simlar skrev:
Det är inte rekommenderat att använda sträckbultarna mer än 5ggr.
Men har dem blivit för mycket utsträckta ska dem bytas även om dem bara är dragna en gång. Kommer inte ihåg vad max tillåtna längden på bultarna är, men det ska gå att se på den avsmalnade delen av sträckbulten ifall den blivit för mycket utsträckt.
Plana toppen låter bra det, dels för att få den helt plan och dels för att öka kompressionsförhållandet lite.
Ett tips är att kolla så blocket är plant det också och skrapa bort all gammal packning med ett rakblad innan mätning för att inte få felaktiga mätvärden.
Vevhusventen är väl bara ta loss burken och slangarna och rengöra allt det. Speciellt burken och flamfällan då det är där det oftast sätts igen.
Kompletteringssats? Det är väl sotningssats du ska ha om du behöver packningar till toppen, kompletteringssatsen är ju endast packningar till undre halvan av motorn.
Lär vara av samma kvalitet som biltemas packningssatser.
Har du möjlighet så kan du ta loss och slipa in ventilerna och byta tätningarna (om det inte görs i samband med planingen).
Och inspektera cylinderväggar och kolvtoppar när toppen ändå är borta.