förlita mig på just om det sitter knapp eller ej.

Men dom allra allra allra flesta hade ju färddator så det kan ju inte vara direkt svårt eller dyrt att få tag på ett hus från rätt år med aktiverad färddator.

Om du ursäktar känns det verkligen som du krånglar till nå´t som inte behöver krånglas till. Åk till skroten, köp ett hus med aktiverad färddator från rätt år, stoppa i det, allt frid och fröjd, istället för att bygga om en massa saker i onödan. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

107 Inlägg
21 januari 2014
Trådstartare
ja jag får väl göra, får bara vänta tills det kommer in sådna med rätt år och med aktiverad på dem skrotarna vi har i närheten, dem är tydligen efter traktade dem mätarna

Sök