Långtidsprojekt deluxe. Målet med bilen är att göra en sfro-reggning som ombyggt fordon för att kunna bruka på väg. Sen vore det kul att testa på lite bana och se vad den klarar, och även jag :)
965 bakstöt på g. Hämtade mig en 965 bakstöt förra veckan. Började kolla på montering idag. Nån som gjort detta innan och kan svara på hur man brukar göra med fästena i karossen? Fäster sitter egentligen längre ner så övre hålet funkar inte att använda.. Räcker det att borra ett nytt nedre fästhål?
Trodde aldrig jag skulle säga att det är trångt i motorrummet på en 700 men nu är det tight på riktigt.. Hade förhoppningar att det skulle gå att lyfta i och ur med lådan på men så är icke fallet.. Får testa imorgon utan lådan på och se om sumpen får plats bakom balken..
Har dock bestämt mig för att satsa allt på 760n direkt, har därför rivit av turbos, insug osv.. Så hädan efter kommer 2jz-projektet att följas i denna tråden.
Par i motorfästen. Passade även på att svetsa sidoförstärkningar, tror egentligen inte de behövs men svetsen går så bra så det är kul att bränna lite extra!
Har varit en produktiv helg i garaget! Växellådsbalken är klar, kardanen är kortad men inte svetsad än och jag har börjat med motorfästena på motorn.
Så blir det på höger sida, svårt att få till snygga böjar i så tjockt material men det duger allt. Ska givetvis slipas till boxas in på nått bra sätt sen med!
Fick även till böjarna på andra sidan också men då gick en säkring eller jordfelsbrytare så det blev mörkt. Får fortsätta i veckan.
Känns bra att ha kommit nånvart nu och det mesta i motor och drivlineväg är klart Fästen då givetvis.