Mazda 6 Motor Problem

Punto87
30 januari 2014 · 45 Inlägg

Hej jag har problem med min Mazda 6 2.0 16v
De är så att den vägrar ge gas. Men när jag startar bilen kall så kan jag ge gas men den känns inte pigg alls då.
Så går den upp i arbetstemperatur jätte snabbt bara på minuten och då vägrar den gasa.

Men när jag håller jämn gas när den är kall några minuter så blir grenröret alldeles röd och det luktar ruttet ägg från avgaserna. Släpper jag gaspedalen så kan jag inte gasa igen.

Jag har lagt upp ett videoklipp på youtube som ni kan se och har skrivit på beskrivningen allt jag gjort på bilen.

http://www.youtube.com/watch?v=ugOO_32HbCU

Tack på förhand

David_FT
1 februari 2014 · 183 Inlägg

tja killen!

Läst av felkoder?
Täppt katt/Ljuddämpare?
Kamrem står fel??

såg att du bytt katt men kan även va stopp i ljuddämpare, vart me om att kondensvatten i avgassystemet fryst och orsakat en propp, står bilen i varmgarage?

Micoway
1 februari 2014 · 296 Inlägg

Det var en rackare å låta illa. Skaffa en kompressionsmätare så ser du vilken cylinder som strular.
Man brukar också se på tändstiften var felet kan finnas. Om stiftet är sotigt eller nedsmetat med olja?

Chevrolet Astro "Safari" (1988)
Mercedes C180 W202 "Latjolajban" (1999)
Mercedes 230 "W123" (1978)
David_FT
4 februari 2014 · 183 Inlägg

Gjorde du dig av med skiten istället?

Rille0
4 februari 2014 · 2 021 Inlägg

videon funkar ej
Men min spontana tanke är vvt drevet.
Kombinationen av dålig motorgång och missljudet det pratas om kan mycket väll innebära att drevet farit åt skogen, orsakas oftast av låg oljenivå, dessa motorer drar olja, värt och tänka på.

dock rena gissningar från min sida med tanke på att videon ej fungerar.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang