Det kliade i fingrarna igår så jag var tvungen att skruva lite.
Jag tog tag i vattnet i baklamporna, det är ca 1 cm längst ner där det är mörkt.
Så jag tog loss lampan.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5fa46726c0d78571e1742b38aadafc76_large.jpg]()
Börjar med att lossa dessa 2 skruv som sitter bakom små plastlock.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-7e4a317b502607eeed9e1d9f494a707f_large.jpg]()
Sen satt lampan även fast med dessa två plastlås.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-97dc5bc1d9eb238005052fc947d426e0_large.jpg]()
Kortet är tagit innanför bagageklädseln där man ser hålen i karossen som plastlåsen sitter från utsidan då.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-660bf28cb6890ff6241ef148d78b708c_large.jpg]()
Här är dom hålen,ett vertikalt och ett horisontellt och de var lite pill med att passa in plastlåsen rätt för att få dom att låsa ordentligt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-87c9c0cb224f4aebf75be38adb748c5d_large.jpg]()
Så blev det tillslut när jag vände lampan upp och ner och försökte hälla ut vattnet samt blåste den torr innuti.
Det som är kvar nu ligger mellan glasskikten och får helt enkelt torkas upp av lampans värme så gott det går för jag har inte nån värmepistol i garaget.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-669e12662defdd60f8518e0cb42c8d5b_large.jpg]()
Vänster lampa har klarat sig bra, alltid nåt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-0db62153c769be3e19a283e9d291405e_large.jpg]()
Lite mer i bakluckans lampdel på vänster sida som jag gjorde samma sak som höger med.Men det var inte mycket som kom ut.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-8a1e47d854228a6635afb8cea958886c_large.jpg]()
Jaja nu var det tråkiga jobbet gjort så jag belönade mig med en lagom provtur för att testa bromsarna och för att provocera fram oljeläckaget.
Det var sköj att köra en riktig bil nu igen trots den brända oljelukten som letade sig in i kupèn varje gång jag stod still.
Jag vågar inte köra nån längre sträcka med obesiktigad bil så det blev bara en raksträcka som jag kunde dra på lite och laddade på 2:an och växla till 3:an och turbon ladda på fint och sen var det dags att bromsa och det är fortfarande luft i bromsarna för jag får inte full bromsverkan på ett pedaltryck utan får pumpa minst två gånger innan det biter.
Ok så nu var det dags att hoppa upp på pallbockar igen.
Nu kommer ett gäng bilder på var jag tror det läcker.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-cd6ba2fc20ebd10f3e903c3ed0445213_large.jpg]()
Ok det kan vara oljereturens anslutning mot turbon.
Det kan vara turbon själv som läcker mellan kompressorhus och lagerdelen.
Det är kladdigt från turbons undersida och ner iaf.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-3b331ac5e66ebcbf9cf7de5ae277dc51_large.jpg]()
Minns denna bilden så ser man ju att det är olja i kompressorhusets inlopp.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-f2d50d22359e8086594f8b12602d5bed_large.jpg]()
Innan jag torkade rent så var det olja på turbons vatterör och längs med oljereturen ner mot skarven block/sump och där har det med fartvindens hjälp runnit under sumpen och droppat ner från oljepluggen samtidigt som det droppar ner från oljesumpens vänstra hörn rakt ner på downpipen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d8cb1265ee2c517c8f62510095e35a70_large.jpg]()
Ac-generatorn var också lite blöt samt banjobulten ovanför oljefiltret och ojlefiltret var det massa olja på.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-af914edf3e9dcaad2f79f41ce0a9f26e_large.jpg]()
Denna bilden beskriver nog det bäst för där syns oljekladd vid oljereturen och längs med sumpen mot hörnet där det droppar på avgas.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-b6318d8b46eb26240906daa0d96a029d_large.jpg]()
Det blev lite sent och mörkt så jag hann inte kolla under med motorn igång och simulerad körning så turbon får jobba så jag vet inte exakt var det läcker än men är det som sagt på spåren och det är inte från oljetrycksgivaren och det är inte från någon packbox vid veven. Absolut snustorrt på oljepumpens sida iaf.