4058
Sök

Koppla in laddtrycks mätare i volvo v70 glt 99

3 Inlägg
22 april 2014
Trådstartare
#1
undrar hur jag ska koppla in min laddtrycksmätare i min Volvo v70 GLT 1999. Tacksam för svar

183 Inlägg
22 april 2014
#2
Är det en GLT är det ingen mening för dom har ej turbo smile


3 860 Inlägg
23 april 2014
#3
Varför ska du ha en laddtrycksmätare?

Precis som Zmirro säger...
Den kan ju dock kopplas så att den lyser (12v från något lämpligt ställe) men eftersom du inte har något laddtryck att mäta känns det ganska meningslöst hmm  !!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Forummoderator
26 548 Inlägg
23 april 2014
#4
spokenratt skrev:
Varför ska du ha en laddtrycksmätare?

Precis som Zmirro säger...
Den kan ju dock kopplas så att den lyser (12v från något lämpligt ställe) men eftersom du inte har något laddtryck att mäta känns det ganska meningslöst hmm  !!

Går ju alltid att mäta vakumet..men..ganska meningslöst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 Inlägg
23 april 2014
Trådstartare
#5
Men va står T för då? hur kan man kolla om de sitter en turbo i bilen då?

3 Inlägg
23 april 2014
Trådstartare
#6
Trodde att GLT stod för Grund ladd tryck

466 Inlägg
23 april 2014
#7
Lyft under huven o titta ^^ ingen turbo lär du hitta :p

GLT, Grand Luxe Touring, var Volvos sportiga extrautrustningsnivå på personbilarna från och med 1980.
Senast redigerat av skanepiraten (23 april 2014)


3 860 Inlägg
23 april 2014
#8
volvopower953 skrev:
Trodde att GLT stod för Grund ladd tryck

Ja, GLT kan i många fall användas som förkortning på grund laddtryck, men så är det inte i detta fallet.

Här är en bild på hur icke turbomodellerna ser ut:
http://www.garaget.org/?car=311762&image=2948138

Här är en bild på hur en T5 ser ut (bortse från luftfiltret):
http://www.garaget.org/?car=280717&image=2822421

En väldigt tydlig sak som skiljer dom åt är tryckrören (där luften från turbon pressas mot in i motorn). Ett rör om går upp över motorn och ett som går framför insuget.
En annan är att om du kollar från luftfiltret, så går luften direkt mot gasspjäll insug på den första bilden men inte på den som har turbo.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

61 Inlägg
23 april 2014
#9
skanepiraten skrev:
Lyft under huven o titta ^^ ingen turbo lär du hitta :p

GLT, Grand Luxe Touring, var Volvos sportiga extrautrustningsnivå på personbilarna från och med 1980.

Dagens skratt smile

4 824 Inlägg
23 april 2014
#10
skanepiraten skrev:
GLT, Grand Luxe Touring, var Volvos sportiga extrautrustningsnivå på personbilarna från och med 1980.

på dom gamla modellerna ja men i 850/X70 så är det ett motor alternativ och det är en 2,5/2,4 liters sug motor och dom ligger på 170Hk/165Hk beroende på årsmodell wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

466 Inlägg
23 april 2014
#11
Christian S skrev:
skanepiraten skrev:
GLT, Grand Luxe Touring, var Volvos sportiga extrautrustningsnivå på personbilarna från och med 1980.

på dom gamla modellerna ja men i 850/X70 så är det ett motor alternativ och det är en 2,5/2,4 liters sug motor och dom ligger på 170Hk/165Hk beroende på årsmodell wink

Jaha se på fasiken tongue

Men tror nu TS har fattat vinken nu om vad han har för bil rollwink


5 710 Inlägg
24 april 2014
#12
Inte direkt avancerad motorteknik.
Flytttar....

mvh jonTe/moderator

MVH Jonas
..............


Sök