Ang: Chip till Volvo V70 2,5D 140hp

PuttesPOV
6 maj 2014 · 504 Inlägg

Hej.

Jag försöker hitta ett riktigt chip till Volvo v70 tdi eller 2,5D från 2000. Alltså gamla karossen och gamla motorn.

Boxar hittar jag en massa olika utav. Men inga riktiga chip. Jag vet att jag hittade ett för längesen, men nu hittar jag inte igen det... Det skulle, om jag inte minns fel, ge 190hk och 350nm. Nånting sånt iaf...

Vore kul om man kunde hitta ett bra chip till den här gamla motorn.

Tacksam för svar.

HÅRDROCK
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 maj 2014 · 13 754 Inlägg

kolla med www.biloptimering.se  tror dock dom behöver boxen.

har åkt några 140hk v70 som han fixat och dom går RIKTIGT bra efteråt.
dock inte som nyare d5 med chipp men en helt annan motor smile

Senast redigerat av Growe (6 maj 2014)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spokenratt
7 maj 2014 · 3 860 Inlägg

Detta?
http://atechmotor.com/volvo/v70/25tdi/trimpaket/steg-1/

Verkar dock som att man måste skicka in styrboxen..

Senast redigerat av spokenratt (7 maj 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
PuttesPOV
7 maj 2014 · 504 Inlägg

Tack tack. Jag ska kika närmare på dessa två. Men jag har för mig att jag har sett ett chip som skulle ge 190hk... Men det kanske var fel också. Hmm...

HÅRDROCK
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2014 · 13 754 Inlägg

PuppPutte skrev:
Tack tack. Jag ska kika närmare på dessa två. Men jag har för mig att jag har sett ett chip som skulle ge 190hk... Men det kanske var fel också. Hmm...

kan säga att jag har ett chip som ger 300hk.. det behöver jhu inte vara sant för det.

många skitsnackare som levererar chipp

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
PuttesPOV
7 maj 2014 · 504 Inlägg

Growe skrev:

PuppPutte skrev:
Tack tack. Jag ska kika närmare på dessa två. Men jag har för mig att jag har sett ett chip som skulle ge 190hk... Men det kanske var fel också. Hmm...

kan säga att jag har ett chip som ger 300hk.. det behöver jhu inte vara sant för det.

många skitsnackare som levererar chipp

Sant!! Men 175hk är ju rätt rimligt iofs. :-)

HÅRDROCK
spokenratt
7 maj 2014 · 3 860 Inlägg

PuppPutte skrev:

Growe skrev:

PuppPutte skrev:
Tack tack. Jag ska kika närmare på dessa två. Men jag har för mig att jag har sett ett chip som skulle ge 190hk... Men det kanske var fel också. Hmm...

kan säga att jag har ett chip som ger 300hk.. det behöver jhu inte vara sant för det.

många skitsnackare som levererar chipp

Sant!! Men 175hk är ju rätt rimligt iofs. :-)

Och bättre 175 och sakerna håller än 190-200 och det säger PANG! SKRAMMEL! RASSEL! GNISSEL! smilebig_smile

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
PuttesPOV
7 maj 2014 · 504 Inlägg

spokenratt skrev:

PuppPutte skrev:

Growe skrev:

kan säga att jag har ett chip som ger 300hk.. det behöver jhu inte vara sant för det.

många skitsnackare som levererar chipp

Sant!! Men 175hk är ju rätt rimligt iofs. :-)

Och bättre 175 och sakerna håller än 190-200 och det säger PANG! SKRAMMEL! RASSEL! GNISSEL! smilebig_smile

Jag kan bara hålla med. Var juh bara det att jag vet att jag har sett ett chip på 190hk. Såg till och med en annons på blocket med en V70 2,5D som hade ett 190hk chip. Den säljaren hade redan sålt bilen när jag ringde på den, så jag glömde bort att fråga om chipet.

Jaja. jag kan nöja mig med 175hk bara det är ordentligt gjort, så det inte blir en svartrökande container av bilen...

HÅRDROCK
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2014 · 13 754 Inlägg

PuppPutte skrev:

spokenratt skrev:

PuppPutte skrev:

Sant!! Men 175hk är ju rätt rimligt iofs. :-)

Och bättre 175 och sakerna håller än 190-200 och det säger PANG! SKRAMMEL! RASSEL! GNISSEL! smilebig_smile

Jag kan bara hålla med. Var juh bara det att jag vet att jag har sett ett chip på 190hk. Såg till och med en annons på blocket med en V70 2,5D som hade ett 190hk chip. Den säljaren hade redan sålt bilen när jag ringde på den, så jag glömde bort att fråga om chipet.

Jaja. jag kan nöja mig med 175hk bara det är ordentligt gjort, så det inte blir en svartrökande container av bilen...

kan ryka gott när dom är gubbkörda och får lite laddtryck brukar dock släppa ganska fort smile

blir rätt go skillnad mot orginal

blir jhu inga räserbilar men det blir som en helt annan bil

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
torpis Forummoderator
8 maj 2014 · 10 572 Inlägg

De gamla motorerna verkar riktigt stabila.

Jag hamnade efter en tjomme i stan som har en V70 (alltså ingen N) den gick som satan, i det närmaste jämnt skägg med min maskin (-07 D5 Gamla Autotech steg 1)   enligt info så hade den någon slags "box" och ökat laddtryck, den rök dock kolsvart så mer laddtryck hade nog varit bra smile

Gillar inte boxar, men motorn verkar kunna leverera.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
X-Force
8 maj 2014 · 103 Inlägg

vill man snåla kan man bygga "Evrymod" och inte ställa upp riktigt fullt, då får man runt 170-180hk

kostar typ 70kr för alla delar om man är kunnig

BMW 530D "Sveriges mest utrustade Manuell" (2002)
BMW 535D (2008)
PuttesPOV
8 maj 2014 · 504 Inlägg

torpis skrev:
De gamla motorerna verkar riktigt stabila.

Jag hamnade efter en tjomme i stan som har en V70 (alltså ingen N) den gick som satan, i det närmaste jämnt skägg med min maskin (-07 D5 Gamla Autotech steg 1)   enligt info så hade den någon slags "box" och ökat laddtryck, den rök dock kolsvart så mer laddtryck hade nog varit bra smile

Gillar inte boxar, men motorn verkar kunna leverera.

Så om man ställer upp laddtrycket en smula på wastegaten och kör med en "box", så kanske man kan få en fin karaktär på bilen. big_smile

Men det är väl ändå bättre med ett äkta chip!?

HÅRDROCK
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang