Varför blir man idiotförklarad när man sänker bilen av äldre?

Christofferekstrand
8 februari 2014 · 178 Inlägg

Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Love the life you live, live the life you love
Smangs Vika!
8 februari 2014 · 162 Inlägg

vet att många äldre brukade bli sura då jag nästan fick lov att stå still för att åka över gupp med 142an, låt de få ha sin åsikt så får vi har vår smile

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee
Saab 9000 "JOU" (1996)
Digital_Kicker
8 februari 2014 · 3 721 Inlägg

Jag har fått positiva kommentarer utav äldre. Speciellt på mina Volvo bilar, V40 & V70. Men det är ju så olika vad alla tycker. Dom äldre är precis som vi yngre. Jag tycker tex inte om när folk slänger på kjolpaket på bilar eller 100miljoner fula klisterlappar på sina bilar.

Stilrena bilar är enligt mig dom snyggaste bilarna. Och så tycker säkert många tvärtom vad jag tycker smile

Senast redigerat av Digital_Kicker (8 februari 2014)

xXSammy
8 februari 2014 · 6 577 Inlägg

Suckar mest när man ser tonårsstyling på bilar gjort av tejp, text ovs.

De/Dem
Hamilton
8 februari 2014 · 8 864 Inlägg

Christofferekstrand skrev:
Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Imponerande att du fått feedback från 95% av den äldre befolkningen, skickade du bilder till dom eller åkte du runt och visade upp bilen?
Jag tillhör kanske dom 5% som inte set din bil och jag har inget emot sänkta bilar.  Förutsatt att du med äldre menar en ålder över 49.

Fotograf på tierpidag.se
DJchaoz
8 februari 2014 · 181 Inlägg

Jag börjar väl snart tillhöra de äldre. hehe Men sänkta bilar är fint, så länge det inte går för långt och de ser kissnödiga ut. tongue

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 februari 2014 · 14 061 Inlägg

Christofferekstrand skrev:
Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Tittade på bild nr. 5 av din V70. Min fråga är rätt och slätt......går det att styra den när den är så där sänkt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Christofferekstrand
8 februari 2014 · 178 Inlägg

Hamilton skrev:

Christofferekstrand skrev:
Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Imponerande att du fått feedback från 95% av den äldre befolkningen, skickade du bilder till dom eller åkte du runt och visade upp bilen?
Jag tillhör kanske dom 5% som inte set din bil och jag har inget emot sänkta bilar.  Förutsatt att du med äldre menar en ålder över 49.

Absolut har jag gjort det, nej men kanske felformulera mig och menar givetvis att de är 95 % av dom som har sätt bilen

Love the life you live, live the life you love
Christofferekstrand
8 februari 2014 · 178 Inlägg

Vettemannen skrev:

Christofferekstrand skrev:
Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Tittade på bild nr. 5 av din V70. Min fråga är rätt och slätt......går det att styra den när den är så där sänkt?

/Benny

Allt går om man vill, skrapar bara i skärmkanterna annars är det ingen fara smile

Love the life you live, live the life you love
valle22 Smidd i rostigt stål
8 februari 2014 · 933 Inlägg

Beror helt enkelt på vilken bil man väljer att göra det på och vad man använder kärran till. Min Manta B kommer sänkas med hårdare stötdämpare bl.a sedan den kommer få bli lite mer banbil än finglidande som den gröna Manta:n smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
mb_pucken
8 februari 2014 · 5 087 Inlägg

Nu är inte min merca så låg men ingen har då kollat eller sagt nått mer än min mor :p hon skakar på huvudet varie gång hon ser mig snodda upp på hennes gård smile
Annars kanske någon gett en någon arg blick när man får krypa över diverse fartgupp men dom är felkonstruerade wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
endorfinslaven
8 februari 2014 · 671 Inlägg

Jag älskar och köra bil och är lite äldre och må erkänna att jag tillhör de som bara fnyser åt en bonnsänkt bil.
Toksänkta VW o AUDIs har man sett en del utav och jag tycker bara bilen ser sjuk ut !

En rallybil som är byggd för grus snö o is på smala däck med lång fjädringsväg är bilporr.
Då  vet jag att bilen är körbar och fullt fungerande.

I min ungdom köpte jag en sänkt BMW och körde spricka i oljetråget, konstruktion med oljetråg(oljepump) nedanför o framför framvagnsbalk är också idiotisk. Att sedan materialvalet var magnesium hjälpte inte till.

Varför ha en odugligt okörbar sänkt bil som ser sjuk ut när man kan ha en fungerande konstruktion.
Men inte ens i min ungdom så har jag stylat bilen. Köpte Compomotivefälgar för att vanligt aluminium slogs sönder på fiskeresorna. Rev vid annat tillfälle bort ett spoilerpaket på en bil och kastade skiten i soptunnan.
Har nog alltid varit en gammal gubbe innerst inne.
Men jag ger inga kommentarer utan låter dem hållas, huvudsaken de är lyckliga.

endorfinslaven
8 februari 2014 · 671 Inlägg

valle22 skrev:
Beror helt enkelt på vilken bil man väljer att göra det på och vad man använder kärran till. Min Manta B kommer sänkas med hårdare stötdämpare bl.a sedan den kommer få bli lite mer banbil än finglidande som den gröna Manta:n smile

Ägt en Ascona A 1900SR en gång i tiden som ägarn innan toksänkte helt super i stan genom släta rondeller.
Men landsväg med tjälskott o gropar i högre farter var en näradöden upplevelse.
Gick inte o köra in i tvätthallen med bilen, så låg var den.

Senast redigerat av endorfinslaven (8 februari 2014)

Mogel KUNG
8 februari 2014 · 441 Inlägg

endorfinslaven skrev:
En rallybil som är byggd för grus snö o is på smala däck med lång fjädringsväg är bilporr.
Då  vet jag att bilen är körbar och fullt fungerande.

Fast nu är du väl lite ute och cyklar?? Det beror ju på vart du ska köra bilen tex ta en rally bil i ett f1 race så är den höga bilen inte så bra längre eller?

FLindgren
8 februari 2014 · 5 089 Inlägg

Gammelt folk:

"När jag var liten hade vi komfort i bilar och hög profil på däcken. Idag har ungdomarna sänka bilar och inget gummi på fälgarna!"

För övrigt ingår jag i domdär 95% som idiotförklarar dig. Det är riktigt fult att ha SÅ sänkt bil...

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
granadadr
8 februari 2014 · 7 290 Inlägg

tycker då V70 såg helt ok ut smile men set som får mig att spyyyy och svära är alla tyskstukade Golfar bmw osv,, meo 0 körbarhet,, så låga att de ej ens kan köra 90 på en vanlig väg osv osv,, de är för låga smile

länge leve luftfjädring smile

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
partyvan
8 februari 2014 · 1 071 Inlägg

Klart man ska ha sänkta bilar, har sänkt istortsätt alla bilar jag haft

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
RannerKing www.LynxTalk.se
8 februari 2014 · 420 Inlägg

Nu är jag inte så gammal... Men kanske för att det är idiotiskt att sänka bruksbilar...?

Jag själv kollar efter ett vettigt sätt att höja Octavian...

Har svurit ordentligt efter att ha tagit lös en Mercedes som mitt fruntimmer lånat i en månad.
Två ggr från en parkeringsplats! Låg platt på underredet. Så mycket hjälpte dom 300 dieselhästarna med en massa Nm.

Typ sån här skrotbil var det... Dyr, dålig, automat, LÅG, bakhjulsdrift etc. listan på idioti kan göras lång!

http://www.autoguide.com/images/content/2011_mercedes_e350_feature_rdax_646x396.jpg


Nä dags att sluta nu och låta blodtrycket gå ner igen.

Sänkta bilar var det va!? Djävulens påfund... Och idioti...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
mange_240
8 februari 2014 · 1 562 Inlägg

Christofferekstrand skrev:
Jag har alltid undrat varför man blir idiotförklarad av 95% av Sveriges befolkning när man sänker bilen? men ser att många äldre tittar snett på en och bara skakar på huvudet? Vet inte hur många som fråga mig hur jag orkade åka runt i min v70..

Du kommer förstå den dan du måste lämna asfalten.

myran Foto/Bilnörd
8 februari 2014 · 1 541 Inlägg

Sure.. snyggt med en sänkt bil.. men jag gillar att köra bil, och idag sänker bilarna så det blir okörbart, att det skrapar i skärmkanter med mera är INTE acceptabelt. Sliter sönder skärmkanter och bilfan rostar bort.

Dessutom blir väghållningen inte direkt bättre än man sänker bilen 5-6cm under rollcenter, Idioti.


Allt ska vara så överdrivet nu för tiden. Eller börjar jag bli gammal trots att jag inte ens fyllt 30 än?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang