Det är längre inte 945an utan nu är det en vit 944 LTT 1996. Tanken är väl att bygga något roligt att köra med 2015. Våren 2015 vill jag ha minst 250 WHP Och sen bygga en motor vid sidan om där jag vill ha ca 450 WHP.
Elller så kopplar man bort tomgångsmotorn, får ytterst lite högre tomgång men då funkar det. Men dock på min gamla 945Ltt hade ja öppen utan att ha några problem alls..
Senast redigerat av _Performance_ (18 december 2014)
När man ändrar på ett original system så kan vad som helst hända , vissa kör med öppen utan problem , vissa får problem som går att fula till och vissa får inte till det alls , är ju samma sak med chip på 740/940 medans den ena laddar 0.9 som max kan den andra ladda 1.2 Man får helt enkelt göra dom lösningarna som funkar på sin bil . Återstår och se hur allt funkar. //M
Skönt och veta att det sitter nya sköldar , monteringssatser , backar , belägg och skivor bak .
Även kul när man ser att fram bromsarna är i bra skick oxå.
Här står bilen utan hjul då vinterdäck ska krängas på mina 15" alu fälgar.
Imorgon blir det att gå upp tidigt för att åka till hydroscand och fixa slang för returen samt köpa en pressad slang till olje tillförseln . Sen tjatar jag på polaren att han ska svetsa klart mitt downpipe så jag kan få klart hela avgassystemet nån gång uppdatering imorgon igen
3" downpipe svetsat och klart med v-band och lambda uttag. Kardankröken ihop svetsad med ljuddämpare. Original katalysatorn omgjord till 3". Nu återstår det att anpassa det sista samt svetsa det och sen montera och fixa upphängning .
Idag var jag i garaget och passade in resten av avgasbitarna så nu ska det bara svetsat och fixas upphängning sen är det klart. Monterade nippel för ooljereturen i blocket samt slang upp till turbon , även slangen för olja in , bilen är nu startad Fick stå på tomgång ett litet tag och än sålänge verkar allt funka . Ledsen för att det inte blir några kort eller nån film men det blev stressigt då jag även hjälper en polare att renovera kök. Allt för idag /// M
Hade lite avgasbandage kvar från när jag höll på med den svarta så det fick bli såhär , smidigt som fan när man blötte ner det
Det underbara kontoret
Provade fälgarna bak, tycker det ser bra ut faktiskt , sen är det ju positivt att det är 17" då det blir billigare med däck . Fälgarna ska lackas och det lutar åt grafitgrå .
Äntligen får bilen frisk luft
Ska bli riktigt kul och få bilen lackad till i vår det blir vit men inte original vit utan det lutar mot bmws alpine vit men vi får se
Provkörde bilen idag men tråkigt nog hade jag ingen med mig som kunde filma lite bilen hade 0.6bar vid 3200 ca men skenande till 1.2bar vid 5000. Borrade upp wg hålet till ca 24-25mm och imorgon blir det ny provkörning så får vi se , men när det skenade iväg så hände det grejer . Allt för idag mer imorgon . /// M
Äntligen är vinterdäcken monterade på alu fälgarna
Köpte biltemas blank röda lackfärg och målade oken men helt klart så är jag inte nöjd. Bilden kanske inte visar rätt men dom är riktigt fult röda ungefär som rost skyddsprimer .. imorgon blir det att skaffa fram rödare färg och måla igen
Blev några timmar i garaget idag med ... Jag har tvättat bilen då den var sjukt dammig efter att ha stått länge i garaget , har även monterat ett utblås. Sen tog jag och en polare en liten tur med den , fan vad kul det är att åka i sidled bilen verkar funka ganska bra faktiskt . Ventilkåpan läckte lite så den är efterdragen och hjälper inte det får jag helt enkelt byta den , sen ska vevhusventilationen fixas till sen är den så gott som redo att ta ut igen så man får köra lite innan det är dags att byta alla bussningar i fram och bakvagn , montera större spridare och lite sånt , har faktiskt även skaffat ett ms1 v3 sprut som ska kopplas in så man slipper den där satans jävla luftmassemätaren , taskig tomgång och kravet att köra återcirkulerande dump allt för idag /// M