Cassius skrev:
Jag är en ganska typisk "less is more" typ egentligen, dock är jag samtidigt ganska allergisk mot strikt original.. Jag gillar saker som ger ett lyft utan att man riktigt kan sätta fingret på vad det är, samtidigt som det ser original ut helt enkelt.
Jag köpte av farsan hans -94 Audi 100 Q i höstas och har sedan dess (även om jag inte planerat att göra något åt den rent estetiskt) gått och stört mig på vissa små saker..
Vita blinkers fram har bilen redan, skärmblinkers som är vita ska jag ordna också. Däremot röda blinkers bak.. De finns att köpa, Men! Efter någon timmas sökning utan svar vänder jag mig nu hit. Ur-S4an har ju röda bakblinkers så de lär passa.
Men visst ska A6ans, som också är röda, passa de med?A6:ans (Gäller en sedan, Avanten vet jag att det inte passar från)
Sen har jag lagt märke till att Audi S6ans nedersta del på kofångaren (den i svart ABS plast) har ett större luftintag än A6/100 har, det har förvisso Ur-S4an med men jag gillar S6'ans bättre.
Är det någon som däremot vet om/hur mycket den delen svänger ut mot hjulhuset? Att övre delen av kofångaren svänger ut vet jag, S6 och Ur-S4 har mig veterligen också "samma" framskärmar. Frågan är väl om, och i så fall hur mycket (nån mm, nån cm) den nedersta delen svänger ut. "Måste" det till S4/S6 övredel av kofångaren samt skärmar också för att få det att flyta ihop, eller kan man klara sig med lite putsning av passformen bara? Det är svårt att se på bilder hur det är.. (Alternativt om någon i Borås området har en S6a kanske man kan få komma förbi och måtta lite?)
Vidare hade det inte varit fel Alls med ett set 17" Parabol, eller Fat Five som det också kallas. Satt på bl a S6 (C4, kanske även A6 C5), A8/S8 (D2) och A6 Allroad 2.7 BiTurbo. Råkar någon ha ett sådant sett över kanske den kan hojta till via ett PM eller liknande?