16 november 2014
Trådstartare
Då det nu har kommit till att jag ska bygga en ny 940 med liknande setup så tänkte jag fortsätter på denna projekt tråd.
Sålde den svarta då intresset svalnade och jag köpte mig en bruksbil.
Men tillslut så fick jag lys om en vit 944 LTT och jag har alltid velat ha en vit 944 så jag köpte den.
Den var helt original när jag hämtade den så det första som hände var att ett T-Kors intog sin plats.
Körde 2 dagar sen stack kopplingen.
När jag väl hade monterat nya kopplingen som fick bli en Sachs original lamell med nytt sachs lager och en sachs 712 tryckplatta blev det ju intressant med lite mer effekt ...
Köpte mig en Viking ECOMAX chip , ställbar wg @ ~1bar , A-Kam & ett sportluftfilter.
Sen var det kört... Då kom planerna för ett nytt projekt igen...
Det blev svetsdiffad 1031a med 3.54 utv , Nya bromssköldar och allt nytt i bromsväg förutom ok blev ditsatt.
Fjädrarna kapades 2varv runt om , Vita blinkers monterades fram , en bord på framrutan , sportstolar och sportratt.
Kört ett tag och nu bestämt mig för att ställa av den och rulla in den i garaget och fixa med den tills i vår.
Setupen som blir är inte bestämd så fixar en lista med tiden samma sak med utvändigt och invändig setup.
Då det redan hänt lite med bilen så kommer en bild bomb sen fylls det på med bilder när det händer något med bilen.