3074
Sök

Car Mechanic Simulator 2014

5 866 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Ja nu har spelet släppts, någon annan här på garaget som spelat det ännu?

Vad tyckte ni om spelet?
Besviken, över förväntan m.m?

Bara skriv vad ni tycker och tänker om spelet.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=-ge2cqb2z9Y
Köplänk: http://store.steampowered.com/app/27085 … 1_7_15__13

Spelade det själv i helgen som var och jag blev väldigt besviken. Man gör exakt samma sak hela tiden, alla bilar är så gott som exakt likadana och vissa saker är väldigt ologiska och alldeles för simpelt uppbyggda jämfört med riktiga bilar.

T.ex första arbetsordern (om jag inte minns fel) är att byta alla filter. För att komma åt luftfiltret måste man först ta bort insugsslangen och sedan skruva loss luftmassemätaren för att till slut kunna skruva bort locket på luftburken fastän det utan problem skulle gå att ta bort allt som ett paket.

Har även ett till exempel, ett av uppdragen får man byta tändkablar och stift, för att ta loss tändkablarna måste man först ta bort plastkåpan ovanpå motorn fastän man ser tydligt att det skulle lätt gå att ta bort tändkablarna utan att ta bort kåpan.

Kan även skriva upp lite fler "fel" som jag kommer på så här direkt:
När man provkör bilen så beter sig den likadant och låter likadant även om hela bilen är helt sopslut och bilen går inte heller hårdare vid provkörning fastän man mapppat om bilen.

För att "mappa" bilen så är det bara 3st staplar som man ska göra jämna, hur löjligt som helst.

Det finns endast fyra bussningar på hela bilen, en i varje bärarm.

Bärarmarna är inte skruvade genom bussningarna utan bussningarna är bara dittryckta.

Yttre styrlederna skruvas fast med en skruv fastän man tydligt ser att det ska vara en mutter.

Känns som att de som gjort spelet aldrig skruvat i en bil förut och inte heller rådfrågat någon/några som har gjort det.

Jag ger spelet betyget 2/5, men det är väldigt nära gränsen till 1/5.
Har man aldrig skruvat i en bil tidigare så kan det vara lärorikt, men kan man grunderna i att meka så blir man mest bara irriterad.
Senast redigerat av simlar (6 februari 2014)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
6 februari 2014
Genom att kolla på trailern så kan jag säg att jag ALDRIG hade köpt det.

Autotech

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
6 februari 2014
Jaha och då var fordonsprogrammet i gymnasiet kört nu då.
Varför ha en verkstad och en massa dyra lärare + böcker när man kan göra "allt" genom en simulator.

6 692 Inlägg
6 februari 2014
Jag tänkte köpa det först fram tills jag såg hur "mustangen" var FWD och höger drivaxel saknade mellan axeln..

Nyss noterade jag också krängningshävaren som satt under länkarmen, whhyy..

De/Dem

Sök