Tja.
Köpte mig en bättre beg. Pioneer stereo för ett tag sen istället för min andra billiga skit.
Men jag har lite bekymmer med den. När jag skulle ställa Gain så var något lite galet. (jag hade nollställt att efter konstens alla regler som jag blivit lärd).
Med detta gjort och även på slutsteget så koppla jag på multimetern. den visa 0. min andra visa det iallfall 4-5 helt ner vridet. är detta ett problem?
För enligt min beräkningar och 75% max vol. på stereon ska jag lägga mig på 37.4 med multimetern.
Jag kan inte ens komma dit nu... vid max gain är jag på 30.7 med bass boost på max är jag på 32.7. och tro mig det låter för jävligt! våga inte ens spela med det för risken att elda upp basen.
och jag når max 40 av 62 på stereon och det låter som om mina dörrhögtalare är på väg ur dörren. Det bara skramlar. Dom sitter direkt i stereon. (mosfet 50x4watt) om det säger något. Allt är ligger "flat" på inställningarna och musiken är inte hög alls emot vad den borde vid 40. minsta ökning någonstans så distar dörrhögt.
Vad är det för fel? eller vad ska jag prova att göra?
Delningsfilter?
Jag har också tre lågnivå utgångar det står L R( som vanligt, rött vitt) och sedan R F och SW. vilket jag fattar för är Rear Front och Subwoofer? I varje fall basen pumpar bara på R och F inte SW då är den nästan stum. Kan det vara något med stereon?
Bas och amp. är Massive audio toro 12 1200w rms och massive N3 amp. 1400w rms. parallell kopplat till 1 ohm.
Lådan jag har som jag vet är för liten men den enda jag har... ligger på 35 liter har jag för mig portad. inte så stor alltså. vet inte om det stämmer men den basen vill väl ha 50-60 liters låda? har ej spec. kvar tyvärr så kan ej kolla. Men någon kanske vet?
Hoppas på hjälp och ursäkta för grammatik fel eller stavningsfel, bjur på detta
Tack på förhand!