min volvo 760 bara klickar engång när man vrir på tändningen men startar direkt om man kopplar på ett extra batteri. fast det som sitter i är nytt och har bra med ström. är det för lite med ett 55ah batteri?
Mät med multimeter på själva batteripolerna (inte polskorna) vilken spänning det är när du vrider nyckeln i startläge. Det är inte för lite med ett 55 Ah batteri om det är någorlunda friskt.
Om startmotorn snurrade runt väldigt lätt när du satte dit extrabatteriet så kan orsaken vara dålig kontakt mellan batteripoler och polskor, eller så är batteriet dåligt. Spänningen bör visa mer än 10 V och om batteriet är helt friskt så visar det troligen mer än 11 V.
har inte hunnit mäta idag! men plocka ur batteriet och använder det i min andra bil. Där fungerar det klockrent. är det startmotorn ändå?
Eller dålig kontakt nånstans. Men gör som Drönirettab föreslår. Jag har märkt att han brukar ha bra idéer när det gäller elektriskt i bilar. Det är väl V6:an du har och då är startmotorn DYR! Tyvärr!
När du kopplade på extra batteriet vart satte du klämmorna? På plus och minus eller på plus och chassie? Om du gjorde det sistnämda så pröva att sätta en startkabel mellan - på batteriet och motorn.
hallå . köpte nytt batteri idag och testa. började med att den klicka . till slut starta den! spänningen var 11,9 i startögonblicket . men min fråga är varför klickar den ibland ? allt börja med att ja lossa polen engång . efter det har den börjat så här.
hallå . köpte nytt batteri idag och testa. började med att den klicka . till slut starta den! spänningen var 11,9 i startögonblicket . men min fråga är varför klickar den ibland ? allt börja med att ja lossa polen engång . efter det har den börjat så här.
Hej! Innan du köper ny startmotor så kolla skicket på den gamla! Plocka i sär den och kolla kabelanslutningar, solenoiden och lager. I ditt fall låter det som om det skulle vara någon kabel på startmotorn som har dålig kontakt.
mycke jobb på en volvo 760 och skruva loss startmotorn ? tack för tipset. för ibland startar den direkt! ibland blir det bara ett klick ifrån ett relä. så man får vri om nyckel några gånger! till slut startar den
mycke jobb på en volvo 760 och skruva loss startmotorn ? tack för tipset. för ibland startar den direkt! ibland blir det bara ett klick ifrån ett relä. så man får vri om nyckel några gånger! till slut startar den
Det är lätt att byta starten på 760, i alla fall på min 90:a.