3085
Sök

Någon som handlar på Pressbyrån??

7 490 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
satt och lyssnade på radion idag, när jag körde bil,

och jag reagerade över Pressbyråns reklam,, herregud så dyra de är,, ca 100% mot vanliga affärer
min tanke är att sååå himmla jobbit är det ju inte att stanna vid en vanlig affär mot en pressbyrå,
eller har jag fel??

1 944 Inlägg
23 januari 2014
granadadr skrev:

och jag reagerade över Pressbyråns reklam,, herregud så dyra de är,, ca 100% mot vanliga affärer
min tanke är att sååå himmla jobbit är det ju inte att stanna vid en vanlig affär mot en pressbyrå,
eller har jag fel??

Det är för att du bor i en liten stad med mataffärer överallt och vår pressbyra ligger dåligt beläget mitt i stan.. därför väljer du tex ICA före pressbyrån. är väl skillnad i tex Stockholm där det kanske är mindre av affärerna men fler Pressbyrås smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

7 490 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
b0nd3n skrev:
granadadr skrev:

eller har jag fel??

Det är för att du bor i en liten stad med mataffärer överallt och vår pressbyra ligger dåligt beläget mitt i stan.. därför väljer du tex ICA före pressbyrån. är väl skillnad i tex Stockholm där det kanske är mindre av affärerna men fler Pressbyrås smile

håller inte med riktigt,, är ju i Stockholm en heldel,, dock så är ju de flesta pressbyråer placerade i tunnelbanan wink
kanske är för snål,, för jag väntar då hellre på nått att stoppa i kakhålet tongue

jag brukar dock mest röra mig i Huddinge när jag är i Stockholm inte i innerstan,,
Senast redigerat av granadadr (23 januari 2014)

1 944 Inlägg
23 januari 2014
granadadr skrev:
b0nd3n skrev:
granadadr skrev:

eller har jag fel??

håller inte med riktigt,, är ju i Stockholm en heldel,, dock så är ju de flesta pressbyråer placerade i tunnelbanan wink

jag brukar dock mest röra mig i Huddinge när jag är i Stockholm inte i innerstan,,

okej, ja, jag gissade bara smile och talade väl mest för mig själv..
visst att jag kan halka in på Pressbyrån o köpa en dosa snus eller dricka om jag är på stan och springer, men annars så stannar man till på en bensinmack smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

7 490 Inlägg
23 januari 2014
Trådstartare
b0nd3n skrev:
granadadr skrev:
b0nd3n skrev:

okej, ja, jag gissade bara smile och talade väl mest för mig själv..
visst att jag kan halka in på Pressbyrån o köpa en dosa snus eller dricka om jag är på stan och springer, men annars så stannar man till på en bensinmack smile

hehe köper aldrig nått på bensinmackar heller wink som sagt kanske för snål smile

1 705 Inlägg
24 januari 2014
Pressbyrån lever väl på att dom oftast ligger vid järnvägsstationer och dylikt, och har man två minuter tills tåget går och man måste ha något att äta så skiter man i om det är lite dyrare än vanligt.

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
29 januari 2014
Pressbyrån, precis som många andla handlare, sätter priser efter vad folk är villiga att betala. Dem höjer säkerligen det mesta med nån krona i smyg lite då och då, varpå man varje gång grymtar till, men likt förbannat köper varan ändå. Skulle man istället skratta till, lägga tillbaka varan och gå vidare utan, skulle Pressbyrån säkerligen tvingas sänka priset tills dem märkte att kunderna återigen köpte varan i fråga.

Sen är det ju upp till var och en hur snål man vill vara. Ofta handlar det inte om många kronor.
"Ska jag gå in här, lägga 5 kronor extra, eller ska jag gå in på Ica och behöva gå runt hela butiken för att hämta EN läsk och sedan stå i en garanterat längre kö och betala 5 kronor mindre?"

Sök