Fortkörning...

sackan
28 april 2014 · 37 Inlägg

Hoppas dom drar in kortet för dig i 12 månader. Förhoppningsvis blir du av med jobbet oxå.

//Markku
Ford C-Max (2018)
ekelund88
28 april 2014 · 2 656 Inlägg

sackan skrev:
Hoppas dom drar in kortet för dig i 12 månader. Förhoppningsvis blir du av med jobbet oxå.

hoppas att du hittar nån som kan hjälpa dig med din otroligt negativa ton aldrig bra att vara en bitter surk*k smile hoppas du hittar hem där i en annan del av köping föresten ...

Henrik-N
28 april 2014 · 450 Inlägg

ekelund88 skrev:

sackan skrev:
Hoppas dom drar in kortet för dig i 12 månader. Förhoppningsvis blir du av med jobbet oxå.

hoppas att du hittar nån som kan hjälpa dig med din otroligt negativa ton aldrig bra att vara en bitter surk*k smile hoppas du hittar hem där i en annan del av köping föresten ...

Vad fan är de med dig då, var och en har väl rätt och säga sin sak, eller måste en tråd endast ha en vilken "att ha sympati för ts" nej jag håller med att han ska få hårdast möjliga straff!

granadadr
28 april 2014 · 7 290 Inlägg

nu ska INGEN hoppa på Ts tycker jag ,, ts var otroligt korkad JA men lägg det på en bra nivå nu,
jag tycker också det var korkat,, men det lönar sig inte å kasta stordynga,,
till ts ta detta som en stor lärdom med i framtiden,, så kanske man tänker före man agerar smile

sen får transportstyrelsen säga sitt om återdragningen,, har du prövotid så är det kört vilket som,, för då får du ta om körkortet efter spärrtiden, ex 3 månader eller vad det nu råkar bli,, det kan bara transportstyrelsen avgöra

mvh

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Malki
28 april 2014 · 127 Inlägg

De är så otroligt kul hur folk skriv bara dumma saker, vissa skriver att de inte går att Överklaga. Sluta skriva om du inte vet något eller upplevt de själv. Jag tror alla har kört fort någongång så sluta spela en ängel herregud.

Du kan visst överklaga, transportstyrelsen kommer skicka ut en lapp till dig där de står att du skall skriva varför du skall behålla körkortet.  Tex jobb eller om du har någon anhörig eller kanske en kompis som du hjälper att köra fram o tillbaka pga handikapp eller sjukdom. Dom kan ha hänsyn så att du får ett kortare straff. De dumt att inte överklaga. Om de inte går igenom så får du inte längre straff för de. Bara för att du erkänt o skrivit på så har de inget med hur långt straff du får. De har bara med att du godkänner att du kört fort o accepterar böter.

Ring transportstyrelsen o be om att du vill överklaga så att dom skickar ut papper till dig.

Mvh

PoulZen
28 april 2014 · 772 Inlägg

Du kan alltid överklaga, oavsett om du har skrivit på ordningsboten eller inte. Skillnaden är att boten bara kan undanröjas av domstol om du erkänt (skrivit på). Och i domstol så krävs det starka bevis på att boten är felaktig. Alltså hamnar bevis bördan på dig, att visa på bevis på varför boten borde undanröjas. Och att bevisa bort ditt egna erkännande av boten är inte lätt.

Skriver du inte på boten så hamnar bevisbördan på poliserna, då ska de uppvisa bevis på att du gjort dig skyldig till det brott du har gjort. Och då blir det även lättare att använda sig av fel i boten eller mätningen, eftersom du inte godkänt det. Då måste polisen visa att allting är gjort som det ska. Och är det inte det så brukar det inte ens leda till åtal eftersom de inte har tillräckliga bevis.


Och om du får tillbaka kortet eller ej beror helt på åklagare och domstol. Fick själv tillbaka körkortet efter två veckor efter att ha kört 140 på 90 väg för att min arbetsgivare skrev på att jag behövde det i mitt arbete. Men det berodde även på att polisen som tog mig följde efter i civilbil, och då är inte mätningarna helt exakta. Vid laser är det svårare.

Det har bestämts i hovrätten att böter och körkortsåterkallese inte är dubbelbestraffning.
http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/Nyhe … traffning/

Så hur gick det då? Får du ha kvar jobbet?

SportPilot Ubåtsingenjör
28 april 2014 · 7 232 Inlägg

101 på 50 sträcka ? hoppas du blir av med det länge ....

Det finns inget att överklaga så det är bara ta straffet och bita i det sura äpplet och hoppas på att du har lärt dig en läxa.
Jag kör också för fort, men 30 och 50 sträckor respekterar jag, 101 är jävligt snabbt på en sådan sträcka

Senast redigerat av CHEEVA (28 april 2014)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Cadillac_The_King
28 april 2014 ·

CHEEVA skrev:
101 på 50 sträcka ? hoppas du blir av med det länge ....

Det finns inget att överklaga så det är bara ta straffet och bita i det sura äpplet och hoppas på att du har lärt dig en läxa.
Jag kör också för fort, men 30 och 50 sträckor respekterar jag, 101 är jävligt snabbt på en sådan sträcka

Jo är man så dum så får man skylla sig själv helt enkelt

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 april 2014 · 13 744 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

CHEEVA skrev:
101 på 50 sträcka ? hoppas du blir av med det länge ....

Det finns inget att överklaga så det är bara ta straffet och bita i det sura äpplet och hoppas på att du har lärt dig en läxa.
Jag kör också för fort, men 30 och 50 sträckor respekterar jag, 101 är jävligt snabbt på en sådan sträcka

Jo är man så dum så får man skylla sig själv helt enkelt

vadå skylla sig själv..är jhu polisens fel..hade dom inte stått där hade han jhu inte torskat ;-)


tror nog dom mesta kört dubbla hastigheter på 50väg även om dom leker några helgon på internet.


allt hänger på tid och plats vid en fortkörning hurvida den är korkad eller ej.

tex utanför ett bostadsområde eller en öde 2filig väg mitt i natten  skillnaden är rejält stort!

personligen anser jag att det är värre att hålla 50km/h på 30väg än 100 på 50väg.

konstigt nog ser jag oftare folk som kör i 50 och fortare på 30väg väldigt få personer som faktist kör i 30km/h

framför allt folk som håller 45-50 på 50väg men sänker inte farten när dom kommer in i 30zonen.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Tobbe93
28 april 2014 · 47 Inlägg

Jag förstår att folk tycker att jag ska få hårdast möjliga straff.
Men som många andra har sagt, ni kan inte påstå att ni är så mycket bättre själva.
Jag tror inte på er om ni säger att ni aldrig har kört för fort.
Som jag sa tidigare, jag accelererade upp i den hastigheten för att sen släppa av. Sånt gör man ibland, inte bara jag. Dock så kommer inte jag göra så nu i första taget..
Det var upplyst gata, 2 filigt och inte en käft ute utom polisen.

Vet inte om jag får behålla mitt jobb än.
VD:n på jobbet är bortrest denna vecka så vi skulle prata på måndag. Så det är bara att vänta och se.. Ingen rolig väntan kan ja lova.

Audi A4 "Glidarn" (2013)
Cadillac_The_King
28 april 2014 ·

Growe skrev:

Cadillac_The_King skrev:

CHEEVA skrev:
101 på 50 sträcka ? hoppas du blir av med det länge ....

Det finns inget att överklaga så det är bara ta straffet och bita i det sura äpplet och hoppas på att du har lärt dig en läxa.
Jag kör också för fort, men 30 och 50 sträckor respekterar jag, 101 är jävligt snabbt på en sådan sträcka

Jo är man så dum så får man skylla sig själv helt enkelt

vadå skylla sig själv..är jhu polisens fel..hade dom inte stått där hade han jhu inte torskat ;-)


tror nog dom mesta kört dubbla hastigheter på 50väg även om dom leker några helgon på internet.


allt hänger på tid och plats vid en fortkörning hurvida den är korkad eller ej.

tex utanför ett bostadsområde eller en öde 2filig väg mitt i natten  skillnaden är rejält stort!

personligen anser jag att det är värre att hålla 50km/h på 30väg än 100 på 50väg.

konstigt nog ser jag oftare folk som kör i 50 och fortare på 30väg väldigt få personer som faktist kör i 30km/h

framför allt folk som håller 45-50 på 50väg men sänker inte farten när dom kommer in i 30zonen.

Hallå eller är ju inte polisens fel att TS körde förfort eller hur?  Polisen körde väl inte hans bil? Polis gör sitt jobb o ta fast sånna dårar som ni

ekelund88
28 april 2014 · 2 656 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Growe skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Jo är man så dum så får man skylla sig själv helt enkelt

vadå skylla sig själv..är jhu polisens fel..hade dom inte stått där hade han jhu inte torskat ;-)


tror nog dom mesta kört dubbla hastigheter på 50väg även om dom leker några helgon på internet.


allt hänger på tid och plats vid en fortkörning hurvida den är korkad eller ej.

tex utanför ett bostadsområde eller en öde 2filig väg mitt i natten  skillnaden är rejält stort!

personligen anser jag att det är värre att hålla 50km/h på 30väg än 100 på 50väg.

konstigt nog ser jag oftare folk som kör i 50 och fortare på 30väg väldigt få personer som faktist kör i 30km/h

framför allt folk som håller 45-50 på 50väg men sänker inte farten när dom kommer in i 30zonen.

Hallå eller är ju inte polisens fel att TS körde förfort eller hur?  Polisen körde väl inte hans bil? Polis gör sitt jobb o ta fast sånna dårar som ni

ja tyvärr spärrar dom inte in jänkejärn som strögar runt långt under hastigheten trotts att det är förbjudet att hindra annan trafik ..... polisen gör i vissa fall ett urusel jobb

Cadillac_The_King
28 april 2014 ·

Tobbe93 skrev:
Jag förstår att folk tycker att jag ska få hårdast möjliga straff.
Men som många andra har sagt, ni kan inte påstå att ni är så mycket bättre själva.
Jag tror inte på er om ni säger att ni aldrig har kört för fort.
Som jag sa tidigare, jag accelererade upp i den hastigheten för att sen släppa av. Sånt gör man ibland, inte bara jag. Dock så kommer inte jag göra så nu i första taget..
Det var upplyst gata, 2 filigt och inte en käft ute utom polisen.

Vet inte om jag får behålla mitt jobb än.
VD:n på jobbet är bortrest denna vecka så vi skulle prata på måndag. Så det är bara att vänta och se.. Ingen rolig väntan kan ja lova.

Ibland kör jag Max 5 km förfort på 50väg men sällan visst på motorväg kör jag ibland fortare där jag vet att det inte finns barn eller djur i närheten mm alla har ju kört för fort nångong . Men jag tycker inte att du är dum i huvet är ju bara så onödigt o bli av med körkortet utan körkort förändras äns liv helt det är väl inte kul o va utan körkort under sommarn? Som sagt jag skäller inte på dig är bara bita i det sura äpplet o ta straffet som än man :-) hålla på med rättegångar mm kan ju bli dyrare i längden

Cadillac_The_King
28 april 2014 ·

ekelund88 skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Growe skrev:

vadå skylla sig själv..är jhu polisens fel..hade dom inte stått där hade han jhu inte torskat ;-)


tror nog dom mesta kört dubbla hastigheter på 50väg även om dom leker några helgon på internet.


allt hänger på tid och plats vid en fortkörning hurvida den är korkad eller ej.

tex utanför ett bostadsområde eller en öde 2filig väg mitt i natten  skillnaden är rejält stort!

personligen anser jag att det är värre att hålla 50km/h på 30väg än 100 på 50väg.

konstigt nog ser jag oftare folk som kör i 50 och fortare på 30väg väldigt få personer som faktist kör i 30km/h

framför allt folk som håller 45-50 på 50väg men sänker inte farten när dom kommer in i 30zonen.

Hallå eller är ju inte polisens fel att TS körde förfort eller hur?  Polisen körde väl inte hans bil? Polis gör sitt jobb o ta fast sånna dårar som ni

ja tyvärr spärrar dom inte in jänkejärn som strögar runt långt under hastigheten trotts att det är förbjudet att hindra annan trafik ..... polisen gör i vissa fall ett urusel jobb

Vad har det med detta o göra inget ting

Cadillac_The_King
28 april 2014 ·

Cadillac_The_King skrev:

ekelund88 skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Hallå eller är ju inte polisens fel att TS körde förfort eller hur?  Polisen körde väl inte hans bil? Polis gör sitt jobb o ta fast sånna dårar som ni

ja tyvärr spärrar dom inte in jänkejärn som strögar runt långt under hastigheten trotts att det är förbjudet att hindra annan trafik ..... polisen gör i vissa fall ett urusel jobb

Vad har det med detta o göra inget ting

Om du menar crusingar så har vi tillstånd o ströga när det är crusing i nån stad polisen tycker det. Är kul o gå runt o titta på fina bilar dom bryr sig inte så länge vi sköter oss o det gör vi

volyota
28 april 2014 · 241 Inlägg

101km på 50 sträcka då får du fan skylla dej själv

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 april 2014 · 13 744 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Cadillac_The_King skrev:

ekelund88 skrev:

ja tyvärr spärrar dom inte in jänkejärn som strögar runt långt under hastigheten trotts att det är förbjudet att hindra annan trafik ..... polisen gör i vissa fall ett urusel jobb

Vad har det med detta o göra inget ting

Om du menar crusingar så har vi tillstånd o ströga när det är crusing i nån stad polisen tycker det. Är kul o gå runt o titta på fina bilar dom bryr sig inte så länge vi sköter oss o det gör vi

går 200st jänk för att hitta 1 som faktist kan hålla hastigheten rent allmänt.

går sakta så inåt helvete.  stinker illa och låter illa..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 april 2014 · 14 058 Inlägg

Nu har vi kommit lite OFFTOPIC tycker jag!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
baltis
28 april 2014 · 1 948 Inlägg

Köra för fort gör alla, inte ovanligt att jag kör 100 på 50 sträckor heller. Beror ju helt på tid av dygnet, trafik osv osv.

Överklaga förtelsen har du inget för, MEN du kan överklaga spärrtiden på kortet. Har haft några vänner som på så sätt fort straffen sänkta till typ 1/4 utav spärrtiden.
Min gissning är att dom tar kortet ett år för dig (beror ju lite på om du åkt dit för något innan), så 3 månader borde du ju kunna komma ner till då...

När du får transportstyrelsens beslut i brevlådan står det hur du gör en sån överklagan, du skriver ett brev där du förklarar varför du inte klarar dig utan ditt körkort - krävs även att din chef intyger det.

Fortfarande osäker? Googla, finns några advokater i sverige som jobbar med bland annat detta som säljer färdiga "mallar".

myran Foto/Bilnörd
28 april 2014 · 1 541 Inlägg

Om det var tätbebyggt område gissar jag på 12 månader. Eventuellt blir det vårdslöshet i trafik också.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang