Nu blev det mycket på en gång, har fixat en hel del utan att ladda upp.

Vi fick snö! Tur man var snabb, för den låg bara en dag

![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-95cccb10e22f1d1a9dd4abfe74a8f46f.jpg]()
Så det blev filmat av första passageraren
https://www.garaget.org/video/157167Växeln nöp på samma sätt som sist, men jag fick en hel del kört innan dess. Nu var det uppenbart att det hade blivit kontakt först, och att det gängade av muttern. Förra gången trodde jag att muttern hade släppt av vibrationerna och sen gängats in i solhjulet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-06bcfbac2becc0b2f54d8cf8170e78b4.jpg]()
Den här gången satt den kvar i låsningen istället för solhjulet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-90bf61ceb5c9d72e09b5fa52801749d9.jpg]()
Dock satt den inte så hårt, vilket var trevligt. Den har smält ner som en kon i låsningen

![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-20c96585f6c4dcf289c37c39e687001d.jpg]()
Fick snygga till det hela i svarven. Nu blir det lite mer plats eftersom muttern är tunnare, plus att jag tog lite på låsningen. Innan var det inte mer än 2-3 mm. Tänker mig även att jag sätter nån form av stopp som hindrar paketet från att röra sig framåt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-566ce9759b2e8d5c98a2215b22cdc603.jpg]()
Nu när jag har smält ner låsringarna från båda motorerna fick jag ordna en annan låsning, så det blev najtråd.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-4a8f9ce8477c29b8e0340818813b39ac.jpg]()
När jag ändå hade växeln nere passade jag på att fixa lite som jag har tänkt på.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-bc3d604146b17ff4fea11ab21273e9e9.jpg]()
Påfyllnadshålen har varit väldigt små, så det har tagit evigheter att fylla. Så borrade upp dem.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-1086bcbd4cad215f3b06fed0c531c1b5.jpg]()
Sen är växeln jävulskt tung så det är svårt att få på och av den, så jag svarvade bort lite överflödigt stål.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-97152ebcca1a21a7f0cc2bb273006cbc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-5f51e7a20f2081418c2f5775681bc85f.jpg]()
Från 27 kilo ner till 17

Hade gått att ta ner bakänden hela vägen men då passar inte tätningen sen.
Skulle gärna tagit lite på adapterplattan också, men tittade på det och iom att den har så många hål från olika håll så finns det inte riktigt något material att ta bort.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-0897ef0e4e8a5ede5c06b714bc061990.jpg]()
Det ena tömhålet har varit täckt med en plåtbit sen början eftersom det råkade hamna precis ovanför röret i motorramen. Så för att komma åt det bättre fräste jag ner en bit. Tänker mig att jag kan koppla ihop dem sen om jag ska ha kylning på oljan.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-89cb268beb96699b705aecd5673294f8.jpg]()
Redo att monteras tillbaka

![https://www1.garaget.org/gallery/images/204/203384/203384-66198380a34ec5d05cf20a1de4dd9549.jpg]()