En Honda Civic som ska swappas till B18c4 med turbo, men först ska den fräschas upp lite med lackerat och rensat motorrum, nya fälgar, coils och camber bland annat!
Motor ur, gömma bromsrör, bygga motor, lacka om, i med motor allt detta inom 3 veckors tid! Kommer bli super! Fick paket igår från Akr (en sida i Holland med hondagrejer) och givetvis hade dom glömt att skicka med framlysena som jag hade beställt.. Alltid något
Gjorde först dem två yttersta sepparat, sedan tog jag och körde dem andra halvägs och dubbellindade dem då det inte gick helt enkelt, men slutresultatet blev bra !
Det är sammanlagt 9st Buntband Köptes på biltema, finns i två längder
Gjorde först dem två yttersta sepparat, sedan tog jag och körde dem andra halvägs och dubbellindade dem då det inte gick helt enkelt, men slutresultatet blev bra !
Jäklar vad snyggt ditt blev! Jag hade bara 1 rulle dumt nog, tänkte inte alls på att jag skulle behöva mer än 1, hade blivit betydligt snyggare om man hade lindat så som du gjort
Polerat lite såhär på kvällen, blev ju riktigt snyggt tyckte jag! Motorbygget är i full gång, dock passade inte stakarna (var tydligen till en non-vtec B18) så det tog lite stopp där. Men förhoppningvis löser det sig i veckan med andra stakar. Finns mycket annat att göra sålänge då motorn inte ska i igen förrän bilen är lackad, den ska lackas om 1 vecka
Jäklar vad snyggt ditt blev! Jag hade bara 1 rulle dumt nog, tänkte inte alls på att jag skulle behöva mer än 1, hade blivit betydligt snyggare om man hade lindat så som du gjort
Jag körde på biltemas smalare variant så var själv tvungen att linda sådär (50/50 överlappning), visste inte heller att dem hade en bredare för hade nog valt det annars , Är inget fel på dit heller, ser sjukt bra ut !
Bur på gång! Eftersom det blev försenat med motorbygget fick det bli att bygga buren istället. Den ska vara klar till nästa helg då den ska lackas samtidigt som bilens utsida och insida. Kommer bli snyggt! Blir "bara" en halvbur.
...polering på gång som vanligt! motorfäste, fördelare, spjällhus osv.. Där är och göra hela tiden för det ska bli fint!