Tiggeri i Sverige

Muttley
1 maj 2014 ·

bloodneed skrev:
@Loop +1
fattar inte riktgit varför man skulle tigga småslantar om det fanns pengar till lyxbilar , jag har också hör att de flesta skickar pengarna till  familjen

De finns båda delar dock.    De jävlarna som röker utanför entreer kan ju bara fara faktiskt. Och de gör de tyvärr även utanför sjukhus har jag märkt.

Och loop, socialen skall inte hjälpa till överhuvudtaget om de ska skicka sina pengar till hemlandet.  Socialen skall hjälpa den enskilda personen på plats. Om de jobbar och skickar hem pengarna är sin sak.

IceEyes Varningar: För många..
1 maj 2014 · 2 552 Inlägg

loop skrev:
Rasister ska hålla käften. I övrigt så skickar dom ofta hem pengarna till Rumänien för att försörja sig själva och familjen. Men visst borde socialen göra mer.

Våra "kära" folkvalda borde vidta rejäla åtgärder och stoppa invasionen av dessa lyckosökare. Antingen får man uppmana folk till att inte skänka pengar, alternativt förbjuda deras verksamhet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
loop
1 maj 2014 · 297 Inlägg

tkd_rille skrev:
De finns båda delar dock.    De jävlarna som röker utanför entreer kan ju bara fara faktiskt. Och de gör de tyvärr även utanför sjukhus har jag märkt.

Och loop, socialen skall inte hjälpa till överhuvudtaget om de ska skicka sina pengar till hemlandet.  Socialen skall hjälpa den enskilda personen på plats. Om de jobbar och skickar hem pengarna är sin sak.

Visst svinn får man alltid räkna med. Jag föredrar att svinnet är i pengar och inte i människoliv.
Och om ni vill veta vart den organiserade brottsligheten finns på riktigt så är det bara att läsa på.
Rekommenderar denna blogg
http://blog.zaramis.se/artikelserier/brottslighet/

Exakt, socialen ska hjälpa folk på plats.

IceEyes skrev:
Våra "kära" folkvalda borde vidta rejäla åtgärder och stoppa invasionen av dessa lyckosökare. Antingen får man uppmana folk till att inte skänka pengar, alternativt förbjuda deras verksamhet.

Att kalla tiggare för lycksökare var intressant. Ni verkar tro att de får in stora summor. Om ni tror det, varför tigger ni inte själva, det är skattefritt och arbetskläderna billiga osv.
Hur de folkvalda ska kunna stoppa folk från andra EU-länder att komma hit, är för mig en gåta. Men så är ju jag emot EU. Det är väl snarare så att Rumänien borde pressas till att ta tag i fattigdomen där.
Kasta tiggare i fängelse eller bötfälla dom är knappast nåt som löser problemen.

Sen så är detta nåt som finns lite överallt
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.235 … uristorter

IceEyes Varningar: För många..
2 maj 2014 · 2 552 Inlägg

loop skrev:

tkd_rille skrev:
De finns båda delar dock.    De jävlarna som röker utanför entreer kan ju bara fara faktiskt. Och de gör de tyvärr även utanför sjukhus har jag märkt.

Och loop, socialen skall inte hjälpa till överhuvudtaget om de ska skicka sina pengar till hemlandet.  Socialen skall hjälpa den enskilda personen på plats. Om de jobbar och skickar hem pengarna är sin sak.

Visst svinn får man alltid räkna med. Jag föredrar att svinnet är i pengar och inte i människoliv.
Och om ni vill veta vart den organiserade brottsligheten finns på riktigt så är det bara att läsa på.
Rekommenderar denna blogg
http://blog.zaramis.se/artikelserier/brottslighet/

Exakt, socialen ska hjälpa folk på plats.

IceEyes skrev:
Våra "kära" folkvalda borde vidta rejäla åtgärder och stoppa invasionen av dessa lyckosökare. Antingen får man uppmana folk till att inte skänka pengar, alternativt förbjuda deras verksamhet.

Att kalla tiggare för lycksökare var intressant. Ni verkar tro att de får in stora summor. Om ni tror det, varför tigger ni inte själva, det är skattefritt och arbetskläderna billiga osv.
Hur de folkvalda ska kunna stoppa folk från andra EU-länder att komma hit, är för mig en gåta. Men så är ju jag emot EU. Det är väl snarare så att Rumänien borde pressas till att ta tag i fattigdomen där.
Kasta tiggare i fängelse eller bötfälla dom är knappast nåt som löser problemen.

Sen så är detta nåt som finns lite överallt
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.235 … uristorter

Anledningen till jag personligen inte ockuperar ICA:s entré med en kopp i handen, och en skylt med textad snyftvals stavas v ä r d i g h e t.

Det huvudsakliga problemet är EU. Den fria rörligheten mellan länderna borde ses över grundligt, och det mest optimala vore givetvis i fall vi lämnade unionen helt.

Rumänien verkar ju måttligt berörd av pressen utifrån. Ett förbud löser till viss del problemen eftersom flera av tiggarna sannolikt skulle styra kursen mot andra länder än Sverige som fortfarande tillåter tiggeri.

Kan dock tänka mig att Miljöpartiet och Reinfeldt jublar över denna "spetskompetens" som väller in wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
loop
2 maj 2014 · 297 Inlägg

IceEyes skrev:
Anledningen till jag personligen inte ockuperar ICA:s entré med en kopp i handen, och en skylt med textad snyftvals stavas v ä r d i g h e t.


Rumänien verkar ju måttligt berörd av pressen utifrån. Ett förbud löser till viss del problemen eftersom flera av tiggarna sannolikt skulle styra kursen mot andra länder än Sverige som fortfarande tillåter tiggeri.

Kan dock tänka mig att Miljöpartiet och Reinfeldt jublar över denna "spetskompetens" som väller in wink

Värdighet mättar dåligt.

Knappast, det är massor med saker som är förbjudna som ändå finns. Sociala problem löser man knappast genom att göra saker olagliga. Knarkar stjäl koppar trots att det är olagligt osv.

Fattar inte varför EU-motståndarna Miljöpartiet skulle jubla, eller varför nån överhuvudtaget skulle jubla över misär. Du måste ha en underlig världsbild. De enda som jublar över misär är väl de som vill sätta folk de inte gillar i koncentrationsläger.

IceEyes Varningar: För många..
2 maj 2014 · 2 552 Inlägg

loop skrev:

IceEyes skrev:
Anledningen till jag personligen inte ockuperar ICA:s entré med en kopp i handen, och en skylt med textad snyftvals stavas v ä r d i g h e t.


Rumänien verkar ju måttligt berörd av pressen utifrån. Ett förbud löser till viss del problemen eftersom flera av tiggarna sannolikt skulle styra kursen mot andra länder än Sverige som fortfarande tillåter tiggeri.

Kan dock tänka mig att Miljöpartiet och Reinfeldt jublar över denna "spetskompetens" som väller in wink

Värdighet mättar dåligt.

Knappast, det är massor med saker som är förbjudna som ändå finns. Sociala problem löser man knappast genom att göra saker olagliga. Knarkar stjäl koppar trots att det är olagligt osv.

Fattar inte varför EU-motståndarna Miljöpartiet skulle jubla, eller varför nån överhuvudtaget skulle jubla över misär. Du måste ha en underlig världsbild. De enda som jublar över misär är väl de som vill sätta folk de inte gillar i koncentrationsläger.

Dessa sociala problem är Rumäniens huvudbry och bör således blockeras från att äntra svenskt territorium.

Miljöpartiet propagerar ju kristallklart och tydligt för fri invandring, och var för övrigt den huvudsakliga pådrivaren till införandet av kostnadsfria förmåner för illegala invandrare.

Miljöfascisterna är för övrigt ingen strikt motståndare av EU, men vill däremot reducera deras maktinflytande över medlemsländerna.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
loop
3 maj 2014 · 297 Inlägg

IceEyes skrev:
Dessa sociala problem är Rumäniens huvudbry och bör således blockeras från att äntra svenskt territorium.

Miljöpartiet propagerar ju kristallklart och tydligt för fri invandring, och var för övrigt den huvudsakliga pådrivaren till införandet av kostnadsfria förmåner för illegala invandrare.

Miljöfascisterna är för övrigt ingen strikt motståndare av EU, men vill däremot reducera deras maktinflytande över medlemsländerna.

Nja, nu har en folkomröstning sagt att vi ska vara med i EU och där med har vi fri rörlighet för alla medborgare i EU-länderna. Och medborgare i andra EU-länder kan alltså inte vara "illegala invandrare".

Fast Miljöpartiet är mot EU. Och det är pga EU som det är fri rörlighet. Tiggarna kan inte sägas vara invandrare, då dom inte bosätter sig här permanent. Dom är enbart här för att få ihop pengar. Tro inget annat. Dom vill vara hemma hos sina familjer i sitt hemland.

Du får nog se över din definition av fascist, den delas inte av nån annan. Däremot så är fascister oftast rasister, nationalister, motståndare mot demokrati osv dvs saker som Miljöpartiet inte kan sägas vara. Miljöpartiet är ett liberalt parti.

IceEyes Varningar: För många..
3 maj 2014 · 2 552 Inlägg

loop skrev:

IceEyes skrev:
Dessa sociala problem är Rumäniens huvudbry och bör således blockeras från att äntra svenskt territorium.

Miljöpartiet propagerar ju kristallklart och tydligt för fri invandring, och var för övrigt den huvudsakliga pådrivaren till införandet av kostnadsfria förmåner för illegala invandrare.

Miljöfascisterna är för övrigt ingen strikt motståndare av EU, men vill däremot reducera deras maktinflytande över medlemsländerna.

Nja, nu har en folkomröstning sagt att vi ska vara med i EU och där med har vi fri rörlighet för alla medborgare i EU-länderna. Och medborgare i andra EU-länder kan alltså inte vara "illegala invandrare".

Fast Miljöpartiet är mot EU. Och det är pga EU som det är fri rörlighet. Tiggarna kan inte sägas vara invandrare, då dom inte bosätter sig här permanent. Dom är enbart här för att få ihop pengar. Tro inget annat. Dom vill vara hemma hos sina familjer i sitt hemland.

Du får nog se över din definition av fascist, den delas inte av nån annan. Däremot så är fascister oftast rasister, nationalister, motståndare mot demokrati osv dvs saker som Miljöpartiet inte kan sägas vara. Miljöpartiet är ett liberalt parti.

Min poäng var att den fria rörligheten bör ses över och begränsas rejält. Huruvida tiggarna vill vara här eller inte kvittar. Problemet är att tiggarna ÄR här och översvämmar gator, butiksentréer, bilträffar etc.

Nej invandrare är inte rätt benämning, bidragsturister känns mer korrekt.

Miljöpartiet är inte emot EU. För ett par år sedan tvärvände Miljöpartiet  från att vara en motståndare av EU till att förespråka fortsatt medlemskap, men vissa restriktioner där man vill begränsa EU:s inflytande över vissa specifika områden. "Miljöfascister" är en hånfull benämning som används flitigt att dess motståndare, och att partiet skulle vara utpräglat liberalt känns ju en smula tveksamt då man ur flera perspektiv propagerar för förstatliganden.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
loop
3 maj 2014 · 297 Inlägg

IceEyes skrev:
Min poäng var att den fria rörligheten bör ses över och begränsas rejält. Huruvida tiggarna vill vara här eller inte kvittar. Problemet är att tiggarna ÄR här och översvämmar gator, butiksentréer, bilträffar etc.

Nej invandrare är inte rätt benämning, bidragsturister känns mer korrekt.

Miljöpartiet är inte emot EU. För ett par år sedan tvärvände Miljöpartiet  från att vara en motståndare av EU till att förespråka fortsatt medlemskap, men vissa restriktioner där man vill begränsa EU:s inflytande över vissa specifika områden. "Miljöfascister" är en hånfull benämning som används flitigt att dess motståndare, och att partiet skulle vara utpräglat liberalt känns ju en smula tveksamt då man ur flera perspektiv propagerar för förstatliganden.

Javisst, det kan jag hålla med om. Ja, dom är här och dom kommer knappast att försvinna innan situationen i deras hemländer blir bättre för dom. Och översvämmar skulle jag inte säga. Ser aldrig några där jag bor, och sällan och endast enstaka i  Varberg. Du kanske ser vad du vill se?

Eller kanske tiggare? Då det är därför dom är här.

Dom har många EU-motståndare som medlemmar och driver som sagt en EU-kritisk politik.
Det är ett socialliberalt parti. Finns olika strömningar inom liberalismen.

Woojen
5 maj 2014 · 1 101 Inlägg

Jag har märkt att dessa romer eller zigenare som även i Kungsbacka har bosatt sig utanför PRECIS varenda matbutik/systembolag/torg börjat bli lite smått aggresiva å även att dom börjar bete sig liknande alkisar som pissar inne i gallerior osv...

Visst det är synd om tiggare/folk som inte har någon annan utväg än att panta burkar eller tigga...
MEN Kungsbacka är en lite stad, för några år sedan fanns där på sin höjd 1-2 tiggare som man kände igen, nu är dom ju precis ÖVERALLT, detta kan ju inte vara någon slump? Garanterat några höjdare som sitter å håvar in sjuka pengar

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Blond_Bimbo
7 maj 2014 · 16 Inlägg

Såg fyra zigenare på Storgatan här i Kalmar liggandes på gatan jämte sina kryckor där de legat med sina bössor i minst 6 timmar. Plötsligt får de ett mobiltelefonsamtal varpå de hastigt reser sig upp, tar sina kryckor under armen och i hastig takt rusar iväg runt hörnet där en MB S-klass av nyare modell stod och väntade på dom.

Har aldrig och kommer aldrig att lägga en krona i dessa bössor.

Extrazz En 5a är Livet.
12 maj 2014 · 2 005 Inlägg

IceEyes skrev:
Där jag bor har tiggarna (zigenare) en tendens att vara påträngande aggressiva, och dessutom ockuperar de var och vartannat gathörn med sina tiggarburkar, snyfthistorier och påfrestande dragspelsmusik. 

Väg även in all annan terror som de för med sig in över gränsen: Våld, stölder, åldringsrån, nedskräpning osv.

Att vissa överhuvudtaget öppnar plånboken för dessa människor är totalt obegripligt.

Stämmer in exakt här i stan. Jag lämnar inte en krona.

1. Stod i centrum och väntade på en arbetskollega. Under mina 10 minuter jag väntade så såg jag mängder med folk som la några kronor till en 20a etc hos en tiggare. När det "lugnat ner sig" så traskade han glatt iväg och ställde sig 150m bort och snackade med två killar. Det utbyttes lite pengar imellan dessa. Sen traskade han tillbaka till sin plats igen.

2. En surkärring som typ förföljt en och tiggt om pengar. Sagt nej eller bara gått förbi.  Vilken sett samma person gå in och handla skit. godis. cigg etc på stormarknaden de normalt sitter utanför. Jag har faktiskt sett några tiggare i normala kläder och i en relativt ny BMW. Så det är verkligen inte några pengar problem.

De uteliggare som behöver hjälp vet någorlunda var de kan vända sig och få ett mål mat och en sovplats för kvällen. Det är dessa man ska hjälpa och inga andra.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Germax
12 maj 2014 · 12 086 Inlägg

Gick bakom en kvinna häromdagen som la pengar i muggen varpå tiggaren med öppen tigande mun följer efter henne med muggen en meter när hon går vidare. Vad är det för jävla folk, vissa lite jävla uppskattning och hyfs kanske!

Richtenb
13 maj 2014 · 1 365 Inlägg

det är precis samma sak i Sthlm. 8 pers går med kryckan under armen på väg till sitt arbetspass från pendeln. 1 sackar efter och den personen har faktiskt något fel på benen men så hade han också 2 kryckor. Riktiga grejer och inte någon trolleristav som övriga glider runt med. Så därmed är det i min värld statistiskt bevisat att alla med 2 kryckor har ett fel på riktigt.

Blond_Bimbo skrev:
Såg fyra zigenare på Storgatan här i Kalmar liggandes på gatan jämte sina kryckor där de legat med sina bössor i minst 6 timmar. Plötsligt får de ett mobiltelefonsamtal varpå de hastigt reser sig upp, tar sina kryckor under armen och i hastig takt rusar iväg runt hörnet där en MB S-klass av nyare modell stod och väntade på dom.

Har aldrig och kommer aldrig att lägga en krona i dessa bössor.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
pukan2
13 maj 2014 · 3 182 Inlägg

Har såna här runt hagsätra ett organiserat gäng. finns inte en chans att jag donerar nått till dom.

volvo_740b
16 maj 2014 · 154 Inlägg

Kan ju säga att dom kommer i eller får transport till där dom ska sitta, om finna bilar som Audi och BMW.

sleepyoh
16 maj 2014 · 1 319 Inlägg

Känns som att folk äntligen börjar vakna upp och se vad tiggeriet egentligen är, det gör mig varm inombords.

En annan sak jag tänkt på är, var är våra svenska hemlösa/tiggare? Jag har inte noterat lika många situation Stockholm försäljare och vanliga tiggare som fanns förut, har dessa blivit totalt utkonkurrerade/bortkörda av zigenarna? Jag kan bara gissa, att det har blivit svårare att vara hemlös som svensk medborgare nu, än innan horderna av romer kom hit.

Det är synd, jag kommer nästa gång jag ser en svensk hemlös tiggare bidra med en slant till denna.

En annan liten tanke jag har är, om jag och alla mina kompisar drar upp ett husvagns/tältläger i en skog närliggande en tågstation, hur lång tid skulle det ta innan vi skulle bli vräkta? Jag kan bara gissa, att det skulle gå otroligt mycket fortare än vad processerna mot romernas tältläger går.

_----------'
Cadillac_The_King
16 maj 2014 ·

Såg än rätt snygg ung tjej i Jönköping på A6 här om dan gick förbi henne hon sa hej  hade jag haft några mynt så hade hon fått . Det har blivit hemskt mycket tiggare vart du än går i Habo bankeryd Jönköping så sitter det minst 1 tiggare vid varje affär . Det sjukaste är att dom tjänar pengar på det åkso hörde att 1 tiggare tjänar 2000 om dom eller om det var i Veckan . Hade man haft mod till det så skulle ja själv tat än mugg o än filt och sätta mig utanför Konsum . Har dom ingen hjälp från soc eller försäkringskassa så e det väl ok det jag stör mig mäst på . Är att invandrare får 22.000:- i månaden plus hyra och mobil och busskort betalt det tycker jag är värre o än själv får 5000:- i månaden av a kassa det är sjukt tycker jag

mihaii BMW 320i MJ00
17 maj 2014 · 23 Inlägg

Tiggarna lever lyxliv



Snart kommer det en video på deras bilar också, ska bara hitta en bra video.

En bröllop hos de kostar runt 600tusen KR !!!!!

Senast redigerat av mihaii (17 maj 2014)

MVH/ Mihai
Richard-R
17 maj 2014 · 340 Inlägg

Ger bara till svenska hemlösa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang