Topp är väl smaksak original sitter det ju 530 topp på fk motorerna men 531 an flödar bättre! Du behöver ett styrsystem som styr soppa när turbon laddar så behöver du mer soppa...
Laddmätare är väldigt bra att ha... Fort gjort och spränga en stackars motor ^^
Billigast är att få tag på en FK motor och kasta över inklusive styrsystem!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
turbo konvertera går ej att regga .bytt motorn istället till en turbo spis då går de å regga om de är årsmodell innan 93 typ.sök så finner du massa svar
Va en stund sen jag kollade men har för mig att det va ok när man konverterade till "miljöbränsle" Dock så måste motorn vara byggd för effekten den besiktigas med men ah byt till FK motor direkt enklast!
Tänkte försöka ge mig på en turbokonvertering i min 945a GLT (B230FB)
Har satt dit en 531-topp då jag fick höra att den klarar av en turbo bäst, stämmer det? Vad mer behöver jag göra inför konverteringen?
En snabb fråga också, motorn verkar vela ha mer luft, verkar inte få tillräckligt ibland. Mår denna motorn bra av ett sportfilter?
Vill att den ska gå igenom registreringsbesiktning Vill ha schysst laddtryck och effekt Laddtrycksmätare behövs inte!
Tack för svar!
1. Vad är det för GLT som har FB motor? 2. Du hade redan 531&VX3 kan om du nu hade FB motorn. 3. Det skulle jag inte påstå, men beror väl lite på kvalite på filter också. 4. Regbes? Plocka i FT/FK. 5. FK ~0.3bar=135, FT ~0,5bar=165hk
Onödigt med en FT då det bara blir dyrt att försäkra! Samma motorer så e ju bara att byta WG när man besiktigat! ^^
Om du nu är så tvärsäker på att det skiljer så mycket i försäkring så får du gärna ge mig ett exempel...
Slår man till på en vagn med 165hk så får man oftast en med lite extra lull lull. Kanske bara är jag som inte vill ha en bil med solid lack vevar och tygsäten. Men du har rätt i sak att bara klockan skiljer.
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Onödigt med en FT då det bara blir dyrt att försäkra! Samma motorer så e ju bara att byta WG när man besiktigat! ^^
Om du nu är så tvärsäker på att det skiljer så mycket i försäkring så får du gärna ge mig ett exempel...
Slår man till på en vagn med 165hk så får man oftast en med lite extra lull lull. Kanske bara är jag som inte vill ha en bil med solid lack vevar och tygsäten. Men du har rätt i sak att bara klockan skiljer.
Nu så skulle han ju turbo konvertera inte köpa ny bil... Jag själv betalar 573kr i månaden på min Fulltryckare och det är trafik och jag bor på vischan och har bilen står på gård. Min 740 med b230f betalar jag 360~ tror att en Lätt tryckare skulle gå på 450 i trafik eller något sånt! Då bor jag som sagt på landet så spar ganska mycket där.
Och extra lull är inget säkert har vev i bak på min samt vev till taklucka! Volvo 944 Turbo -92
Edit: Kikade och 384kr/mnd hade en LTT-95 kostat mig jämnfört med 521kr/mnd för min fulltryckare! Har blivit billigare! Woho~