4031
Sök

Mercedes 190E: skillnad mellan 1.8 och 2.3-liters motorn?

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Har en Mercedes 190E med 1.8 liters motorn på 109 "vilda" kusar och är lite sugen på att köpa en med 2.3 liters motorn på 136 kusar, men min fråga är: märker man verkligen någon större skillnad mellan dessa motorer? alltså är 2.3 piggare eller är den ungefär likadan men att man får lite mer vrid?

Vad innebär förövrigt Sportline-paketet? är den värd att leta efter eller kan man leva utan den?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

287 Inlägg
12 maj 2014
1.8an är slö och 2.3an är slö. Finns inte så mycket att komma med, iaf dom jag kört smile

9 148 Inlägg
12 maj 2014
Ja det är ju 27hk skillnad, så det lär du märka. Det bör ju vara stor skillnad i vrid och bottendrag i alla fall.

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
13 maj 2014
Du lär märka en hyfsad skillnad! Nu har jag ju bara kört 2.0or men har haft polare som haft 2.3 och dom har gått bättre än min gamle 2.0 o min flickväns 2.0or.
Sportline har annan inredning och så tror jag planken på utsidan skiljer sig lite?

Allmänt körd i huvudet

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
13 maj 2014
1,8 är löjeväckande slö (har själv ägt en). Redan om man kliver upp till 2,0 blir skillnaden märkbar, och antagligen även om du tar ytterligare ett kliv till 2,3. Fast självklart har ju även skicket på bilen/motorn en viss inverkan smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök