Cassius skrev:
CO'n skulle jag ställa till ~1,5-1,8 ca, det gör du enklast hos SBP på deras avgasmätare. Den brukar vara utanför byggnaden och gå bra att låna en stund för justering

Då bör den gå Bra, vill du att den ska gå Snålt så ställer du den runt 1.0.
Den andra skruven, kan det vara tomgångsskruven? När CO'n är "rätt" så justerar du den tills du har önskvärd tomgång. Ca 8-900 rpm.
Givetvis förutsätter jag att du strobbat tändningen så den står rätt Innan du justerar gasaren?
exakt den ska ställas med mätare...
skulle gissa runt 1.5-2.0 borde fungera bäst
brukar ha ett litet knep som fungerar otroligt bra när man håller på med K-jetronic.
man väljer att lägga co`n inom inställningsvärdet i detta fallet troligen runt 1.5-2.0
sen brukar jag skruva så den hamnar inom den och där Hc halten är som lägst
då brukar dom gå klart bäst!
fungerar på alla bilar man kan ställa förgasare och sprut på. för hc är inget posetivt att ha jättehögt.
för man vill ha både ekonomi och en motor som går bra
hur högt hc hamnar på beror helt på hur skicket är på motorn
så några generella värden går inte att uppge men hamnar den där den är som lägst så har man optimerat det så mycket man kan.
för det skiljer väldigt mycket även med små ändringar.